2011. január 16., vasárnap

Rozmaringos csirkemáj bacon-be tekerve


Hozzávalók és elkészítés

1 kg csirkemáj (2 fél kilós csomag volt, s még a szivek sem voltak mellette. Micsoda öröm),
Bacon szalonna - annyi szelet, ahány db máj van,
Tej,  - annyi, hogy a májakat ellepje,
4 gerezd fokhagyma,
1 teáskanál fehérbors,
3 szál friss rozmaring,

A körethez:
1 tasak hosszú szemű előfőzött rizs,
1 mokkáskanál őrölt kurkuma, (ettől olyan szép sárga a rizs)
1 teáskanál só,
1,5 liter víz.



A májakat hideg vízben átmostam, hártyáitól megtisztítottam,  majd egy tálba raktam. Hozzádaraboltam a tisztított fokhagymát, rászórtam a fehér borsot és ráraktam a friss rozmaring ágakat, majd annyi tejjel öntöttem fel, hogy ellepje. Igy hagytam kb 2,5 - 3 óra hosszáig. 

Ezután a májakat kiszedtem a fokhagymás, borsos, rozmaringos léből, s minden egyes májdarabot becsomagoltam egy bacon szalonnaszeletbe, s egy hosszú jénai tálba sorakoztattam őket. Kimaradt egy pár darab májam, mert csak másfél csomag baconom volt itthon, így azokat a már betekert májak közé tettem.

A jénait a tetejével lefedtem és előmelegített sütőben 200 fokon kb 30 perc alatt készre sütöttem. Az utolsó 5 percben levettem a jénai tetejét és szépen zsírjára sült a máj.



Amíg a máj a sütőben sült, addig elkészítettem a rizst.
A másfél liter vizbe raktam a sót, és az őrölt kurkumát, majd amikor elkezdett forrni, akkor belehelyeztem az egy tasak hosszúszemű előfőzött rizst. Kis lángon, 20 perc alatt készre főztem.
A megfőtt rizs formázásához egy kisebb kávés csészét hideg vízzel kiöblítettem, majd megtöltöttem a rizzsel, és kiborítottam a tányérra.
Újra kiöblítettem a csészét és újra megtöltöttem rizzsel, majd ezt is a tányérra borítottam. Körbe raktam a megsült májakkal, és rozmaring ággal díszítettem.

Sót egyáltalán nem használtam, elégséges volt a bacon szalonna sóssága. Őszibarack befőttel fogyasztottuk.

17 megjegyzés:

  1. Vikikém,csak elkészült az a máj,de azért egészen másmilyen ami nálam volt,úgyhogy mint kiderült,még sem hallgattalak ki:-),nagyon guszta lett a tiéd,és szép a kép is!:-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, s biztos finom is volt.

    VálaszTörlés
  4. Juj ez nagyon fincsi lehet Viki!:)

    VálaszTörlés
  5. Dittám ! nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, de most elhatároztam, hogy addig nem vásárolok, amíg a fagyasztók tökre ki nem ürülnek. (lehet, hogy egy félévig az üzletek tájékára sem megyek?) Igy aztán tényleg ahhoz alakítok mindent.
    Köszönöm a dícséretet. Bevallom, hogy rozmaringos fűszerezéssel még én sem készítettem, de nagyon ízlett nekünk.

    VálaszTörlés
  6. Ditta! Utánad én töröltem a saját bejegyzésem, mert hibát, hibára halmoztam, amit nem vettem észre :))))) DDD

    VálaszTörlés
  7. Hobbychef! Próbáld ki, meg leszel vele elégedve :)

    VálaszTörlés
  8. Marym! pedig ha tudnád milyen "epés" undorral fogtam hozzá, de mire elkészült már egész beleszerettem :))) Tényleg fincsi és hamar elkészül, kivéve a máj áztatás.

    VálaszTörlés
  9. Viki az se gond nálunk csak én meg párocskám esszük!:)
    Mi kivárjuk az ebédet a fiúk éhesebbek! :D
    Tibi néha aggódni is szokott mintha nem kapna enni! :D

    VálaszTörlés
  10. Istenem, de guszta. Hogy imádom Én ezt?!

    VálaszTörlés
  11. Máj?!! Bármilyen formában jöhet!
    Imádooooooom!
    Ezek a rózsácskák nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  12. Isteni finom lehet
    Milyen feneketlen egy mélyhűtőd van :))))

    VálaszTörlés
  13. Mary! :))) Szegény Tibi !! pedig nem tudnám elképzelni, hogy kimaradni egyetlen finom falatból is.

    VálaszTörlés
  14. Dia ! Nagyon egyetértek Veled, főleg a második mondatoddal :))

    Juci ! Nagyon jó a szemed, és a megfigyelő képességed. Tényleg úgy csavartam be a bacon-be, mintha rózsákat tekertemvolna :))) Guszta és fincsi.

    VálaszTörlés
  15. Bianka! Neis mondd !! z igazság az, hogy a garázsunk ugy lett megépítve, hogy a fagyasztóknak helye legyen benne, s nem mindennap nézek bele. Na most aztán amikor legutóbb kerestem valamit, azt hittem, hogy a pofácskám leszakat ugy meg van rakva. Ezért is tettem ezt az elhaztározást, és véghez is viszem, de hogy mikor fog kiürülni ???? aaaaaazt nem tudom :)))

    VálaszTörlés
  16. Ottis, köszi, igen: az volt :))

    VálaszTörlés