2011. február 25., péntek

Kijevi jércemell vegyes körettel


Ebben a nagyon-nagyon zord időben is be kellett bújnom a fagyasztó szekrénybe, mert valahol a kis jegyzeteimben, mintha megbújni látszott volna még egy zacsiban,  egy jó nagy csirkemell. Az hogy jérce, vagy kakas, ki tudja már, mert ebben a csomagban csak a cicije volt, arról meg nem lehetett megállapítani, hogy most ez megboldogúlt ifjú korában melyik nemhez tartozott ?! :))
Na mindegy, az én receptem a kjevi jércemellről szól.

Hozzávalók és elkészítés :

Végy két nagy jércemellett, (nekem egy is elég volt, mert több mint egy kiló volt az egy darab)
10 dkg trappista sajtot,
5 dkg vajat,
2 teáskanál apróra vágott petrezselyemzöldet, (nekem ez most kimaradt)
fél kávéskanál őrölt szerecsendiót,
sót,

A bundázáshoz
lisztet,
tojást,
zsemlemorzsát

Elkészítése:

A csirkemellet egy éles késsel vizszintesen félbevágom, de olyan finoman, hogy ne essen szét. Csak úgy, mintha egyz zsömlét vágnék be egy szendvicshez. A hus mindkét oldalát kivülről kicsit bedörzsölöm sóval.
A vajat összegyúrtam a reszeltsajttal, megsóztam és az őrölt szerecsendiót is hozzákevertem.
A  kikevert masszát megfeleztem és a két fél csirkemellbe beletöltöttem. A biztonság kedvéért hústüvel összefogtam.
Amikor betöltöttem a husokba a tölteléket, utána lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgattam, majd ujra a panirban (liszt, tojás, zsemlemorzsa), tehát dupla borítást kaptak a hússzeletek.

A dupla panírozás után jól lespricceltem minden bepanirozott husit olajjal, s  legalább 20 percre fagyasztóba tettem.  A panírok a fagyasztóban jól összeállnak és a dupla panír miatt a sajtkrém sem fog kifolyni a húsból sütéskor.

Kinek milyen ízlése van, úgy süti ki. Lehet sütni:  sütőben (tepsire rakva, olajjal lespriccelve) vagy serpenyőben  forró olajban. Én a megszokott kis kütyümben sütöttem olaj nélkül)


Köretnek egy igazán vegyeset kapott. Egy kis mexikói zöldségkeverék és még hozzá egy kevéske hasábburgonya.

24 megjegyzés:

  1. Jesszusom, de megkívántam, te jó ég, de jól néz ki, ajjj:D:D

    VálaszTörlés
  2. Viki nagyon guszta! Nyelek nagyokat!:)

    VálaszTörlés
  3. megkérdezhetem, mi az a kütyü, amiben sütötted?
    Marika

    VálaszTörlés
  4. Ez az egyik kedvenc kajám!:)

    VálaszTörlés
  5. Szandra ! Húúú most igy korán reggel nekem is jöhetne ujra :))

    VálaszTörlés
  6. Marika !

    Itt láthatod a "kütyümet"
    ActiFry

    http://vikkokucko.blogspot.com/2011/02/olaj-nelkuli-rantott-hus.html

    VálaszTörlés
  7. Kata! Nekem is, s egyedül igy fogy el a csirkemell, egyébként csak valahogy feldolgozva. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta! Én a töltelékbe egy kis tárkonyt szoktam tenni, szerintem nem rontja el. Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
  9. Hű-ha még jó, hogy most ebédeltem :) Isteni

    VálaszTörlés
  10. Istenem, milyen kivánatos te Viki!
    Nagyon megéheztem!
    Sietek ebédelni! Halat sütöttem. Nem cserélünk?

    VálaszTörlés
  11. Mmmm, Viki, ez nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  12. Húúúú, de guszta!!! Most szívesen nekiállnék és megvacsoráznám.
    Éppen egyik nap gondoltam rá, hogy milyen régen volt már nálunk is. Én sütőbe sütöm, úgy nem szívja magába az olajat, de a te kis kütyüd nagyon szuper!!!

    VálaszTörlés
  13. Viki! Nagyobb összegben fogadnék abban, hogy holnap ez lesz az ebéd....kösz-kösz:)

    VálaszTörlés
  14. Köszöntelek újra itt,örülök Neked!:-)Vikuci,hát igen ez nagyon gyönyörűséges lett és hívogató,nagyon bezavarnám a pocakba!:-)

    VálaszTörlés
  15. Csonki, Köszömöm. Az sem rossz. Én is szeretem, mint ízesítő anyagot !

    VálaszTörlés
  16. Juci ! Köszönöm. Legközelebb lehet róla szó :)

    VálaszTörlés
  17. Egycsipet ! Nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
  18. Gizus! Köszönöm szépen. Én is szoktam azért sütőben is sütni, de a kütyü legalább nem melegít, főleg nyáron :) Én abszolut nem tudom megenni sajnos, ami olajban sül :( Lehet, hogy a nemlétező epémre keményen rátört a gazdasági válság, meg az olajár ? :))))

    VálaszTörlés
  19. Ginkó! Nnnaaaa ????? mi történt a a hétvégén ? - nyertem ? :))))

    VálaszTörlés
  20. Dittus, köszönöm! - itt vagyok mááááár .... Száj kinyitva, pocak megtömve :))) naggggyyyyyon fincsi.

    VálaszTörlés