2009. december 11., péntek

csirkemell karfiollal, besamell-mártásban


Ma nem éppen a legrövidebb ideig főzött ebédet választottam, de kissé jól megszervezetten ez sem tartott olyan sokáig, s ráadásul nagyon könnyü és nagyon finom is. Mostanában olyan szép karfiolokat lehet kapni az üzletben, ahova vásárolni járok, hogy nem tudok ellenállni neki, igy aztán a hétnek egy napján biztos van valamilyen fogás, amibe belecsempészem nem is kevés adagban ezt a szeretett zöldségfélét.
Egy csirkemelles ebédet besamell-mártással leöntve, gazdagon karfiollal, sütőben megsütve ?? !!! --- háááát isteni volt.
Hozzávalók és elkészités:
4 db kisebb csirkemell (nekem tyukmell volt itthon, ezért előfőztem egy kicsit.)
1 nagy fej karfiol (kb 1,5 kg-os)
2 evőkanál (só és tartósitószermentes) ételizesítő
só (izlés szerint)
Besamell-mártáshoz:
5 dkg vaj,
1 evőkanál liszt
2 dl főzőtejszin
(pótolnom kellett még 2 dl tejjel)
pici só
1 mk őrölt bors
reszelt sajt (kb 8-10 dkg)
Forró vizbe tettem az ételizesitőt, a sót és a melleket, s kb 25 percig főztem.
Kiszedtem egy másik tálba, és a karfiolokat beleraktam ugyanebbe a vizbe, s puhára főztem.
Amig a karfiolok megfőttek, addig egy serpenyőben 5 dkg vajat felhevitettem és a csirkemelleket mindkét oldalukon 1-2 perc alatt  kicsit lepiritottam, majd egy hosszukás jénaiba sorba raktam a lecsontozott, átsütött mellszeleteket.
A megfőtt karfiolokat szürőkanállal kiszedtem a vizből és a husik tetejét beboritottam vele.

Egy kisebb lábasba szintén 5 dkg vajat felhevitettem, beletettem a lisztet, picit kavargattam, de nem engedtem, hogy a liszt barnulni kezdjen. Félrehuztam és ráöntöttem a tejszint, majd még pótoltam tejjel.
A sütőt bekapcsoltam 200 fokra és előmelegitettem.
Közben habverővel állandó kevergetés mellett jól besüritettemn a besamellt. Utána reszeltem bele a sajtos, adtam még hozzá parányi sót és egy mk őrölt borsot. Jól összekevertem és a karfiol tetejére rákanalaztam.

Szép sorban: alul a csirkemellek, majd rá a főtt karfiol rózsák és tetejére a besamell.

200 fokra előmelegitettem a sütőt és betettem a jénait. Ekkor visszavettem a hőfokot 170 fokra és légkeverésre állitottam a sütőt.
20-25 perc alatt ilyen szép pirosra megsült.
Köretnek krumpli pürét szoktam mellé adni, de most olyan jó sok volt a karfiol, hogy nem hiányzott a köret sem. Igy is nagyon laktató, de könnyü ebédünk készült.
Elkészitése kb 1 órát vett igénybe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése