2011. január 23., vasárnap

Tejben sült csirkecombok

Egy érdekes és finom sültcsirkecomb volt az ebédünk a hétvégén. Sohasem gondoltam volna, hogy ennyire ízletes, finom, kivül ropogós, belül finom puha omlós a hús.
Amikor elkészültek a combok, még nem tudtam, hogy mi lesz a köret, de egy laza mozdulat, és a csodálatos húslevesben főtt 2 db egész krumplit kivettem, s a még pár percig sülő hús mellé tettem. Igy összepirultak és fantasztikus ízvilágot alkottak.


2 db csirkecombot szépen megtisztítottam, hideg vízben áztattam egy rövid ideig, majd a vizet egy papirtörlővel leitattam róla.


A combok bőrét felfejtettem úgy, mint amikor betöltünk a bőre alá. Só és tartósítószermentes  baromfi fűszerkeverékkel beszórtam.


A befűszerezett húsra, a bőrök alá nagyon vékonyra szelt trappista sajtot próbáltam bevarázsolni.


Így néz ki, amikor a combok bőre alá behelyeztem a sajtszeleteket. A lelógó bőröket szépen aláhajtottam a húsnak.


Itt már a sütőedénybe helyeztem a két dupla combot (Ez egy csodálatos tupperware sütőedény, amit nagyon-nagyon szeretek. Nekem ebből kettő van, és az egyikben kenyeret, a másikban pedig húsféleségeket szoktam sütni. Nagyon megbízható edény. Itt nem kell félni, hogy a bennelévő ételféleség leég, túlsül) Egyszerűen biztonságos, csak az időt kell a tüzhelyen beállítani.


 A húsok tetejét még enyhén megszórtam só és tartósítószermentes füszerkeverékkel,


...... majd még egy-egy szelet sajtot rátettem a befűszerezett combokra.


Amikor ezzel is kész voltam, akkor annyi tejet öntöttem rá (kb fél liter), hogy a combokat
úgy félig érje.

Előmelegített sütőben 180 fokon kb 35-40 perc alatt sütöttem készre.


A húslevesben főtt egész burgonyát melléraktam, a tejes-fűszeres sajtos szafttal meglocsoltam és jóétvággyal, (s egy  kis rozmaring ággal)  elfogyasztottuk :)

Nagyon egyszerü, könnyen és hamar elkészíthető. Íze szinte semmihez sem hasonlítható, de valami különlegesen finom ebédünk volt.  Ajánlom mindenkinek kipróbálásra.
Az egész menetet akár előző este is el lehet készíteni, de a tejet csak sütés előtt kell ráönteni.
Így a fűszerekkel mégjobban összeérnek a húsok.

30 megjegyzés:

  1. Húúú, Viki ezek a combok mesésen csodálatosak lettek!!! Így a képes beszámolóval pedig szuper a recept leírása.
    Éppen egyik nap láttam a Liza-Anikó blogba és akkor eldöntöttem hogy legközelebb én is így sütöm meg a combokat. Na most jól felizgattál vele, alig várom hogy nálam is elkészüljön. A köretet nagyon ötletesen megoldottad.:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a sajtot, ez a nekem való egyszerű finomság! Én eddig fűszeres túrót töltöttem csirkecomb bőre alá, úgy is nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Viki!Ez mennyei lehetett!Én még eddig csak birsalma pürét töltöttem a bőre alá.
    Tetszik ez a sajtos megoldás és az is, hogy este össze lehet készíteni.

    VálaszTörlés
  4. Annyira jól néznek ki, hogy csurog a nyálam! Ez felér egy emberkínzással, a "hat után nem eszek" elhatározásom mellett:)

    VálaszTörlés
  5. Föltétlenül kipróbálom, lehet hogy tetszni fog a társaságnak, mert csak a csirkemellet hajlandók elfogadni.

    VálaszTörlés
  6. Vikikém ,mennyei ebédetek volt,tudnám,hogy tudtad megcsinálni ezt a csodát,amikor egészen mást csináltál egész nap:-)))Szuper csajszi vagy!!!:-)

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép lett, imádom a csirkecombot minden formában! :)

    VálaszTörlés
  8. Viki, hogy ez milyen fantasztikus ötlet! Épp a napokban hallottam valakitől, hogy tejben sütöttem meg a csibecombokat, és hogy milyen finom lett. Gondoltam is rá,hogy majd legközelebb kipróbálom.
    És mellég még az is, hogy sajtot tettél a bőre alá...nyami, nagyon finom lehetett!
    Köszi a tippet, biztosan meg fogom csinálni.

    VálaszTörlés
  9. Gizi ! Köszönöm szépen. Igyekszem, igyekszem megoldani a köretkérdést. de elé is volt, mert maga a comb már nagyon laktató és eszméletlem finom volt.

    VálaszTörlés
  10. Eri ! No akkor éppen ideje, hogy a sajátkészítésű füszeres sajtkrémemmel töltsem meg egyszer. Márcsak azért is, hogy hű maradjak magamhoz és a komyhámhoz :)))

    VálaszTörlés
  11. Nelli ! Ez igy igaz, Én is előző ezte készítettem el, csak a tejet öntöttem rá sütés előtt. Próbáld ki, nagyon fincsi

    VálaszTörlés
  12. Mézeskalács ! Köszönöm !
    "Hat után nem eszem" MEGDŐLT :))))) - Nálam is, mert ami maradt, este én pusztítottam el hidegen. ÓÓÓÓ de jó volt így is.

