2011. január 22., szombat

Aszaltgyümölcsökkel töltött csirkemell bacon-be tekerve


Aszaltszilvával, aszalt sárgabarackkal töltött csirkemell. Korábbi egyik posztomban már kitértem arra, hogy nálunk a csirkemellet nem szereti senki csak úgy, mint mell. Se pörköltbe, se sülve se rántva. Viszont annál jobban szeretjük -és elég sokszor szoktam készíteni- töltve. A töltelék mindíg különböző, lehet az akár füszerezett csirkemáj, akár egy vegyes  töltelék. Most aszalt gyümölcsöket választottam. Ez még mindíg a fagyasztó "kisöprés" terméke. Hidegen reggelire, vacsorára fogyasztjuk.

Hozzávalók és elkészítés:
2 óriási csirkemell szeletekre bontva és kiklopfolva, majd egy tálcára kiterítve, enyhén megsózva, (esetleg itt már alá lehet rakni a bacon szeleteket. Én ezt utólag tettem alá, de csak azért, mert majdnem elfelejtettem.)
A hússzeleteket egy zacskóba, vagy folpack közé teszem és úgy klopfolom, így nem röpködnek a húscafatok.


A kiklopfolt hússzeletekre rárakok -a kép szerint- egy-egy sor asztalt szilvát és aszalt sárgabarackot.


 A mellszeleteket egy -aláhelyezett- ruhadarab segítségével aránylag szorosan feltekerem. Azért ruhával, mert közben a kicsöpögő vizet a ruha felszívja. (Nekem erre külön van egy ősrégi fehér damaszt konyharuhám) Amikor a húsrudat feltekertem, sorban beborítom bacon szalonna szeletekkel, majd egy húskötöző zsineggel -a biztonság kedvéért- átkötözöm.
A hús hosszúságának megfelelő méretre húzom ki a tepsit és egy sütőfóliával kibélelem, majd bele-emelem az átközött húsrudat.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb 50-60 percig kell sütni, de 40 perc után érdemes megnézni, mert most  nekem is előbb sült meg. Amikor a bacon már szép piros, akkora a hús is átsült.


Zsömlecipóval  fogyasztottuk vacsorára :)))) - amit tegnap késő este, vagy inkább éjjel sütöttem ki újra, mert annyira finomra sikerült az előző, hogy abból már majdnem reggelire sem maradt egy falat sem.


 

22 megjegyzés:

  1. Finomságos!Barackosan még nem készítettem.

    VálaszTörlés
  2. Viki, mesteri töltött húsokat csinálsz! Én egy májasra neveznék be hozzád, természetesen zsömlecipóval kérném! :)

    VálaszTörlés
  3. Barackosan még én sem próbáltam ebben a formában, de csak annyit tudok mondani, hogy zseniálisan finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, egyszer elkészítem!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, és bár mi szeretjük a csirkemellet, így elkészítve biztosan még jobb lehet.
    Az aszalt gyümik egyébként amúgy is minden formában bejönnek:-)

    VálaszTörlés
  6. Vikikém,nagyon szép és finom étel már megint,imádom ezeket a gyümölcsös tekert husikat,szívesen bevállalnám most is,nagyon guszta lett!:-)

    VálaszTörlés
  7. Bár én nem vagyok aszaltgyümölcs fan, de Viki azt kell mondanom, hogy gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  8. Nellikém ! itt az ideje, vagy majd barackszezonban ? :))

    VálaszTörlés
  9. Eri ! ÓÓÓ köszönöm szépen ez a nemes elismerést. Kérésed számomra parancs, legközelebb májjal töltöm :))

    VálaszTörlés
  10. Trinity ! Jól sejted - én is merészen vágtam bele, de nagyon megérte.

    VálaszTörlés
  11. Ottis ! Köszönöm. Nem fogod megbánni :))

    VálaszTörlés
  12. Latsia ! Mi is - de csak ilyen formában - Akkor viszont nincs mit tenni, a család az első. Én magam sem szeretem csak úgy a mellehúsát, nekem száraz :))

    VálaszTörlés
  13. Ditta ! Hajrá ! - nyúld le az egyik tányérral. :)))

    VálaszTörlés
  14. Bianka ! Tudod: már nem először írtam, hogy Te nekem nagy mester vagy, s Tőled kapni ilyen dícséretet ?! Felér egy aranyéremmel :)) Köszönöm !

    VálaszTörlés
  15. Wise Lady ! Nagyon szépen köszönöm. Örülök, hogy Neked is tetszik.

    VálaszTörlés
  16. Nálunk is nagy kedvenc barackkal és szilvával, na meg mazsolával megtöltve. Sőt én még a sertés szűzpecsenyét is szoktam gyümölccsel megtölteni. Szívesen megenném a nap bármelyik szakában.:)

    VálaszTörlés
  17. Gizi! Ezzel én is így vagyok, Sőőőőt tényleg inkább reggelire, vacsorára készítek ilyet, mert nálam nem jönnek be a felvágottak :) Egyébént is nagyon szeretjük a töltötthusikat hidegen

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm a receptet, nagyon szép és finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Viki ! Örülök, ha nektek is ízlett. Mi is nagyon szeretjük, főleg hidegen.

      Törlés
  19. Szia! Nézegetve a képet, arra gondoltam , lehetne e mindezt őzgerincformában megsütni? Kibélelni az őzgrincformát először bacon-nal, majd csirkemellel, majd beletenni a szilvát vagy barackot, és visszahajtani a csirkemellet ill. a bacont? Szerinted?

    VálaszTörlés
  20. Kedves névtelen. Éppen korházban vagyok, ezért válaszolok kicsit később. Szerintem semmi akadálya, csak arra kell vigyázni, hogy kellően le legyen súlyozva, illetve jól össze szorítva, hogy sülés után lehessen szépen szeletelni.
    Kellemes Ünnepeket.
    Viki

    VálaszTörlés