2011. május 9., hétfő

Mogyoróvajas keksz

Családfő állítólag leszokóban volt a kávéról egy időben, -nem is olyan régen- Azaz nem ám a mindennapi reggeli-déli-délutáni kávéjáról, csak a délutánit hagya el, s azt is elhatározta, hogy többé nem fog kekszeket fogyasztani a kávéja mellé, mert hízlal, s így akkor fölöslegesen tornázik nap, mint nap.

Én szót fogadtam, s nem is sütöttem egy ideig kekszet a kávéjához. Igenám, de meggondolta magát, és mégiscsak visszatért a jól megszokott délutáni kávéhoz is, s ráadásul egyre sűrűbben mondogatta, hogy hiányzik mellé a keksz.


Nem volt mit tenni, mint terepszemlét tartani a kamrában és a fellelhető hozzávalókat összeszedni. Még LIDL-s időszakból -az amerikai hetek idején- vásárolt mogyoróvajból két üveg árválkodott a polcokon.  (egyiket használtam el)
Nem is volt kétséges, hogy ebből fog készülni a kávéjához a mogyoróvajas sütike :)

S hogy mindjárt úgy kezdjem, hogy holnapután ne kelljen ujra gyakorolni a keksz formázást, háromszoros adagot készítettem. Jó sok lett belőle. Sülés/- hűlés után azonnal mentek a tároló dobozba, és onnan eszegeti a kisajátított kekszeket. Meg kell mondanom, hogy már nem először sütök mogyoróvajas kekszet, de ez sikedrült eddig a legszebbre, a legfinomabbra.

Hozzávalók egy adaghoz   (én a háromszorosát gyurtam be és sütöttem ki)

15dkg sima liszt

12 dkg cukor (nálam folyékony édesítőszer)
10 dkg puha vaj
1 csomag vaníliás cukor
5 evőkanál mogyoróvaj
1 tojás
1 csipet só
2 evőkanál tej
fél teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál sütőpor

Elkészítés:

Az összes hozzávalót a robotgép összekeverte, s máris adagolhattam a tepsire. (75 db készült ebből az adagból)A sütőt bekapcsoltam maximumra, s amig a tészta elkészült addig el is érte a kivánt hőfokot.

a tepsi hátuljára terítettem a sütőfóliát és először a kekszkinyomóval próbálkoztam, de alég lassúnak tünt a munka, igy két tepsi után kis gombócokat gömbölyítettem, majd a tepsire téve egy villával ellapogattam őket, így mintát is kaptak.

160 fokon 10 perc alatt készre sült. Rácson kihült és indultak a tároló dobozba.




24 megjegyzés:

  1. Enyém is kekszet eszeget a kávéhoz, de Ő csak a reggelihez.
    Jól vagy Viki?

    VálaszTörlés
  2. Viki én egy hete nem iszom délután kávét. Helyette zöld teát iszom...
    Kekszeid nagyon szépek lettek mint mindig! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt mi is nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
  4. Látom Neked is rendszeresen meg kell tölteni a kekszes dobozt, mint nekem:-))
    Nagyon klassz kekszet sütöttél:-)

    VálaszTörlés
  5. Hú, ezt ki kell próbálnom!!! :-)))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, mi is szeretjük :)

    VálaszTörlés
  7. Imádnivaló és van is mogyoróvajam

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek, nálunk a lányok a kekszmániások, kedvenc a mogyoróvajas.
    Melyik édesítőt használtad, és mennyit belőle?

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néznek ki ezek a kekszek! Nálunk senki sem kávézik, de a kekszet mindannyian szeretjük! Muszály lesz kipróbálni! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  10. Ezer éve sütöttem kekszet, de most nagyon megkivántam. Felírtam a listára.

    VálaszTörlés
  11. na, erről jut eszembe, hogy Gesztenye kekszikéit megsütöttem én is, fotó valahun a gépen, oszt annyi.

    autóddal mizu? Te meg hogy vagy? remélem jobban. kezdek rájönni, hogy nálam sem áll meg az élet.

