2011. január 31., hétfő

Korhelyleves


A valóságban én akkor szeretek korhely levest főzni, amikor előtte egy jó nagy cserépfazékban töltöttkáposztát főzök. Ilyenkor egy kicsit bővebb lére engedem a töltöttkáposztát és az aprókáposztából pedig dupla mennyiséget teszek bele.
Amikor elkészül, a töltelékeket kiveszem, szedek hozzá kevés aprókáposztát. A fazékban maradt főtt aprókáposztából és a levélből készítem tovább a korhelylevest.

Azonban most ez nem így történt. "C" vitamin bombának szerettem volna befalatozni egy jó nagy doboz fehérboros savanyúkáposztát, de félúton meggondoltam magam, s igy lett ebből korhelyleves, magam és családom nem kis örömére.

Hozzávalók és elkészítés

1 kg fehérboros savanyúkáposzta (ebből egy jó nagy marék hiányzott, mert azt sajna megetten csak úgy) :
4 nagyobb és vastagabb szelet jó húsos császárszalonna
személyenként 4 jó nagy karika saját házi vastagkolbász

mondjuk ilyen :) :)

1 közepes fej vöröshagyma,
1 kávéskanál köménymag,
só -ízlés szerint-
kevés fehérbors
2 babérlevél
1 jó nagy pohár tejföl 

Elkészítés:
A káposztát egy lábasba raktam -nem csavartam ki- s hozzáadagoltam a császárszalonnákat felszeletelve, és a kolbászokat négy felé vágva, a babérlevelet, majd  sóztam (óvatosan, mert a káposzta is kicsit sós), borsoztam, s a fej vöröshagymát apró kockára vágva is hozzáadtam. Felöntöttem annyi vízzel, hogy jócskán ellepje.
Kb egy jó óra alatt készre főtt. Egy nagypohár (450 gr-os) tejfölhöz hozzászedtem a levéből, kézi habverővel elkevertem és hozzácsúrgattam a káposztához.
Összefőztem és tálalásra kész volt. Már csak fogyasztani kellett.

Egy csodálatos sütemény volt a kísérője ennek a korhelylevesnek, de erről majd a következő posztban írok többet :)

4 megjegyzés:

  1. Az előbb befaltam a maradék paprikásodat, na de ennek a finom levesnek sem tudok ellenállni.:))

    VálaszTörlés
  2. Atyaég!Egy karika kolbászt kérek először.Aztán meg jöhet a leves.A barátnőm is éppen valamelyik nap főzött ilyet.:-)

    VálaszTörlés
  3. Gizi! nyugodtan szolgáld ki magad :))

    VálaszTörlés
  4. Nellikém ! Vigyed nyugodtan azt a kóóóóbááászt :) Ez már elég öreg, több mint egy éves, de fincsi volt :)

    VálaszTörlés