2009. december 2., szerda

Bundás kenyér kicsit másképp


Mit tegyen az ember, ha rászárad a mindennapi isteni finom kenyere? - hát kidobni azt nem fogja. Nálunk legalábbis óriási becsülete van a kenyérnek, de még a kenyérmorzsának is. Vagy pl a szárazkenyérnek. Ha már tényleg megszáradt akkor még zsemlemorzsát is abból készítek, amitől még a gyomrunk sem ég.
De most valami más került a tányérra.
Ha csak a fotót nézzük, akkor ez egy hétköznapi mezei bundáskenyér. Azért nálam ez egy kicsit pikánsabb. Ma reggel meg is ehettük, mert itthon maradtunk, nem mentünk emberek közé :-) bár a tej teljesen elveszi a fokhagyma illatát, izét viszont kiválóan kiadja.
Hozzávalók és elkészítése
jó száraz kenyérszeletek (én most kifejezetten tegnap felszeleteltem és kinn is hagytam a konyhapulton, hogy kicsit kopogós is legyen)
fokhagyma gerezdek, amivel a szárazkenyeret jól bedörzsöltem.
3 db egész tojás,
csipet só
5 dkg reszelt sajt
1 dl tej
csipetnyi bors
olaj a kisütéshez.
Amint írtam, a kenyérszeleteket fokhagymával (mint egy jó pirítost) jól bedörzsöltem.
A tojásokat felvertem, beletettem a sót, a reszeltsajtot, a csipetnyi borsot és hozzáöntöttem az 1 dl tejet. Villával jól felvertem, s a kenyereket megmártogattam benne.
Az első szelet kenyereket kicsit tovább tartom a felvert füszerezett tojásba, sőt kétszer is megforgatom. A következő szeleteknek már annyi elegendő, amig az első adag kisül.
Közben egy serpenyőben nagyon kevés olajat öntöttem, s amikor felforrósodott, az első adag kenyereket mindkét oldalukon szép pirosra megsütöttem.
Azért kell kevesebb olaj a serpenyőbe, mert a tejtől valahogy olyan különösen hamar és nagyon finom puhára sül.
Citromos, mézes gyümölcs teával fogyasztottuk.

6 megjegyzés:

  1. Jó ötlet ez a fokhagymázás, egyszer én is kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk mostanában ritkán készül,mert nem marad elég szikkadt kenyér.A fiam kecsappal,és lila hagymával eszi.Szerintem szörnyű,de neki ízlik.

    VálaszTörlés
  3. Gina! Tudod ! Izlések és pofonok :-) kinek a pap, kinek a papné :-) Nem is lehet az olyan rossz, főleg lilahagymával. Én nem vagyok kecsapos, de biztos úgyis isteni finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Még fokhagymázni nem fokhagymáztam, de most megyek a konyhába és elkészítem.

    VálaszTörlés
  5. Jucy! Próbáld ki, nekünk nagyon izlett.

    VálaszTörlés