2009. december 6., vasárnap

Sült tyúk savanyúkáposzta ágyon


Ez egy igazi fincsi vasárnapi ebéd volt. Könnyü, kellemes, gyorsan elkészíthető és nem munkaigényes.
Azért nemcsak a pipi ült a savanyúkáposztán, mert egy kis házi húsos szalonnával, (de lehet bacon-el is helyettesíteni) és vastagabb karikára vágott krumplival még dúsítottam, igy egyszerre készült el a husi a körettel.
Miután ez nem fiatal pipi, hanem egyéves kis tyúkocska volt, először a pipit előfőztem.
Hozzávalók
1 db kisebb tanyasi tyúk (enyém 1,5 kg-os volt)
1 kg Vecsési fehérboros savanyú káposzta (de lehet több is. Tyuk méretétől is függ)
fél fej apró kockára vágott édes vöröshagyma (ebből is lehet egy egész  fejet beleaprítani
ételizesítő (só és tartósítószer mentes)
1 evőkanál só
25-30 dkg enyhén füstölt házi húsos szalonna
(ha ez nincs, akkor ugyanennyi apró daragokra vágott bacon)
6 db közepes krumpli
kb 5-8  dl  húslé (ez függ a tyúk nagyságától és a tepsi méretétől, s természetesen attól is, mennyire szeretjük szaftosan. Én 8 dl-t tettem. )

Elkészítése:
A pipit előző este az ételizesítővel és a sóval félig megfőztem. Bennehagytam a levében reggelig. (addig kihült és a tyúlból kifőtt zsíradék is megdermedt a lé tetején, amire később még szükségünk lesz.

Egy közepes méretü tepsibe jó vastagon  elterítettem a savanyúkáposztát, ráraktam a húsos (vagy bacon) szalonnadarabokat, majd a félig megfőtt tyúkot darabjaira szedtem és ez került a szalonnákra, s a fél -apróra vágott vöröshagymát- szétszórtam a tetején.


S most jön az pipihusi-lé, amiből jócskán kanalaztam (minimum fél litert, de lehet többet is) a húsok tetejére, s a tepsi szélét körberaktam a jó vastag karikára vágott tisztított krumplival.
Alufóliával letakartam és 220 fokra előmelegített sütőben először 40 percig, majd levéve a sütőt 170 fokra, további 30 percig sütöttem.
Az utolsó 10 percre levettem az alufóliát és enyhén pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Jó kis light-os kaja! :))

    VálaszTörlés
  2. AAAAAAAzzzzz bizony Ancsikám :-) s milyen fincsi :-) Teljes fogyókura :)

    VálaszTörlés