2011. január 24., hétfő

Vagy a gesztenye vad, vagy én, de inkább az utóbbi :) :)


Naháááááááát, hogy mire adtam a fejem ??? ! Én magam is elcsodálkozom. A gesztenyemasszát sem szeretem, a csoki is távol áll tőlem, sütni is jobban szeretek, mint sütés nélkül gyurmákolni, s mindezt mikor követtem el? - hát tegnap, de mindjárt úgy kora reggel, majdnem az ágyból indultam a konyhába. Sok és sokkos is volt ez a nap, mert még ilyenkor  félig kómás vagyok. Hát kellett ez nekem ? Nembeszélve arról, hogy ez a vadgesztenye nevezetü akármi mégcsak gesztenyére sem hasonlít. Na mindegy ! Először arra gondoltam, hogy fel sem teszem olyan bénák, nyomottak, de éppen a napokban olvastam egyik blogon (sajnos nem jegyeztem meg, hogy kinek a blogja volt), hogy vállaljuk a sikertelenséget is. Hát én vállalom! - s a receptet is megosztom Veletek. Nekem egy tetszik az összes közül, a fenti kép közepén lévő, amelyik egyszerűen, csak úgy beleesett és jól megpörgött az olvasztott csokib. Na ! ez valahogy ugy néz ki, mint egy négercsók. Na de belül??? --- háááát ez nem az én világom.



S akkor jöjjön a recept. Ezzel is az a bibi, hogy fogalmam sincs milyen oldalon jártam, de az biztos, hogy nem blog volt. Nem tudom kitől származik. Aki esetleg felismeri jelentkezzen, s utólag beírom a nevét és a honlapjának címét. Mondom! nem blog volt ebben biztos vagyok. Hogy ráismerjen az eredeti gazdája, mégcsak a szövegen sem fogok változtatni. Csupán annyit hogy az eredeti receptben 1,8 dl tej volt. Még jó hogy óvatos voltam és csak 1,5 dl-t tettem hozzá. Bőségesen elegendő volt.
A családom felfalta, nekik ízlett. (Én egy különc vagyok, nálam nem jött be)

"Vadgesztenye süti

Hozzávalók: 50 dkg darált háztartási keksz, 20 dkg margarin, 2 csomag 25 dkg-os gesztenyemassza, 15 dkg porcukor, 2 ek. rum, 1,5 dl tej

Elkészítés:

A hozzávalókból gyúrjunk egy formázható masszát úgy, hogy a tejet csak fokozatosan adjuk hozzá, és a porcukrot mindenképpen szitáljuk át. A tenyerünkkel formázzunk belőle gesztenye nagyságú golyókat A golyókat fogvájó segítségével félig – háromnegyedig mártsuk olvasztott csokoládéba. Csokiba mártogatás után sütőpapírra tegyük, erről utána könnyű leszedni. A fogvájó okozta lyukat az ujjunkkal könnyen eltüntethetjük, mivel a massza nagyon könnyen formázható. "

Eddig az eredeti szerző írása.

Én azonban már kegyetlenül untam a gombócok formálását és a csokiba mártogatást,mert mindegyik csokifürdőt szeretett volna, pedig egy szuper sütifogót találtam a konyhaszekrény fiókjában, amivel bemártottam és kiemeltem a golyókat. Na de akkor is..... már untam. Ugy aztán kb fél adagnál megálltam. A visszamaradt masszát  kinyújtottam, a maradék csokit egy szilikon ecsettel szétkentem rajta és feltekertem.
NNNNaaaaaa ez még nekem is ízlett, de nem annyira, hogy naponta, vagy akár hetente is elkészítsem saját magamnak.

 

Viszont a családom minden tagja imádta, felfalták, elfogyott és újraismétlést kérnek. Na majd egyszer, talán, valaha, ---- vagy nem !!! :))) pedig higyjétek el -ezt mondják a rokonaim- :))))) hogy isteni finom volt.






31 megjegyzés:

  1. Én is szívesen megenném! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem ez ízlene jelentem! TE VAD konyhatündér:)exino

    VálaszTörlés
  3. De finom lehet!Nem Andi blogján találtad?

    VálaszTörlés
  4. Mary! Az én adagom még érintetlen, küldjem ? :)))

    VálaszTörlés
  5. Ginkóóóóóó !!!! Köszönöm e megtisztelő NEMES CIMET :) Rám is fér, de csak a VAD :))))

    VálaszTörlés
  6. Nelli ! A családomnak nagyon ízlett, csak én vagyok haragba a gesztenyével :)))
    Nem tudom hol jártam, de ha lementek valamit, mindig odairom honnan mentettem a receptet.
    De az biztos, hogy ne blog volt. S az Andi név sem jön be- Na majd kiderül :)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom ez a gesztenyés. "Andi konyhájában" van ez a recept. Ez biztos, mivel a receptet én is tőle kaptam e-mail-ben már régebben.

