2009. december 5., szombat

Vaniliapudingos diós piskóta - csak úgy egyszerüen


Háááááát itt görbült el a szombati csurgatott tojásleves ebédünk második fogása, amit már nem lehet "korgó"-gyomor kimélésnek nevezni, de azért nem is vittük túlzásba :-)
Olyan régen sütöttem "igazi" piskótát, hogy már nem is emlékszem rá. No akkor itt az ideje, jött az ötlet levesfőzés közepette.
Ez is egyszerünek indult. Gondoltam, hogy egy hosszu tepsi, bele a piskótatészta, majd megkenjük lekvárral és a leves mellé mégis csak lesz valami :-)
Lett ! :-)
Az én egyszerü piskótám, aminek az elkészítése már rég szakított a hagyományokkal, amikor még külön kevergettük a tojás sárgáját, fehérjét, majd jó kacifántosan, összeállitottuk, féltve nehogy összetörjön a hab, stb, stb.
Na ez  az én piskótasütéseim során- a legegyszerübb és leggyorsabb elkészítési módja ennek a kedves kis, egyszerü süteménynek, amit millió féle képpen fel lehet használni.
Gyorsan előkészítettem a hozzávalókat, kézbe vettem a botmixer habverőjét és irány a sütés.
Először is bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, mert ameddig felmelegszik, addig a tészta is elkészül.
Először is egy tortaformát kibéleltem sütőpapirral. (A sietségben nem a hosszabbik formát, hanem a kereket fogtam meg, na de ebből sem lett semmi baj, maximum annyi, hogy kettévágtam a kerek formát, s  a fele megmaradt holnapra, majd arra is kitalálok valami tölteléket.
Én mindíg fém edényben verem fel a tojásokat a cukorral. (amolyan tejforralónak nevezik, de én még tejet soha sem forraltam benne. Nálam mindig csak habverésre, palacsinta tészta készitésére jöhet számitásba)
Nem tudom miért? - de nekem ez nagyon bejött, hogy a tojások felverése a fémedényben sokkal jobban sikerül, mint akármilyen más -arra kinevezett- keverőtálban.
S akkor jöjjön a hozzávaló és az elkészités:
6 egész tojást
6 evőkanál krisztálycukrot
az edénybe tettem és a habverővel jó 6-7 percig dolgoztattam. A másfél literes edényem majdnem tele lett a felvert tojásokkal, s jó keményre is sikeredett.
A habvrerőt félretéve elővettem egy szilikon keverő kanalat és ezzel szépen beleforgattam a lisztet, amit kanalanként adagoltam a felvert tojáshoz.
Figyelem mindig, hogy jól átkeverje és a liszt teljesen belevegyüljön a tojásba.
Amikor szép sima lett, belecsurgattam a kerek formába, kézzel megrázogattam, hogy mindenhol egyenletes legyen.
A sütő is felmelegedett erre az időre 180 fokra, amit -a sütés elkezdésekor- visszavettem 170 fokra és 20 perc alatt kisült a piskótám. Már csak azt kellett kitalálni, hogy ha már egyszer nem hosszu, hanem kerek, akkor mi legyen a töltelék, vagy mi legyen a tetején. 

Mivel elég magasra sikerült, igy középen ketté vágtam. Az egyik felét használtam fel.
Egy hidegen kikeverhető vaniliapudingot 3 dl tejjel 2 perc alatt jó keményre felvertem. (egyéb esetekben 5 dl kell hozzá, de most csak 3 dl-t tettem, mert még jött hozzá egy kis apróság)
Amikor a pudingot felvertem, 20 dkg cukrozott darált diót belekevertem a pudingba, éppen kéznél volt egy kis szárított narancshéj, ebből is egy csipetet, s gyorsan rá is kentem a piskóta tetejére.

Na de hogy néz ez ki ? olyan mezítlábasnak láttam és valahogy olyan üresnek tünt.
Jött a következő ötlet. Hütőben van Hulala.
kb 1,5 dl hulalából szintén 1 perc alatt kőkemény habot vertem. Bele egy nyomózsákba és már diszítettem is a tetejét.
Igy már a kinézete is jobb lett, na és az íze is nagyon fincsi.
Az időráfoditás sem volt veszélyes.
Igy sikerült a mi szombati ebédünk, egy jócskán gazdag, de mégsem annyira hízlaló és gyomrot nehezítő étellel- teljessé.
A megmaradt piskóta másik feléből biztos, hogy holnapra is elegendő mennyiség lesz az ebédhez.

2 megjegyzés:

  1. Most benyomnék egy szeletet! Imádom a diósat.:))

    VálaszTörlés
  2. Nosza raja Mónika ! Már valóban csak egy szelet van, de a másik fele a piskótának még szüz :-) holnap arra is kerül valami

    VálaszTörlés