2009. december 16., szerda

Maradékok hasznositása :-) avagy.............

Maradékok hasznosítása, avagy történet egy tálca tojásról !! - vagy kettőről ??? -- na majd mindjárt kiderül :-)
Kicsit dühös voltam, de már semmi bajom, bajom, bajom ...... :-) ugyanis nagyon szépen fogynak a tojások, adunk rendesen a szükre szabott pénztárcának, igy karácsony tájékán :-) :-)
Történt, hogy boltból hazajövet egy tálca (30 db) tojást a férjem nem hozta be a konyhába, hanem kinnhagyta a garázsban, s a fagyasztó láda tetejére tette.
Jó helyen volt az ott, nem is volt addig semmi baj vele, amig el nem jött a késő délután és kaptam észbe, hogy a kutyusnak nem vettem ki a vaddisznóját a fagyasztóból. Rohanás a garázsba. Na ná, hogy villanyt nem gyújtottam, mert tudtam miért mentem, tudtam hol találom, sötétben is oda nyulok ahova kell, na és ha felnyitom a fagyasztó tetejét, akkor a benne lévő világitás elég ahhoz, hogy kivegyem kutyimnak a vaddisznó husiját.
Igy is történt, egy mozdulat, fagyasztó teteje felemelve, egy koppanás a hátuljánál..... húúúúú mi történhetett??? Nagy baj nem lehet - gondoltam, mert akkora csattanás nem volt, csak olyan finom. Még szerencse, hogy mondtam a férjemnek, ha kimegy a garázsba ne felejtse el elhuzni a fagyasztót és megnézni, hogy mi koppant mögötte.
Na ekkor már a férjemnek koppant, hogy az bizony nem volt más, mint egy tálca tojás.
Ujra irány a garázs, s lőn világosság, fagyasztó elhuzva, tojások fóliában a tálcán, de mind egy szálig összetört.
Hogy mennyi került a kukába fogalmam sincs, de két tálkába kellett szelektálni a maradék tojásokat. Egyikbe azokat, amit azonnal egy tojásrántottának s egy piskótának  meg tudtam csinálni, a másikba peig azokat, amelyek csak repedést szenvedtek, s ezt továbbfelhasználásra (előtte ecetes vizzel lemosva) hütőbe raktam.

Látszik is ezen a piskótán hogy fogalmam nem volt hány tojásból készült, mert gyorsan kellett menteni a tojásokat és nem volt idő a számlálásra :-) Közben akkorákat röhögtem és kevertem, kavartam.
Néha bekuksiztam ide-oda, hol találnék valami olyan receptet, amibe sok tojás szükségeltetik.
Mary  oldalán találtam egy érdekes dolgot, na de itt vizespiskóta és sok-sok tojásfehérje felhasználás van. Mindegy gondoltam. Most nem vizespiskóta lesz és nem hosszu, nem szögletes, hanem előkapva a kerek tortaformát.
Sacc per kábé a tojásokra ránéztem és hozzáadagoltam a lisztet, cukrot. Felvertem és irány a sütő.
Hááááát egy kicsit a jó kis házi szalonnára hasonlitott úgy éreztem, de mindegy ki nem dobunk semmit, mert hogy egy következő tálca tojással is történt valami.
Másnap ujra meg kellett venni egy tálca tojást, hogy haladjunk. Na ezt már én veszem kézbe. Vettem is. Be a speizbe és letettem a kőre, merthogy ott hideg van, s most nem érek rá jelszóval, majd dolgom végeztével hütőbe kerülnek.
Juhéééééééééééééé ezt meg én felejtettem el. Befordultam....... - na nem a konyhára, hanem a speizbe, s lőn megvilágosodás az agyamba, mibe léptem bele???? --- hát a következő 30 db-os tálca tojásba.
Kérem szépen lehet tisztességesen hahotázni :-)
Igy aztán nem volt kétséges, hogy a Mary által megsütött női szeszély már nincs veszélyben, mert most meg rengeteg tojásfehérjém lett.
Na de itt van ez a kerek piskóta, mit is kellene vele kezdeni?
Mindenesetre keresztbe kettévágtam, mert a tojásfehérjém sem tudtam, hogy mennyi, igy aztán itt sem tudtam csak saccra a hozzávalókat. Látszik is ám a habon :-)

Kettévágtam, (merthogy a fehérjém nem lett olyan kemény, mint ami elvárható lett volna)
Na de ha már egyszer spórolni kell és kidobni semmit jelszó van nálunk, akkor még ezt is megmentjük.
Az alsó részét lekvárral megkentem, megmaradt a bejglikből egy kis bekevert, főzött diótöltelék, azt is rákanalaztam. S hogy a fehérje le ne csurogjon róla a következő körnek kivágtam a közepét (majd ezt is hasznositom) s gyorsan rákanalaztam a habot.

Ugye milyen ronda ??? --- hi hi hi hi ---- de megsült nem dobtuk ki, és még mindig a saját szlogen jöhet: inkább pocsékba menjen, mint kárba :-)
De még mindig van egy kisebb kör piskótám, és még ki tudja hány törött tojásom.
Azt hiszem holnaptól ujabb variáció a sütésre, de én már elkerülöm a tojásokat nagyon messzire.
Mindenesetre attól függetlenül, hogy nagyon ronda, nagyon fincsi volt és már ma estére el is fogyott.
Na ezt csinálja után valami !!! --- szerintem még én sem tudnám ujra kezdeni.
Marynak köszönhetően viszont életem első nőiszeszélyét - akarom mondani, megközelitően sem hasonlitott rá, de - megcsináltam.
Legközelebb jobban vigyázok a tojásaimra és arra is, hogy legalább úgy törjenek, hogy meg lehessen állapítani, vajon hány az a tojás, amihez a hozzávalókat adagolni kell :-)
Jó szórakozást Nektek, én még mindíg röhögőgörcsben szenvedek :-) de remélem a következő 30-as tálcás tojást már senki sem fogja ránk bizni :-) :-)

6 megjegyzés:

  1. Viki! Ne haragudj bocsánat de itt hangosan röhögök. Tibi meg nem tudja mi bajom!

    VálaszTörlés
  2. Mary ! Ha láttad, én oda is irtam, hogy lehet RÖHÖGNI :-) nem hiszed el, hogy én még mindig röhögök rajta. Hát ennyire béna egy helyzetet?? !! De ha ránézek egy tojásra, már röhögnékem támad :-)

    VálaszTörlés
  3. Vicces történet. Ha egyszer egy tojáspusztító "üzem" beindul...

    VálaszTörlés
  4. Drága Barátném! nem hazudtoltad meg önmagad! :))) Imádlak!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Lányok ! - Mónika- Mary- Ancsám !!! hát ez van :-) Ancsám, hát ilyen barátosnéd van Neked :-) de hát mit csináljak. Erre a hátralévő 50 évre már nem fogok megváltozni.
    De van még folytatás is, csak erről kellene egy külön postot irni :-)

    VálaszTörlés