2010. április 14., szerda

Medvehagymás szélesmetélt

12 után 30 perccel bejelentettem a férjemnek: ma hideget fogunk ebédelni - megvolt az oka - Addig toporogtam a konyhába, de nem tudtam rájönni, mi is legyen az, de valahogy semmi sem jött össze, nem kivántam semmi különöset, maradék pedig most a hütőben sem volt. Addig, addig, hogy 13 órát mutatott az óra: Csengetett a postás, s a csomag megérkezett. Férjemet küldtem a csomagért, én pedig szedtem elő a tésztanyújtó gépemet, hoztam a kamrából a lisztet, a tojást. Mire ő a csomaggal beérkezett a konyhába, már minden elő volt készítve. Akkor is, de akkor is, ma megkóstoljuk ezt a sokatígérő növényt.
Vizet is előkészítettem egy nagyobb lábasba, beleraktam pici sót, és kevés olajat, s beindítottam a tésztagyártást:)) S alig fél óra elteltével már az asztalnál ültünk és ebédeltünk. Háromnegyed kettőkör már az utolsó falatos is lenyeltük.
Az én adagom: csak sajtosan,

A férjemé: sajtosan és tejföllel, ha már lúd legyen kövér elv alapján :)

A késes robotgépbe gyorsan raktam a hozzávalókat:
3 tojás, másfél evőkanál (kicsi) olaj, 1 mokkáskanál só és 30 dkg liszt, valamint 15 szál tisztára mosott medvehagymalevél.
Egy perc alatt kész volt a tészta. 9 kis gombócot gyúrmáztam belőle, s egyenként kinyújtottam, de közben már a vizem is majdnem forrt.
Ahogy elkezdett a vizem forrni, úgy vágtam egyenként a tésztákat és raktam bele a fazékba, s 10 perc sem kellett neki, máris egy jó nagy tál kifőtt medvehagymás szélesmetéltem sikeredett. Ez volt a mi nagyon gyors ebédünk, mondhatom, hogy fél óra nem kellett az előkészületekhez és az elkészítéshez. Valami csodálatos ízzel gazdagodtunk.

Menet közben járt az agyam, mert már láttam a vizben fővő tésztát mennyire gusztusos, s azon gondolkodtam mit fogok most csinálni ezek után, ha kész az ebédünk. Na jó!!! egy jó nagyot pihenni, s előkészíteni egy-két dolgot, amit már korábban elterveztem ezzel a csodazöldséggel.
S ahogy elméláztam, egy darab tészta valahol a nyújtógép mellet elbújt. No akkor itt az ideje, hogy még egy tekerést végrehajtsak rajta, s a legkisebb fokozaton átnyújtottam. Amig megebédeltünk, addig ez az egy kis szál tésztám éppen annyira száradt meg, hogy ki tudtam próbálni, milyen is lesz ha még medvehagymás cérnametéltem is fogok gyártani.

Ilyen lett, s azt hiszem, hogy a folytatás sem fog elmaradni. Közben rájöttem, hogy ennél jobb tartósítása a medvehagymának talán nem is létezik, ha csak arra gondolok, hogy tészta formájában szeretnénk fogyasztani.







15 megjegyzés:

  1. Ez csúcs szuper. Nagyon jól néz ki és biztos az íze is az

    VálaszTörlés
  2. Tuti reform kaja! Nálunk talán Tibi enné meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mary ! megenné azt mindenki. egyszer ki kell próbálni!

      Törlés
  3. Viki.
    Lelki szemeim elött a konyhai topogásod fogott meg,(lehet ,hogy szteppeltél?)
    Valinál voltam, kapásból bele nyomott egy lepedő nagyságú medve hagyma levelet a számba,hááát....azt hiszem tésztába rejtve jobb, (gondolom)abba legalább el van dugva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Iván drága ! de finnyásnak tetszik lenni. Tessék szíves csak küldeni egy jókora cápát, majd megtömjük a hasát és úgy elfogyasztjuk. Meglátod meg is fogod szeretni :)

      Törlés
  4. Szerelmes lettem ebbe a receptbe! Kár, hogy már elfogyott a medvehagymám, már ma kipróbálnám. De majd veszek :)

    VálaszTörlés
  5. Bianka! Köszönöm, tényleg az volt. Próbáld csak ki:))

    Mary! Addig míg meg nem kóstolod, Te csak hiszed, hogy csak Tibidnek izlene. Nálunk ma a gyerekek nyersen is rágcsálták, mint a kisnyulak a jépát :))

    Iván! Hát ne hagyd magad sanyargatni, nem vagy Te nyuszika, hogy nyersen egyed, mint Ő a jépát :))
    Tésztába komolyan mondom, hogy finom:))

    Ami! kívánom, hogy ez a szerelmed sokáig tartson. Én ma fodros netéltet készítettem belőle. Jaj de jó lesz ez majd később. Nagyon finom.

    VálaszTörlés
  6. Hű! Ez nagyon guszta. Biztos finom is.

    VálaszTörlés
  7. Hobbychef !! Tényleg finom, enyhén fokhagyma izű, de nem kell elbújdosni senki elől, mert illata nem köszön vissza :)))
    Köszönöm, jólesett a kommented, s egyben üdvözöllek is a rendszeres látogatóim körében.
    Igyekszem hamarosan én is megkeresni :))

    VálaszTörlés
  8. Hát tésztanapon, ha a fene fenét eszik, megcsinálom!!!

    Guszta!

    VálaszTörlés
  9. Seafalcon ! Nem fogod megbánni !! :)

    VálaszTörlés
  10. Szia! Nagyon jól néz ki! :) Össze lehet gyúrni kézzel ? Ugyanis nincs késes robotgépem.Utána éles késsel vagdossak vékony csíkokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Noémi ! Köszönöm szépen. Igen össze lehet gyúrni kézzel. S ha nyújtó géped sincs, akkor a meggyúrt tésztát legalább négyfelé elosztod és egyenként, nyújtófával kinyújtod. Elkezded az első gombóc nyújtását, addig a többit egy konyharuhával letakarod. Kinyújtás után egy jó éles késsel kb fél cm szélesre vágd föl. Ezt úgy is megoldhatod, hogy a kinyújtott tésztát mint egy bejglit föltekered és így szeleteled föl. Elég fél cm szélesre, mert nagyon szépen megdagad.
      Sok siker kívánok hozzá.

      Törlés