    VálaszTörlés
  8. Hát ezek nagyon guszták Viki!
    Szívesen megkostolnám, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Viki! Eltűntél tőlem, mi történt?...:((((

    VálaszTörlés
  10. Te tényleg különc vagy! :-)))
    Gesztenyemassza...csoki...hm!!! Nekünk is bejött volna! :-D

    VálaszTörlés
  11. Kedves Viki! Nézz be hozzám, van számodra egy meglepetésem!
    :)))))

    VálaszTörlés
  12. Mi ez a csoda már Viki megint:-))Hú de nagyon jó!
    Szeretnélek megkérni,hogy látogassál majd meg engem légy szíves:-)

    VálaszTörlés
  13. Ja, és az én blogomon olvastad, hogy vállaljuk fel a sikertelenséget, de ez a mozgalom egy hosszú történet szülötte.....
    Üdv,
    Kutya és Konyha
    Már nagyon várom a válaszod!

    VálaszTörlés
  14. Na ezt a fiam hamar elpusztítaná, mert gesztenye imádó!

    VálaszTörlés
  15. Na ezt én most 2pofára enneém!!!:-)
    Imádom a gesztenyét!!!

    Viki drága, nézz be hozzám, van nálam valami Neked;-)

    VálaszTörlés
  16. Viki, ha lesz időd, kukkants be hozzám légyszives.
    Van ott neked valami! :))

    http://szemiramisz.blogspot.com/2011/01/dij-liebster-blog.html

    VálaszTörlés
  17. Minap én is visszariadtam a golyózástól, kibéleltem egy őzgerincformát- gesztenyemassza, szilvalekvár- gesztenyemassza- dermedés után kifordítottam és egy étcsokis mázzal megöntöztem- nagyon finom volt és főleg GYORS!

    VálaszTörlés
  18. Marika ! köszi az infót, majd megkeresem Andi konyháját, bár nem nagyon jön elém.......

    Juci ! Én hiszek Neked, meg a cssaládomnak, hogy biztos finom, de engem kiráz a hideg tőleg :)))

    VálaszTörlés
  19. autumn! Nem tudom mi történt, majd utána nézek. Egyébként kb 2 hete nálam volt egy poszt, s annak kapcsán sokan jelezték, hogy "elvesztek" rendszeres olvasók. Megnézem. Köszi, hogy szóltál.

    VálaszTörlés
  20. Kati ! :))))) Igy van, vén különc :)) de szerntem a gyerekek ennek csak örülnek, én meg megcsinálom nekik :)

    VálaszTörlés
  21. autumn ! Felizgatsz, lehet, hogy még ma este odaérek. Kicsit sűrű volt a mai napom:)

    VálaszTörlés
  22. Bianka! Ehhez nem tudok szólni, nem kóstoltam, de mint említettem azért az összes elfogyott pillanatok alatt :))

    VálaszTörlés
  23. Ditta ! Látod milyen irígy vagyok ??? A részemet nyugodtan betehettem volna a csomagba, de ez most jutott eszembe, meg a magyar királyi posta az öt napjával :)))))

    VálaszTörlés
  24. Autumn ! Kénytelen leszek több szabadságot kérni a "főnökömtől" mert ugy érzem le vagyok maradva az olvasással :) de igyekszem bepótolni.

    VálaszTörlés
  25. Vali !! Ha előbb szólsz, a részem elküldtem volna szívesen :)))))

    VálaszTörlés
  26. Dittus ! majd megyek Hozzád. Egyébként is készültem, de a mai nap eléggé elhajlott :))

    VálaszTörlés
  27. Latsia ! Háááát ha jól megerőltetem magam Neked még külön is csinálok egy adagot. Feladhatom Neked postán, mert itt most fagy, de mire Hozzád ér elolvad :)))) Na most mitévő legyek ??? Majd alszom rá még egyet :))

    Köszönöm, megyek Hozzád is :)))

    VálaszTörlés
  28. Szemi ! köszönöm, megyek :))

    VálaszTörlés
  29. Márti ! Te az én Emberem vagy :) tehát nemcsak én untam a golyózást. A Te megoldásod is jól hangzik. Na majd egyszer jövőre, ha megint rászánom magam a gesztenyére :)) Köszi az öteletet és a látogatást.

    VálaszTörlés
  30. Viki! Ha sietsz a blogomra, jó esélyed van, hogy Te leszel a 70.! Az ötvenet legutóbb pontosan belőtted! Sőt, most egy mozgalomhoz is csatlakozhatsz! Várlak szeretettel!

    VálaszTörlés