2009. december 3., csütörtök

Juhturós sztrapacska


Most tényleg belevetettük magunkat a túrós ételekbe ?
Inkább talán ma is azért választottam ezt az ételt ebédre, mert ez is amolyan félóra alatt elkészítendő, s ráadásul nagyon szeretjük.
Nem éppen a legkönnyebb ételek közé tartozik, főleg nem a husos kis tepertőkkel, de hát mit csináljuk, ha mi már csak igy tudjuk elképzelni a juhturós sztrapacskát.

Hozzávalók:
3 db közepes nyers burgonya
30 dkg liszt
2 db egész tojás
só (nagyon kevés)
1 dl viz
tejföl (izlés szerint)
20 dkg juhturó (brindza)
husos szalonna kockák
Elkészitése:
A nyers krumplikat apróra vágtam, majd botmixerrel pépesitettem.
(azért szoktam igy csinálni, mert akkor nagyon szép kis apró nokedliket lehet kiszaggatni a tésztából.
A hozzávalókat (tejföl és szalonnakockák kivételével) egy tálban összekevertem.

Jó kis galuskatésztát kevertem ki.

Egy nagyobb lábasban (kb 3 literes) kétharmadig vizet tettem, bele egy csipet sót, egy kanál olajat és amikor elkezdett forrni, beleszaggattam a nokedliket.
Amikor minden nokedli feljött a viz tetejére, leszürtem, s a juhturóval jól összekevertem.
A húsos szalonnákat apró kockára vágtam, egy kisebb jénai tálba beleraktam, tetejét rátettem és mikróban egy perc alatt kisütöttem. (mikróban kisütve soha nincs zsir és sültszalonna szag és egyenletesen szépen kisül)
Kétféle képpen tálaltam.
Én jócskán szalonnásan szeretem, kevés tejföllel,

míg a férjem kizárólag csakis és jó sok tejföllel. Az a három kis szalonnakocka számára maximum egy kis dísz :-)
Tapasztalat: Először a vizet teszem fel forrni, mert amig forrpontig jut, addig a tészta összekeverése is elkészül, s máris lehet szaggatni.
Valóban, minden előkészülettel fél óra alatt elkészül.

4 megjegyzés:

  1. Jaj Viki, először a brassói, most meg ez! Sorban főzöd a kedvenceimet, épp a napokban gondoltam rá, hogy készítek sztrapacskát,már rég volt, és a kicsi lányom kedvence.(meg az enyém is)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Moha! - no meg a mienk is :-) majd én súgok Neked, ígérem 3 nappal előtte, ahogy el akarod készíteni :-)

    VálaszTörlés
  3. na most meglepődtem:) én Egerből kerültem Kanizsára, és úgy tudtam, hogy mitőlünk Debrecenig ez kedvenc kaja:)) dehogymán szögedében is szeretik ( csak itt sáskaországban nem )ez meglepi.A többit majd levélben:))
    fecó

    VálaszTörlés
  4. fecókám, de még Szarvason is imádják, miután itt pedig tótgaluskának nevezik :-) várom a leveled.

    VálaszTörlés