2009. december 2., szerda

Brassói aprópecsenye


Ma úgy látszik megtette a hatását, hogy nem mentünk sehova, igy -ha még véletlenül is- de a fokhagyma igencsak belefészkelte magát a mai étrendünkbe.
Mi a brassóit is eléggé fokhagymásan szeretjük, de sokkal több füszer nincs is benne.
S a hozzáadott sültkrumpli pedig kifejezetten diétás :-) merthogy olaj az csak annyi, amennyit ebben a parányi kis zöld kanálkában látsz, vagy nem látsz. De a kanál is csak félig van. A krumpli mégis csodálatos puhára, szép halvány pirosra sül és abszolut zsirtalan.
Hozzávalók a brassóihoz:
0,5 kg fehérpecsenye (de bármilyen húsból, akár pulykából is elkészithető)
1 kis zöld kanálnyi olaj
1 tk fokhagymakrém (vagy 5-6 nagy gerezd fokhagyma apróra zuzva)
1 kk só
1 mk piros füszerpaprika
Elkészitése
Az egy kiskanál olajat egy lábasban felforrósitottam és az apró kockára vágott husokat beletettem. Jó forró legyen az olaj, hogy a huskockák hamar kifehéredjenek.
Amikor már minden huskocka jócskán kifehéredett (ez pár pillanat, ha jó meleg az olaj)
pici vizzel (ha van huslé azzal mégfinomabb) felengedtem és fedővel letakartam.
Teljesen puhára pároltam. Amikor megpuhult és zsirjára lesült, félrehuztam a tüzhelyen és hozzáadtam a piros füszerpaprikát. Ekkor már alatta kikapcsoltam a tüzhelyet és csak összemelegedett a paprika a hussal.

S igy készül hozzá a zsirtalan sültkrumpli.
4-5 db közepes nagyságu krumplit meghámoztam, megmostam és a képen láthatóan apró -lehetőleg egyforma- kockára vágtam.

A felkockázott krumplikat beletettem a sütőbe és ezt a parányi kis olajat (zöld mérőkanál félig) rálocsoltam. A sütő tetejét ráhajtottam és 20 perc alatt gőz, olajszag, és szinte zsiradék nélkül elkészült a finom sültkrumpli.
Megjegyzés: 20 perc sütés azért kellett, mert ez frissen tisztitott krumpli volt.
Amikor elősütött krumplit veszek elő a fagyasztóból, akkor 7-8 perc alatt megsül.

S íme itt az elkészült finom sültkrumpli.
Savanyúságnak, céklát adtam mellé.

8 megjegyzés:

  1. A krumplit az új Tefal Actifry-ban sütötted??
    Sziszi

    VálaszTörlés
  2. Hova tüntél drága Barátném???? Miért nem jösz a konyhámba? Pedig válaszoltam neked! Eltévedtél?????? :))))
    Csók! L-nak is! :)
    Várlak!

    VálaszTörlés
  3. Sziszi ! Igen, én már egy éve használom nagy sikerrel, de nem csak krumpli sütésre.

    Mian! egyáltalán hogy lehet Hozzád bejutni ??? Ma is ott bolyongtam Nálad.
    Pusszi az egész családnak. Macusnak külön is :-)

    VálaszTörlés
  4. Viki ez a kedvencem, ráadásul céklával....
    Fénypostán kérek azonnal belőle!!!

    VálaszTörlés
  5. Mohácskám! nyisd az ablakot, csak az a baj, hogy elfogyott, de ha gondolod? - holnap csinálhatok frisset :-) Mi is nagyon imádjuk.

    VálaszTörlés
  6. Azt szeretném megkérdezni a rántott hús milyen ebben a sütőben ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Judit
      Én már nem ebben sütök, mert tönkre ment. A rántott húst bepanirozas után beraktam rövid időre a fagyasztóba. így lett tökéletes.

      Törlés
    2. klarstein forrolevegos au új gepem

      Törlés