2011. január 22., szombat

Aszaltgyümölcsökkel töltött csirkemell bacon-be tekerve


Aszaltszilvával, aszalt sárgabarackkal töltött csirkemell. Korábbi egyik posztomban már kitértem arra, hogy nálunk a csirkemellet nem szereti senki csak úgy, mint mell. Se pörköltbe, se sülve se rántva. Viszont annál jobban szeretjük -és elég sokszor szoktam készíteni- töltve. A töltelék mindíg különböző, lehet az akár füszerezett csirkemáj, akár egy vegyes  töltelék. Most aszalt gyümölcsöket választottam. Ez még mindíg a fagyasztó "kisöprés" terméke. Hidegen reggelire, vacsorára fogyasztjuk.

Hozzávalók és elkészítés:
2 óriási csirkemell szeletekre bontva és kiklopfolva, majd egy tálcára kiterítve, enyhén megsózva, (esetleg itt már alá lehet rakni a bacon szeleteket. Én ezt utólag tettem alá, de csak azért, mert majdnem elfelejtettem.)
A hússzeleteket egy zacskóba, vagy folpack közé teszem és úgy klopfolom, így nem röpködnek a húscafatok.


A kiklopfolt hússzeletekre rárakok -a kép szerint- egy-egy sor asztalt szilvát és aszalt sárgabarackot.


 A mellszeleteket egy -aláhelyezett- ruhadarab segítségével aránylag szorosan feltekerem. Azért ruhával, mert közben a kicsöpögő vizet a ruha felszívja. (Nekem erre külön van egy ősrégi fehér damaszt konyharuhám) Amikor a húsrudat feltekertem, sorban beborítom bacon szalonna szeletekkel, majd egy húskötöző zsineggel -a biztonság kedvéért- átkötözöm.
A hús hosszúságának megfelelő méretre húzom ki a tepsit és egy sütőfóliával kibélelem, majd bele-emelem az átközött húsrudat.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb 50-60 percig kell sütni, de 40 perc után érdemes megnézni, mert most  nekem is előbb sült meg. Amikor a bacon már szép piros, akkora a hús is átsült.


Zsömlecipóval  fogyasztottuk vacsorára :)))) - amit tegnap késő este, vagy inkább éjjel sütöttem ki újra, mert annyira finomra sikerült az előző, hogy abból már majdnem reggelire sem maradt egy falat sem.


 

20 megjegyzés:

  1. Finomságos!Barackosan még nem készítettem.

    VálaszTörlés
  2. Viki, mesteri töltött húsokat csinálsz! Én egy májasra neveznék be hozzád, természetesen zsömlecipóval kérném! :)

    VálaszTörlés
  3. Barackosan még én sem próbáltam ebben a formában, de csak annyit tudok mondani, hogy zseniálisan finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, egyszer elkészítem!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, és bár mi szeretjük a csirkemellet, így elkészítve biztosan még jobb lehet.
    Az aszalt gyümik egyébként amúgy is minden formában bejönnek:-)

    VálaszTörlés
  6. Vikikém,nagyon szép és finom étel már megint,imádom ezeket a gyümölcsös tekert husikat,szívesen bevállalnám most is,nagyon guszta lett!:-)

    VálaszTörlés
  7. Bár én nem vagyok aszaltgyümölcs fan, de Viki azt kell mondanom, hogy gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  8. Nellikém ! itt az ideje, vagy majd barackszezonban ? :))

    VálaszTörlés
  9. Eri ! ÓÓÓ köszönöm szépen ez a nemes elismerést. Kérésed számomra parancs, legközelebb májjal töltöm :))

    VálaszTörlés
  10. Trinity ! Jól sejted - én is merészen vágtam bele, de nagyon megérte.

    VálaszTörlés
  11. Ottis ! Köszönöm. Nem fogod megbánni :))

    VálaszTörlés
  12. Latsia ! Mi is - de csak ilyen formában - Akkor viszont nincs mit tenni, a család az első. Én magam sem szeretem csak úgy a mellehúsát, nekem száraz :))

    VálaszTörlés
  13. Ditta ! Hajrá ! - nyúld le az egyik tányérral. :)))

    VálaszTörlés
  14. Bianka ! Tudod: már nem először írtam, hogy Te nekem nagy mester vagy, s Tőled kapni ilyen dícséretet ?! Felér egy aranyéremmel :)) Köszönöm !

    VálaszTörlés
  15. Wise Lady ! Nagyon szépen köszönöm. Örülök, hogy Neked is tetszik.

    VálaszTörlés
  16. Nálunk is nagy kedvenc barackkal és szilvával, na meg mazsolával megtöltve. Sőt én még a sertés szűzpecsenyét is szoktam gyümölccsel megtölteni. Szívesen megenném a nap bármelyik szakában.:)

    VálaszTörlés
  17. Gizi! Ezzel én is így vagyok, Sőőőőt tényleg inkább reggelire, vacsorára készítek ilyet, mert nálam nem jönnek be a felvágottak :) Egyébént is nagyon szeretjük a töltötthusikat hidegen

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm a receptet, nagyon szép és finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Viki ! Örülök, ha nektek is ízlett. Mi is nagyon szeretjük, főleg hidegen.

      Törlés