2011. február 6., vasárnap

Kolbászhússal töltött csirkemell

Hétvégén újra "felszabadult" egy óriási csirkemell, ebből kellett elképzelni, elkészíteni valami olyasmit, amit akár reggelire, akár vacsorára hidegen elfogyasztunk. Mindemellett bármilyen salátával is fogyasztható, akár zöldsaláták, akár valamilyen majonézes salátával. Kinek-kinek kedvére és ízlése szerint :)
A többi részekből leves és sajtos -sok-sok fajta olajban pácolt  csirkecombok készültek.


Hozzávalók és elkészítés

20 dkg (kb) bacon szalonna
1 db csirkemell felszeletelve, kiklopfolva
A csirkemellről a bőrét, a hájjal együtt szépen lefejtettem, majd a húsok tetejére került.

A sütőedényemet először a bacon szalonna szeletekkel béleltem ki, majd azokat beborítottam a kifilézett, kiklopfolt csirkemellekkel, A mellszeleteket úgy raktam a sütőedénybe (szilikon  sütőforma), hogy mindkét oldalról legalább annyira lógjon ki, hogy a végén ezeket ráhajtsam a húsok tetejére.

Amikor a kolbászhús is belekerült a mellszeletekre, behajtogattam a húsokat, ráterítettem a jó kis sárga hájas bőrrel,  és a visszamaradt baconszalonna szeleteket még a tetejére rátettem.




A kolbászhús hozzávalói  (ha nem tölteléket "CSAK KOLBÁSZT készítünk, akkor a tojást kihagyjuk)

50 dkg darált hús,
4 nagyobb gerezd zúzott fokhagyma,
1 teáskanál só,
2 db egész tojás
1 mokkáskanál köménymag,
1 mokkáskanál fehér bors,
1 evőkanál édes piros fűszerpaprika
1 mokkáskanál csípős piros fűszerpaprika.

Ezeket a robotgép összekeverte, s utána rákanalaztam a mellhúsokra.
Maradt még pár szál bacon szalonna csíkom, s ezeket  a tetejére tettem.



Előmelegített sütőben 170 fokon kb 35-40 percig kell sütni. Sütés ideje alatt én egy ugyanilyen sütőformát (szilikon) rátettem,  mert a bacon hamarabb megsül, esetleg megéghet.  Ha nincs két egyforma edény, akkor alufóliával be lehet takarni.


Kötelező megvárni - bár nagyon nehéz - hogy teljesen kihűljön, mert csak ilyenkor lehet nagyon szép vékony szeletekre vágni.

22 megjegyzés:

  1. Istenem!Kellett nekem ilyenkor erre tévednem!Érzem az illatát!:-)De finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Nelli :)))) hát mi vagyunk az éjjeli baglyok :) Jaj ne is mondd, én ezt vacsiztam, jó kis erős paprikával.............

    VálaszTörlés
  3. Maradt belőle nekem reggelire? Erős paprikát nem kérek szépen. Este sült kenyérkém van, szóval tényleg csak 1 vékony szeletkét ebből a csodás kompozícióból

    VálaszTörlés
  4. Ez terror Viki megláttam azt a csodát és korog a gyomrom!:D

    VálaszTörlés
  5. Hú anyám, ezt nevezem!!! Kész vagyok már a látványtól is...

    VálaszTörlés
  6. Ez kérem egy hús torta!
    Jaj de kivánatos! Ide vele!!!

    VálaszTörlés
  7. Hú, de jól néz ki. Én meg itt a puffasztott búzámat eszegetem joghurttal. Mit mondjak ez a húsi jobban esne.

    VálaszTörlés
  8. Rögtön éhen halok és akkor ilyen isteni finomsággal találom szembe magam, jaaaaaj nekem végem van.:)))
    Nagyon jó ötlet így sütni a mellet, viszem is a receptet, köszönet érte.:)

    VálaszTörlés
  9. Viki ez zseniális ötlet, én is viszem a receptedet! Felvágott helyett a sulisok szendvicsébe remek lesz:)

    VálaszTörlés
  10. 4Gyerek ! - maradt, gyere, kapsz :))

    Marym ! Gyere Te is, még Neked is jut :))

    VálaszTörlés
  11. Chef Viki ! :)))) Néha én is, mert egy kicsit húsellenes vagyok, de ez kivétel :))

    Juci ! Ha sietsz, még Neked is marad :))

    VálaszTörlés
  12. Családi tűzhely !

    Bianka !

    Manka !

    Köszönöm Nektek is :))))

    VálaszTörlés
  13. Vali ! Egye fenyő :) egy estére cserélek Veled :)

    VálaszTörlés
  14. Gizi ! Köszönöm. Tudod nálunk csak így fogy a csirkemell, illetve így szeretjük a legjobban. S olyan egyszerü, és nagyszerü :))

    VálaszTörlés
  15. Moha ! Köszönöm. Sajnos, vagy hálistennek? ! nem is tudom, de mi felvágottat nem eszünk, legalábbis én nem. Az oldalborda és a kiskutyám ŐŐŐk igen, de ők is csak a sonkákig jutnak el.

    Én sokkal finomabbnak, egészségesebbnek tartom, mint bármelyik felvágottat, s ráadásul így a mellet is elfogyasztjuk.

    VálaszTörlés
  16. Viki,olyan éhes vagyok,hogy megenném a vasat is:-),erre meglátom ezt itt,aztaaa,nagyon full,isteni:-)

    VálaszTörlés
  17. Dittusom! Pedig ebből még van is. Nyisd az ablakot, fényposta :)))))

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finomnak tünik én is kifogom próbálni

    VálaszTörlés
  19. Nelka! Köszöntelek, mint első kommentelőt.

    Tényleg ajánlom jó szívvel, mert nagyoln fincsi és semmi macera az elkészítésével.

    VálaszTörlés