2011. február 4., péntek

Kókuszos-aszaltmeggyes keksz


Olyan szííííííívesen hoztam Nektek ezt az egyszerű kekszet, hogy akár Valentin Napra is elkészíthető. De csak azok fogjanak hozzá, akik nem tudnak elmenni vásárolni és mindent abból sütnek-főznek, ami itthon van :)))))
Azért másnak is ajánlom, mert tényleg nagyon egyszerü, finom és hamar elkészül. Oldalbordám a kávéja mellé fogyasztja, s míg én elégedetlen, Ő nagyon is elégedett volt vele, pedig nála a keksz  az legyen keksz és semmi más.............. :) (nem kell kérem somolyogni a hátunk mögött, nyugodtan lehet rötyögni is a szavakon....
Az aszalt sárgabarackos mintájára készült (majdnem), csak egy kicsit mégis másképp :)

Hozzávalók:
20 dkg aszalt meggy apróra vágva,
20 dkg liszt,
1 csomag sütőpor,
10 dkg cukor,
2 csomag  vaniliás cukor,
2 tojás,
15 dkg olvasztott margarin,

15 dkg kókuszreszelék,
egy kupica rum - amiben az aszalt meggyeket kicsit beáztattam -

 
Az összes hozzávalót egy tálban összegyurmákoltam (kicsit fura állagú, olyan, mintha fürészporos lenne, meg is ilyedtem először rendesen, de aztán rájötten, hogy a sok kókuszreszeléktől lett ilyen) Nem kell megijedni, mert ettől függetlenül nagyon jól viselkedett gyúrás közben.

Apró kis gombócokat csináltam és kicsit meglapítva sütőpapírral bélelt tepsire rakva, a sütőben légkeveréssel 8 perc alatt 150 fokon készre sült.  A második adagnak már csak 5-6 perc sütés kellett,  -mivel a sütő már előmelegedett-

VIGYÁZAT ! az én sütőm nagyon alacsony fokon süt, nagyon jól, tehát ettől eltérő lehet a hőfok és a sütési idő is.


Amikor kisült, és a délutáni kávéhoz oldalbordának odakészítettem, majdnem magyarázkodni kezdtem, hogy ez ilyeeeeeeen, meg olyaaaaan, aztán végülis ő szólalt meg először, hogy ez egész finom :))))
Persze nem mondtam el neki, hogy rumba---ba-ba :))) áztatott meggy van benne, merthogy antialkoholista ő is és az ő oldalbordája is :))))
De megnyugtató, hogy annyira azért nem lehetett érezni rajta a rumot, persze nem az volt az első, hogy egy szondába fújtunk :)))))

13 megjegyzés:

  1. De jó kis recept!Az aszalt meggyel finom lehet nagyon!:-)

    VálaszTörlés
  2. jáááájj-jááájjj...honnan lőjjek most kérem szépen aszalt meggyet?
    hogy nekem mennyi tervem van a most következő szezonra....ilyen aszalás-olyan szárítás, amolyan befőzés.
    aztán lehet kérem számonkérni, felét sem bírom majd felmutatni.
    de kekszet kérem már vagy tíz napja készülök sütni. erre tessék, ma indulok apósom szülinapjára (na jó, az apropó az, hogy haza kell hozni a jányokat, hétfőn már suli-ovi nekik)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk mindig jöhet a keksz :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták és a kókusz a mindenem!:)

    VálaszTörlés
  5. Én pedig olyan szíííííííííívesen vennék belőle! :)))
    Imádom az aszalt meggyet!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszták! :)
    Hát ennyi kis rum igazán nem árthat. :)

    VálaszTörlés
  7. Vikikém,de belejöttél a keksz gyártásban,de hála az égnek,mert megint egy jó kis kombináció,kérek szépen isteni lehet!!:-)

    VálaszTörlés
  8. Nelli ! Igen, igen, ma már szólt a férjem, hogy kezdhetem előlről, mert fogyóban van :) hát lehet ezt követni ?

    4Gyerek ! Ne ijedj meg, bármilyem gyümölccsel el lehet készíteni. Én most kamrát és fagyasztót űrítek, ezért aztán azt kerül a kekszbe, amit éppen találok :))

    VálaszTörlés
  9. Bianka ! Igen tudom, s a löketet is Tőled kapom néha, amit itt is köszönök :))

    Marym! jó is volt állítólag. Mondja a Lacusom :)))

    VálaszTörlés
  10. Csipetem ! Vigyeeeeeeed. Főleg, hogy rumban ázott :))

    Szemi ! Ó igen, ez aztánnem ártott meg senkinek, főleg nekem nem, aki nem is evett belőle :))

    VálaszTörlés
  11. Dittus ! muszály behozni a lemaradásom, mert Lacusom már nagyon hiányolta a kávéjához. De annyira, hogy talán még holnapra van neki egy pár darab, aztán találgathatok, hogy milyen legyen a következő :))

    VálaszTörlés
  12. Megérdemli az a jó ember,tessék neki jó sokat sütni:-)))

    VálaszTörlés
  13. Dittus ! Látod milyen irígy vagyok ! No akkor holnaptól talán újra előveszem a 15 litres fazekakat :) :)

    VálaszTörlés