2010. december 20., hétfő

Előkarácsony menüvel II. Csirkehusi cserépedényben, fehérborral, hercegnőburgonyával

Az előkarácsonyi ebédünk folytatása, azaz második fogása ez a fehérboros sültcsirke volt, hercegnőburgonyával.

A kakasnak csak a combjait és szárnyait használtam fel,  (a melléből más finomság készült, de ez egy másik post lesz), de pótlásul -mivel hatan voltunk- még 4 db egész combbal kiegészítettem.

A húsokat jól megmostam, kicsit kiáztattam.

A pataki tálat este hideg vízbe raktam, majd másnap reggel szép sorjában tettem bele a következőket:

A tál aljára jó kis húsos szalonna szeleteket tettem, majd szép sorjában a csirke darabokkal beborítottam. A csirkehúsokat egyenként picit besóztam.
3 nagyobb fej vöröshagymát jó nagy karikákra vágtam, ez ment a húsok tetejére, majd egy kis szerecsendió, citrombors, 4 jó nagy gerezd fokhagyma felszeletelve.
2 nagyobb zöldpaprikát és 2 közepes paradicsomot felszeleteltem, s ez volt a következő sor a húsok tetejére. Picit utána sóztam az egészet, majd aláöntöttem 2,5 dl jó kis finom fehér bort.  S az egész tetejére még egy kis szójaszószt csöpögtettem. (Jól beírókáztam a szójaszósszal a husikat) szóval nem is volt az olyan nagyon kicsike :-)
A pataki tál tetejét rátettem, hideg sütőbe rakva, 170 fokon kb 1,5 óráig sütöttem. Az idő leteltével a tál tetejét levettem, még hozzáöntötem 1 dl bort, és még 20 perc szabadon sütés következett, hogy szép pirosak legyenek a husik, s a leve is besűrűsödjön.

A hercegnő burgonyához:

1 kg burgonyát apró kockára vágtam, és sós vizben megfőztem, majd leszürtem. Kézi habverővel kicsit átcsapattam, majd hozzáadtam  20 dkg vajat, 1 mokkáskanál fehérborsot, és egy kanál őrölt szerecsendiót, 4 tojás sárgáját. Ezt kézi habverővel összekevertem.
A 4 tojás fehérjét külön kemény habbá vertem, és óvatosan hozzáadtam a füszerekkel elkevert burgonyához.
Nyomózsákba tettem és sütőpapirral bélelt tepsire nyomtam ki a kis csókos formákat. kb 20 percig sütöttem 170-180 fokon, amig ilyen szép kis piroskás lett a teteje.

A menüsor második részéhez birskörte kompótot adtam.

9 megjegyzés:

  1. Jó lenne így reggelire is,nagyon guszta:-)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen néz ki!
    Micsoda finomság!
    Fenséges egy étel!
    Örvendek, hogy jól vagy! Csak lassan, vigyázz az égészségedre!
    KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET KIVÁNOK SOK SZERETETTEL!!!

    VálaszTörlés
  3. Jaj, ez isteni lehet!! Most csatlakoznék Biankához:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kívánatos. Tavaly az Én menümben is volt hercegnő burgonya :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, most szívesen megkóstolnám.:)

    Nagyon Boldog, Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!!

    VálaszTörlés
  6. Ditta ! Tessék máskor előbb szólni :))


    Bianka ! még nekem is mindíg :))


    Juci ! Köszönöm Neked. Hát ami azt illeti, eléggé lelassítottam, ami aztán már lassan kezd is idegesíteni, mert én nem csigalassúsággal éltem eddig. Na majd igyekszem beleszoknik a lustálkodásba, - sajnos.

    Nektek is kívánok itt is, Nagyon Boldog Ünnepeket.

    VálaszTörlés
  7. Yldy ! én meg folytatnám.... húúúú de fincsi is volt.

    Dia ! Köszönöm. Én eddig azért nem csináltam, mert nem volt egy normális nyomózsákom, pedig már elég rég izgatott.

    Gizi! Most már mindegy, mert kicsit elkéstünk, de legközelebb hamarabb szólok :))

    Neked és Kedves Családodnak is Nagyon boldog Ünnepeket.

    VálaszTörlés
  8. Békés, Boldog Karácsonyt kívánok neked!

    VálaszTörlés