2011. február 1., kedd

Golyós túrós


Ezt a fincsi receptet szintén egy nagyon kedves fórumtársamtól ANCSIKA-tól kaptam, mint az aszalt sárgabarackos kekszeket is.  Olyan sok és nagyon finom receptjei, sütései vannak. Nem is értem, miért nincs egy blogja. Nagyon el tudna kényeztetni bennünket a sok-sok finomságaival :)



Hozzávalói és elkészítés
1/2 ráma /12,5 dkg/,
2 evők.kakaó,
20 dkg liszt,
1 tojás,
15 dkg cukor,
1/2 sütőpor.

Ezeket összegyúrtam, kis golyókat formáltam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire sorban leraktam a golyókat.



4 tojássárgája,
20 dkg cukor,
1/2 kiló túró,
1/2 ráma,
1 van.pudingpor. (főzés nélküli) 

Ezeket kikevertem, beletettem a tojások felvert habját.





Belekanalaztam a tepsiben lévő golyókra. Előmelegített sütőben    180 fokon sütöttem mindaddig, amíg a teteje szépen elkezdett pirosodni. 
Ez a mennyiség egy   24x38 cm-e tepsire elegendő

- o -

Én mos dupla adagból készítettem és ebből a dupla mennyiségből egy nagy gáztepsivel és még egy fele akkorával lett.

A dupla adaghoz is csak 2 kanál (holland) kakaót adtam, de még talán ez is egy picit sok volt.






Rettentő kiadós és nagyon fincsi. Minél tovább áll, annál finomabb.

Ha legközelebb megsütöm, biztos, hogy a túrós masszába reszelt citromhéjat fogok tenni, mert ez nagyon feldobná :))

17 megjegyzés:

  1. Viki! ez pazar lett!! Jó kis receptek ezek....nálad golyós nálam töki:)) hehe (kismama-humor)

    VálaszTörlés
  2. Ginkó ! :))))) visszakaptad a kismamahumort :))) ez itt kérem iknkább már "álmodik a nyomor" :)))) ez is hehe :))))

    VálaszTörlés
  3. Én is szoktam hasonlót készíteni, de ott a kakaós masszában van a túrós golyó.:-)http://izvarazslat.blogspot.com/2010/09/boci-mobil.html

    VálaszTörlés
  4. Guszta, készülök én is ezt egyszer megsütni, biztos finom!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, és gondolom milyen finom lehet. Így ebéd után egy kis nassolni valónak pont jó lenne.(igaz csak mértékkel eszegetném, ha kapnák egy kis kóstolót):)))

    VálaszTörlés
  6. Viki,nagyon fincsi lehet,és nagyon jól néznek ki,tetszett a Ginkóval a párbeszédetek:-)))

    VálaszTörlés
  7. Kedves Viki!
    Először is szeretnélek kitüntetni a Kreatív-blogger díjjal amit "átvehetsz" a következő linkre kattintva.
    http://angelawebcuki.blogspot.com/2011/02/ujabb-elismeres.html

    A krémekkel kapcsolatban pedig, olyan 2-3 hónapja vettem őket, de csak akkor kaphatóak a akciósak a Lidlben, sajna nincsenek mindig.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó kis recept, mentem is.
    Az enyémek mindennap kérik a finomságot, most hogy vakáción vannak!

    VálaszTörlés
  9. Milyen ötletes és jópofa! Ráadásul finom is !

    VálaszTörlés
  10. Nelli ! majd megyek Hozzád megkuksizom, kiváncsik vagyok rá :)

    Ottis ! nem érdemes sokáig gondolkodmi rajta. Nagyon finom.

    Gizi ! Most nevetni fogsz, ebből egyszerüen nem elég egy darabot benassolgatni. Vigyed, amennyi jólesik :))

    Nekünk még van pár darab, de nem is gondoltam, hogy ilyen finom még pár nap mulva is.

    VálaszTörlés
  11. Dittusom ! Hát látod, hogy bánnak itt az öreg nagyanyóval ? Semmi tisztelet, csak álmodozunk itt mindkét oldalon :) Én is olyan jókat röhögtem, de el tudom képzelni, hogy Ginkó is :))))

    A kismama meg a nagymama álmai cimmel :) :)

    VálaszTörlés
  12. Angéla ! Először is nagyon szépen köszönöm a díjat, majd megyek Hozzád, s most már posztolni is kell róla, mert összegyüjtöttem egy párat belőle, de nagyon jól esett, hogy Rám is gondoltál - köszönöm szépen.

    A krémekre visszatérve, gondoltam, hogy nem mostanában vetted. Ez valahogy elkerülte a figyelmem. Most pedig tudatosan nem megyek vásárolni - amig a fagyasztók ki nem fogynak :))

    VálaszTörlés
  13. Juci ! Meglátod, nagyon fogjátok szeretni.

    Szemi ! Igy ahogy mondod, mindhárom együtt van. Én sem gondoltam hogy ilyen fincsi lesz.

    VálaszTörlés
  14. Kijevi pulykamell tekercsemet erre a sütire cserélném!:-)

    VálaszTörlés