2011. március 6., vasárnap

Kacsacombok répa-krumpli-pürével


Eddig pihentek a még ősszel megsütött kacsacombok a saját zsírjukban . Igaz, hogy még nem terveztem előszedni őket, de kell már valami változatosság, s még mindíg itt a tél, s kell a jó kis erőt adó étel. Bár inkább ennénk már friss salátákat, zöldségeket, de azt hiszem erre még várnunk kell. Most a vitamint inkább savanyúkáposztával pótoljuk, már amihez illik :)

Ennek a húsnak inkább a körete adta a pikantériáját. Ez nem egy síma krumplipüré, hanem 4 szál sárgarépát és  1 db jó nagy krumplit megtisztítottam, enyhén sós vízben megfőztem, de csak úgy roppanósra. Leszürtem, még kicsit utána sóztam, egy csipet szerecsendiót és kevés vajat hozzáadva, robotgéppel pépesítettem, s mint látható: őszibarack befőttel tálaltam. (az oldalbordának). Én nem szeretem az őszibarackot, így a kedvenc savanyúságommal - ecetes almapaprika - fogyasztottam.




A pürét nyomózsákba tettem és abból került a tányérra. Most már csak azt kell megfejtenem, hogy ezt a fantasztikus megoldást kinél láttam. De ha az emlékezetem nem csal, -bár nem vagyok benne biztos, de utána járok - akkor talán Gizinél láttam. Ha megtalálom az eredeti kiötlőjét, belinkelem. Addig is köszönöm neki ezt a fantasztikus ízvilágot. Én mindenkinek ajánlom ezt a variációt. Nagyon finom.

18 megjegyzés:

  1. Azta de szépen néz ki!
    Vikikém lemaradt a címe!:)

    VálaszTörlés
  2. Marym ! - de ari vagy, mert még nem vagyok magamnál, olyan levert és nemtudom milyen vagyok. Olyan hóvihar van nálunk, alig lehet kilátni. Délelőtt meg száz ágra sütött a nap. (köszi, hogy szóltál, de kómás vagyok)

    Marym ! Látod milyen szépséges pürét csináltam a habzsákkal ??? :))))) Annyit gondolok Rád, mindíg, amikor ránézek. Köszönöm :))

    VálaszTörlés
  3. Ez csudijól néz ki.
    szóval nem csak itt hódzott veszettül?

    VálaszTörlés
  4. Viki természetes, hogy szolok!
    Amúgy itt is süt a nap de szél vihar van! Én meg állandóan aludnék !
    Viki örülök neki, hogy jót vettem és annak is, hogy gondolsz rám!! :)

    VálaszTörlés
  5. 4Gyerek ! Valld be őszintén hogy Te vótál a bünös, aki erre zavarta a havat.

    Lányok nem hiszitek el, hogy ezen a télen még ilyen hóvihar nem volt, mint ami most itt van. De még nincs vége biztos, mert tiszta hófelhő az ég, az ablakon nem lehet kilátni.

    grrrrrrrrrrrr de úúúúúúútálom már.

    VálaszTörlés
  6. Marym! - hát nekem is ez a bajom,bajom,bajom,,......... Már lefekve - ágyba bebújva nyomogatom itt a billentyüket, s néha azon veszem észre magam, hogy leesett a térdemről a laptop. Tuti, hogy ettől a hülye időtől.

    Mary! én mindíg gondolok Rád :) nem csak tortanyóilag :))

    VálaszTörlés
  7. Viki remélem, amilyen gyorsan jött a vihar megy is!:D

    Vikikém nagyon szeretlek!

    Pihenjél!:)

    VálaszTörlés
  8. De szép színes étket hoztál ma nekünk!
    Itt nem esett a hó, pedig nagyon jósolták.

    VálaszTörlés
  9. Ma én is kacsacombot ettem. Csodásan néz ki a tiéd is, ezt is megkóstolnám. Nálunk szép napsütéses nap volt

    VálaszTörlés
  10. Biztos ki fogom próbálni ezt a répa-krumplipürét.
    Felénk volt szél, de gyönyörűen sütött a nap egész nap, és végre lehetett érezni az erejét. Jó lenne ha idén lenne igazi tavasz, én imádom (vagyis imádnám). Remélem a viharnak már vége van felétek!

    VálaszTörlés
  11. há pedig úgy tudtam, hogy innen nyugatra időjárás semmiképp nem tart.
    vagy mégis?

    VálaszTörlés
  12. Marym! De ari vagy ! - én is Téged!!!

    VálaszTörlés
  13. Nellikém, nálunk még ma hajnalban is beszemtelenkedett egy kis adag

    VálaszTörlés
  14. Bianka ! Akkor együtt ettünk ? :))

    VálaszTörlés
  15. Csongi! Próbáld ki, s nekem az a tapasztalaton, hogy lehet a répa több, mint a krumpli. Én azt hittem, hogy nagyon répaizü lesz, de nem !!! Nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  16. 4Gyerek ! Itt mán nem lehesssen tunni semmit :)

    VálaszTörlés