    VálaszTörlés
  13. Juci ! Nagyon ajánlom, isteni finom. No látod, látod: nálunk pedig a mell nem akar fogynik, csak ha feltekerem és betöltöm valamivel és kifejezetten hidegen.

    VálaszTörlés
  14. Mary ! Köszönöm szépen. Próbáld ki egyszer. Időtkimélő és nagyon kiadós. a fiúk biztos érékelnék :))

    VálaszTörlés
  15. Dittus ! Remélem egyszer megtudjuk Nálad, hogy honna is tudod, hogy én tegnap délelőtt mit is csináltam :))) hi hi hi :) :)
    Már nincs messze a megoldás !!!!!
    S köszönöm az elismerést :)

    VálaszTörlés
  16. Egycsipet ! Köszönöm szépen. Fincsi is volt. Bár én mindíg lecserélném a mellét, a combját a szárnyával vagy a hátával :))))) Imádom a csontos részeket.

    VálaszTörlés
  17. Szemi ! Nagyon szépen köszönöm, és bátran merem ajánlani. Nagyon kevés idő kell az elkészítéshez és isteni finom.

    VálaszTörlés
  18. Dia ! Köszönöm - az volt :))

    VálaszTörlés
  19. Bianka ! Én is ezt mondtam, amikor megláttam kész állapotában :))) S nincs vele több gond, mint egy normál sült husival. sőőőőőt :))

    VálaszTörlés
  20. Csirkecombok elővéve, még eddig nem tudtam hogy is készítsem el. Most már megvan! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  21. Elkészítettem, nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  22. Csongi ! Köszönöm, hogy visszajeleztél és örülök, hogy nektek is ízlett.

    VálaszTörlés
  23. Szombati ebéd lesz. Köszönöm szépen a receptet kedves Viki, már alig várom hogy elkészítsem! Üdv: Mona

    VálaszTörlés
  24. Kedves Mona !
    Örülök, hogy kipróbálod ezt az egyszerű, de nagyon finom receptet. Remélem Nektek is úgy fog ízleni, mint ahogyan nekünk is.
    Majd számolj be.
    Köszönöm, hogy erre jártál.

    VálaszTörlés
  25. Kedves Viki!
    Nem láttam, hogy megsóznád a combokat. A só nélküli fűszer és a sajt pótolja a sót? Csak azért kérdezem, mert nálunk a sült csirkét sósan szeretik. Nagyon guszta, ki fogom próbálni. Ezt a só és tartósítószer mentes fűszert te csinálod, vagy lehet ilyet venni?

    Még egy kérdésem lenne, mással kapcsolatban. Úgy kerültem az oldaladra, hogy a gugliban olajszóró, ecetszóróval kapcs. információt kerestem.
    Kérdésem az lenne vajon az ecetszórót lehetne olajszórónak használni? Most vettem a Lidl-ben 2ezer volt a készlet, azonban nekem az ecetszóró nem kell, meg a családban senkinek, ha viszont jó lenne olajszórónak is, akkor lenne gazdája. Kinézetre semmi különbség nincs köztük. Bocsi a kérdésért, de hátha tudod rá a választ.
    Előre is köszi, Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Szia Marcsi !
      Én nem sóztam, mert a sajt, fűszerek összetétele attól függetlenül, hogy magát a sót nem tartalmazza, mégis ad egy kellemes fűszerízt, ami nekünk elegendő.
      Te nyugodtan sózhatod mégpedig úgy, hogy magát a combokat kissé bedörzsölöd sóval.

      A só és tartósítószer mentes fűszerkeveréket nem én készítem. Ez egy nagyon megbízható helyről származik. Én már nagyon sokszor kiszámoltam, ha én itthon készíteném, (vásárolnám, tisztítanám, szárítanám) sokkal, de sokkal többe kerülne, mint így, hogy készen megvásárolom. (sok-sok éve használom)

      Megkerestem Neked a neten és belinkelem, hogy hol találod. Egyébként én itt nálunk Szarvason bio boltban vásárolom, hasonló áron. Nagyon kevés kell belőle, mert elég intenzív az íze, aromája

      http://fuszer.arukereso.hu/mehes-mezes-szarika-fuszerek-natur-etelizesito-hozzaadott-so-nelkul-200-gr-p90713347/termek-leiras.html

      Az ecetszóróra nem tudok mit mondani. Nekem ugyan ilyen olajspriccelőm van, ecetszórót én sem használnék.
      Egyszerű a kipróbálása, Csavard le a tetejét önts bele egy kis vizet és spricceld ki, ha simán ki tudo spriccelni, akkor tökéletes lesz az olajnak is.
      Na én ezt is már több mint tiz éve használom óriási megelégedésemre.

      A méhes-mézes termékekre még egy picit visszakanyarodnék (fűszerkeverék) itt aztán lehet mindent kapni, Ételízesítőt, különböző húsokhoz fűszereket, sőt még szörpöket is.

      Köszönöm szépen, hogy nálam jártál, s kiváncsian várom a visszajelzést citrom/olaj szóró ügyben, legalább én is okosabb leszek egy kicsit.

      Törlés
  26. Kedves Viki!
    Nagyon tetszik ez a recept. Érdekelne, hogy le kell-e fedni az edényt sütés közben?

    VálaszTörlés