    VálaszTörlés
  12. Földimogyoró vajas kekszből jöhet bármennyi és bármikor:) Remélem jobban vagy!!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszták. Nem kávézok, de a keksz jöhetne csak így magában is :)

    VálaszTörlés
  14. Viki, nekem nem kell a kávéhoz, csak úgy magában, van még? :)))
    Külön szembeötlött, hogy a kekszkinyomósok is milyen szépek lettek, nekem azzal még nem sikerült épkézlábat alkotnom. :S

    VálaszTörlés
  15. Van egy kis meglepetésem Neked a fincsi kekszekért cserébe :)) Nézz be hozzám érte!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon finom kekszet készítettél,jó is az ha kinyitja az ember a dobozkát és ott a finom hazai keksz:-)

    VálaszTörlés
  17. Nelli ! Hát igy könnyü, na nálunk 3 kávé x 2 keksz, de ehhez lenne egy jó kis fogyókura receptem is. :)

    Marym ! Köszönöm a dícséreted. Nálunk csak Apa kávézik én nem, de a zöldteára rá kellene szokni, mert néha nagyon álmi vagyok, hátha feldobna egy kicsit

    Titi ! Nálunk ugyszintén.
    Nem is csodálom, hogy szeretitek.

    Gesztike ! Hát én nem is tudom, de a mi kekszes dobozunknak, talán még feneke sincs. Alighogy megpakolom, pár nap és már üres is :) Na de igy van ez jól, mert ez a gazdasszonyt dícséri :)

    Kati ! Nagyon ajánlom a próbát, nem fogod megbánni, s majd irj róla, ha már elfogyott :)

    Ami ! :))

    Bianka ! :))

    Moha!

    köszönöm szépen. A Cologran pöttyöket, de a főzéshez és sütéshez a folyékonyat. Ebbe az óriási mennyiségbe összesen két kupakkal tettem, ami 20 dkg cukornak felel meg.

    Németék ! --- óóó óóóó már alig várom, hogy kipróbáld. Nálunk is fogy kávé nélkül is.

    Ottis ! Köszönöm szépen :)

    Juci ! Próbáld ki, nagyon megéri :)

    4Gyerek !
    Tessék ujra sütni és ujra fotózni :)


    Én köszönöm, maradtam ugy, ahogy hagytak. Helyzet nem változott.

    Autó itthon, mani (jó sok) a szervizbe, most lehet hogy kukázni fogunk ha enni akarunk :)

    Köszömöm az érdeklődésed. Vigyázz a nemlétező epédre, mert ez még rosszabb, mint mütét előtt. pfúúúúj


    Mézeskalács !

    Panna !

    Házura is ezt mondja nálunk is :)

    Egycsipet !

    Tényleg jók lettek a kekszkinyomósak is, csak én óriási nagy adagot kevertem be és azért váltottam közben a tenyeres golykra :)

    Kekszkinyomót rá kell tenni a tepsire, jó szorosan rányomni és közben kiaagolni a nyerstésztát és csak utána felemelni a kinyomót. Na mire én is rájöttem. Húúúú de sokat kinlódtam velem.

    VálaszTörlés
  18. Panna ! Köszönöm szépen, megyek ahogy tudok, remélem még ma eljutok Hozzád, bár viszem a gépem a doktorhoz, mert rosszalkodik a szive :) :)



    Dittusom ! Apa is ezt mondja nálunk :))

    VálaszTörlés
  19. Szia Viki!

    Most készítettem el ezt a kekszedet és nagyon finom! Nekem ízlett és Petra baba is előszeretettel fogyasztja. Köszi a receptet!

    Betty

    VálaszTörlés
  20. Egy kerdesem lenne a mogyorovajat nem lehet helyetesiteni nutellaval?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika ! Nem lehet nutellával helyettesíteni, mert a nutella szétfolyik, főleg sülés közben. A mogyoróvajnak sokkal másabb az összetétele.

      Törlés