2010. április 23., péntek

Sonkás tojásos nokedli

Jól kimérgelődtem magam!!! - no nem most hanem még úgy húsvét tájékán. Már ezerszer megfogadtam, hogy soha, de soha többet, frissen füstölt kötözött sonkának álcázott akármit nem veszek, de mit tegyek, ha én szeretem. Na de most valahogy betelt vele a poharam. Kivülről gyönyörüséges szép, kemény kötözött sonka és lapocka - mindjárt két darab - landolt a kosaramba örülve annak, hogy na, majd most, most aztán szeletelhetek magamnak jó kis diétás husikat:) Hát így jár az, aki hagyja magát évről-évre szédíteni. Kettévágtam először a sonkát, az még csak csak elment valahogy, de amikor a lapockára került a sor, hát azt hittem visszaviszem. A belső részébe szépen bele volt göngyölve egy jó adag kövér rész. Na erre aztán rá sem tudok nézni. Gyorsan döntöttem, be is raktam egy dobozba, s mélyen a fagyasztóba tettem: eldöntve, no majd lesz vele valami. Tegnap véletlenül ezt a dobozt kaptam elő és már nem volt mit tenni, vissza nem akartam rakni. Na de mi legyen vele? A ház ura tojásos nokedlit kért ebédre, s húúú jött ám az ötlet. Összevagdostam az én szép kis lapockámat husszal, kövérrel együtt, s egy serpenyőben szépen kisütöttem.
3 tojásból nokedlit készítettem, sós, olajos vízben kifőztem, majd leszürtem. Az enyhén füstölt, s kiolvasztot lepockákra rátettem a nokedliket, s 3 felvert tojást csurgattam rá.
Ami azt illeti, minden jó, ha jó a vége :) :) Mérgem elszállt, ettünk egy jó kis fincsi sonkás, tojásos nokedlit:)


3 megjegyzés:

  1. Ezer éve ennék :O
    Csak a nokdli bénaságom miatt nem készítettem. Viki szánj meg egy adaggal :)))

    VálaszTörlés
  2. Egy szerencséd van Viki! Most vacsoráztam pizzát különben vittem volna egy tányérral!

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Istenemre mondom, jelentkezz és én máris készítem a legfrissebbet, fantasztikus friss salátával:))

    Mary! Fogjatok össze Biankával, gyertek, főzök másikat :))

    VálaszTörlés