2009. december 1., kedd

Túrógombóc vanilia öntettel


Nagyon nagy kedvencünk a turóból készült, s főleg a könnyü, s az elkészítéséhez kevés időt igénylő  ételek.
Túróstésztát tepertővel  már nem akartunk enni, mert egy kicsit átváltunk a nagy karácsonyi felkészitések előtt a húsmentes ételekre, bizva benne, hogy jól
kiéheztetjünk a gyomrunkat az ünnepekig :-)
Igy esett a választás a mai túrógombócra, ami nem csak könnyü, de ez is szinte fél óra alatt elkészül.
Hozzávalók
Gombóchoz:
0,5 kg tehén túró,
csipet só
2 db tojás
2 evőkanál cukor (én édesítőszerrel készítem: (Cologránból 5 ml)
15 dkg búzadara

A hozzávalókat egy tálban összekevertem és félretettem addig, amig a vanilia öntetet és a zsemlemorzsát  elkészitem.
Vaniliaöntethez:
4 dl tejföl
3 db egész tojás
2 evőkanál cukor (én itt is édesitőszert tettem, 5 ml)
4 csomag vaniliacukor
Egy tálban kézi habverővel szép símára kevertem.

Egy nagyobb lábasba kb 2,5 liter vizet feltettem melegiteni, s addig elkészitettem a morzsát is.
A morzsához:
1 evőkanál olajon 5 evőkanál morzsát szép világosra megpirítottam, s félre tettem.
Amikor a víz elkezdett forrni, pici sót tettem bele, s vizes kézzel megformáztam a gombócokat, s egyenként gyorsan a forró vizbe tettem.
Pár perc alatt feljöttek a viz tetejére.
Szürőkanállal egyenként a morzsában megforgattam és egy tálba kiszedtem.
Tálaláskor a gombócokat a tejfölös vaniliaöntettel lelocsoltam. (jó sokkal, mert így szeretjük)

7 megjegyzés:

  1. Viki!
    Imádom a túrógombócot!Be is lakmároztam belőle!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. A túrógombóc nálunk is nagy-nagy kedvenc! Valamiért még nem csináltam hozzá vanília sodót, de jó ötlet nagyon!!!

    VálaszTörlés
  3. A turogombocot annyira imadom!Ontetel meg plane.Csak az a baj,hogy m9indig olyan keves lesz,sosem tudok jollakni belole..

    VálaszTörlés
  4. Kata ! Kedves egészségedre, máskor előbb szólj, és átgurotok párat.

    Trinity ! nálunk a férjem és a gyerekek sem tudják öntet nélkül elképzelni, de jóóóóóó sokkal :-)

    Edó ! Isten bizony 16 gombóc volt, jó sok öntettel, és maradt kettő. Hát nem borzasztó, hogy két vén ember mennyit tud megenni gombócból ? :-)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Viki!
    Most találtam blogodra, ahogy túrógombóc receptet kerestem.. Köszönet érte.
    Sodót is készítek, jó ötlet a tejföl összekeverése a vaníliás cukorral. A nyers tojástól viszont idegenkedem (egyszer nagyon beteg lettem tőle), de remélem anélkül is finom lesz az öntet.
    Ágnes

    VálaszTörlés
  6. Szia Ágnes, Örülök, hogy örömet szerezhettem a túrógombóccal. Mi csakis vaniliaöntettel tudjuk elképzelni, anélkül fulladásig ennénk magunkat vele:-) Van egy másik jó tanácsom, ha még erre jársz. A tejföl, cukor, vanilia öntet igy önmagában is nagyon jó. Volt amikor én is tojás nélkül készítettem.
    Viszont ha mégis kivánja a jó kis öntet a sűrűséget, akkor a tojás sárgáját 1-2 dl tejbe csomómentesre kikeverek, forrpontig melegítem, s lehütöm. Amikor lehült a krémszerü tejes tojássárgája, akkor keverem a tejfölhoz. Igy már biztonságos és nem kell félni a nyers tojástól. Remélem olvasod még ezt a bejegyzést. Köszönöm, hogy itt jártál. Remélem tudtam még egy picit segiteni.

    VálaszTörlés
  7. lehet, hogy ő nem olvasta, de nekem segített, holnap kipróbálom a főzött tojásos vaniliás öntetet...

    VálaszTörlés