2011. február 25., péntek

Francia hagymaleves sajtospiritossal


Nagyon szeretjük a krémleveseket, de most ezt nem nevezném krémnek, inkább csak egy egyszerű, de annál finomabb levesnek.  Egy olyan levest hozok, amit még soha életemben nem készítettem el, mert mindíg félek a hagymától. Minden félelmem elmult, mert valami fantasztikus ízvilágot ismerhettem meg a francia hagymaleves elfogyasztása után.

Hozzávalók 4 személyre:

60 dkg fehérhegyma (eredeti recept vöröshagymát ír, de én attól még félek)
1liter húsleves lé (fagyasztóból vettem elő, egy korábbi leves főzése után maradt)
50 g vaj
20 dkg reszelt sajt
2 evőkanál liszt
2 tojás

Elkészítés:

Megolvasztottam a vajat majd beletettem a vékonyra szeletelt fehérhagymát és fél órán keresztül lassú tűzön dinszteltem. Időnként megkavartam, nehogy leégjen.
Rászórtam  a lisztet, egy kicsit megpirítottam, majd hozzá öntöttem az alap húslevest.
Felforraltam  és további 20 percig lassú tűzön főztem.

A hagyma felét kiszedtem és összekevertem a 2 tojás sárgájával, majd lassú tűzön, fokozatosan hozzáadva belekevertem a levesbe.

Sütőbe való kis tálkákba kiszedtem, fokhagymás pirított kenyeret helyeztem a tálak tetejére, majd megszórtam reszelt sajttal. 200 fokon addig sütöttem, amíg a reszelt sajt meg nem pirult a tetején.


 








12 megjegyzés:

  1. ennek is neki kellene gyűrkőznöm.
    jómúltkoriban póréhagymakrémlevest főztem, ez sem ördöngösebb.
    eszméletlen jók a képek, bár most épp teli pocakkal nézem.

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szeretem!Készíts hozzá legközelebb sajtchipset.Annyira finom azzal is.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a receptet, holnapi ebédre meg van a leves :) Másodiknak a tejszínes tojáspörköltön gondolkodom.

    VálaszTörlés
  4. Jó újra látni! Príma ez a leves, nagy-nagy kedvenc:)

    VálaszTörlés
  5. 4Gyerek! Én még sohasem mertem hozzáfogni, de ezek után szerintem sokszor fogjuk enni. Nagyon fincsi ldett. Én nem is gondoltam volna.

    VálaszTörlés
  6. Nellikém! Jaj de aranyos vagy ! Mégcsak most kezdek belejönni (epés egyéniség vagyok) a hagymalevesek gondolatába, a sajtchiphez meg nem is tudom hogy fogjak hozzá, pedig már itt érzem a számban az ízét :)))

    VálaszTörlés
  7. Csongi ! Köszönöm. Tuti jó hozzá a tojáspörkölt, mi is nagyon imádjuk.

    VálaszTörlés
  8. Ginkóóóóó !!! - de édes vagy :) Pedig jól kifárasztott a túra :))))) ---- de a túrával kapcsolatban még lesz egy nagy meglapi, Figyelj jól !!!!! mert nem soká következik :)))

    VálaszTörlés
  9. Ottis ! Én még eddig nem ettem hagymalevest, de ezután biztos többet fogunk, mert semmilyen problémát nem okozott. Tényleg nagyon finom.

    VálaszTörlés