2009. december 8., kedd

Gyümölcsös menü ?? :-)

A mai menü is szinte a félórás elkészitésü és nagyon egyszerü  ételek közé tartozik.
Még mindig jócskán van birsalmám, de már nem nagyon akaródzik belőlük lekvárt, vagy befőttet készíteni, Már egy kicsit tartok attól, nehogy elkezdjenek romlani. Igy került a választás (szintén időhiány miatt) a
Birsalma levesre
Elkészitése nagyon egyszerü, ezért egyszerre irom le a hozzávalóival együtt.
4 nagyobb birsalmát megtisztitottam, szeletekre vágtam.
Amig tisztitottam, addig a levesnek feltett viz kezdett forrni.
Beleraktam a felszeletelt almákat, pici sót, 3 szem szegfüszeget, 1 mk őrölt fahéjhat, 1 teljes citromot felkarikázva.
cukor helyett édesitőszert tettem bele (izlés szerint)
kb negyedóra alatt megpuhult.
1 evőkanál lisztet 3 dl főzőtejszinnel elkevertem, s behabartam a levest.
Egyet rottyant és máris tálalható.
Szilvalekváros gombóc folytatta a levest a sorban.
Jót rötyögtünk, mert amikor ettük, akkor jöttünk rá, hogy gyümölcs-leves, gyümölcslekváros gombóc, de akkor is fincsi volt és nagyon izletes.
A gombócokat a fagyasztóból a forrásban lévő vizbe pár perc alatt megfőztem, leszürtem, s előtte 1 kanál olajon megpiritottam egy kis édesmorzsát, (megszáradt piskóta ledarálva) amiben megforgattam.
Tetejére porcukrot hintettem.

5 megjegyzés:

  1. Nem tudok gombócot készíteni pedig imádom! Nyál összefut a számban!

    VálaszTörlés
  2. Mary! pedig nagyon egyszerü, több benne a krumpli, mint a liszt és ez a lényege. Mindig sokat csinálunk egyszerre, és mennek a fagyóba, ilyenkor meg ki, amikor nincs időm :)

    VálaszTörlés
  3. Tésztát megtudom csinálni csak a gombóc formázása nem megy!

    VálaszTörlés
  4. Mary ! nagy pogácsaszaggatóval, vagy egy nagyobb pohárral kiszaggatod, közepébe a tölteléket (szilva, vagy lekvár, vagy barack) összenyomkodod és a tenyeredben megformálod. Az nem baj, ha néha kicsit "szögletes" gombóc lesz :-) az ize a lényeg --- ha ha --- tudod miért jó, ha szögletes? nem gurul le a tányérról :-)

    VálaszTörlés
  5. Hát igen így van. Azon gondolkodtam, hogy csak én meg a párom enné.

    VálaszTörlés