2011. február 13., vasárnap

Vajas alaptésztából sajtos rúd

Itt a remekmű !!! Eyetlen hibája, hogy este amikor kisült, egy tepsivel ketten vevágtuk az egészet, jó melegen. Húúúú alíg tudtam aludni, s  ma ebédelni :)


A sajátkezüleg előállított hajtogatott vajastésztából készült ez a próbasütés. Összezasonlíthatatlan a boltban vásárolható levelestésztával.

Mennyiséget a hozzávalókhoz nem tudok írni, mert alaptésztát készítettem és egy tepsivel a tészta 1/5-öd részéből sült. (egy tepsi) 



Ilyen csodálatos tésztával régen dolgoztam. Öröm volt vele a munka és abszolut nem volt fáradtságos.


Életemben először készítettem leveles tésztát, de az már biztos, hogy nem utoljára. A megmaradt 4 db-ot folpackba csomagolva a fagyasztóba raktam, majd később előveszem, amikor szükségem lesz rá.

Sok-sok elképzelésem van vele, akár sósan, akár édesen. Sósan pl virslire tekerve, vagy sajtos rolónak, míg édesen akár habrolónak, vagy lekvárral megtöltött kifliket készíteni belőle. Tulajdonképpen felhasználásának csak a képzelet szab határokat.
Vajaspogácsa ??? --- húúú nem is sorolom tovább, rátok bízom :))

Fontos, amit megfigyeltem, hogy elég vékonyra kell nyújtani a tésztát. Akár 1 cm alatt is lehet a tészta vastagsága.

Kinyújtás után felvertem egy tojást, pici sóval elkevertem és bekentem a tészta tetejét, majd enyhén füstölt sajttal szórtam meg.

Előmelegített sütőben légkeverésen 160 fokon 8 perc alatt sült ki.

22 megjegyzés:

  1. Na ezeket a csodás rudakat készítetted,a tésztából,nem csodálom,hogy elfogyott,én is becsavartam egy párat belőle és akkor még aludni is tudtál volna:-)

    VálaszTörlés
  2. Hajtogatást végignéztem a rudakat megcsodáltam! Tökéletesek!
    Már csak neki kéne állnom!:D

    VálaszTörlés
  3. Ezek után még csöröge ehetnéked is lett volna az este?
    Ajajj, betolnék én is párat. csak há nincs.

    VálaszTörlés
  4. Dittus! Hát én sem csodálkoztam az este, de annál jobban utána. El tudod képzelni melegen ? bezabikálni egy fél tepsivel személyeként :))) Hát tuti nem vagyok komplett :))) - mindegy megérte, mert nagyon fincsi

    VálaszTörlés
  5. Mary! minden csak elhatározás kérdése - nálam is az volt, aztán tegnap jött az ihlet. A bolti és a saját tészta közötti külömbség, mint Makó és Jeruzsálem :) Nagyon megéri. Főleg ha gyorsan kell, mert csak kikapod a fagyasztóból és pillanaok alatt süthető.

    VálaszTörlés
  6. 4Gyerek ! Háááááát így utóóóólag ???? nem is tudom, de azért egy-két csőrögét még lenyomtam volna :))

    VálaszTörlés
  7. Vikuci,ha hiszed ha nem ma mi ugyanezt eljátszottuk,sütöttem ma én is sajtost,szezámmagost,meg köménymagost,a férjecskémmel majdnem mi is megettünk egy tepsivel forrón,na akkor tudod,hogy most nekünk is milyen a gyomrunk:-)),de nem lehet neki ellenállni olyaaaan finomak:-)

    VálaszTörlés
  8. Dittus ! El biza, el tudom képzelni, de hát így járnak azok, akik nem ismernek határokat :)))

    VálaszTörlés
  9. Meseszépek! Viki, szólj, bármikor megeszek egy fél tepsivel! De a gyomrom érdekében egy kis vörösborral lazítanám :)

    VálaszTörlés
  10. Irigyellek, hogy van ehhez türelmed. A hajtogatástól mindig megrettenek!

    VálaszTörlés
  11. gyönyörüségesek ,szép munka :)))

    VálaszTörlés
  12. Eri ! Legközelebb küldöm még frissen, izibe :))) Ezt tényleg nem lehetett abbahagyni.

    VálaszTörlés
  13. Mónika ! Köszömöm, kedves vagy. Türelmem az van, s az igazság az is, hogy imádom elkészíteni is. De egyébként a hajtogatott tészták a kedvenceink.

    VálaszTörlés
  14. Mariskám ! Köszömöm :))))))

    VálaszTörlés
  15. És itt a másik is, amit imádok! Ez már sok...

    VálaszTörlés
  16. Hűűű, de guszták! Nálunk is eltűnt volna ez az adag! :)
    Erre a vajas tészta ügyre még nekem is rá kell szánnom magam...

    VálaszTörlés
  17. Marcsi! de ha még az ízét is éreznéd? - hogy mennyire más, mint amit az üzletben veszünk:)))

    VálaszTörlés
  18. Egycsipet ! Azt elhiszem ! Szánd rá magad, illetve egy fél napot, mert nagyon megéri. S mellette azért sok mindent meg lehet csinálni. Tudod! szervezés kérdése :))

    VálaszTörlés
  19. Szia Viki!Én is megcsináltam a hajtogatott tésztát.Egy kicsit macerás,de tényleg nagyon finom!Annyi bajom volt csak vele,hogy egy kicsit ízetlen volt amikor megsütöttem,mert csak trappista sajtot tettem rá.Te milyen sajttal szórod meg?

    VálaszTörlés
  20. Juci ! Lehet, hogy nem voltál bátor a sózással, a tészta készítésekor ? Ha a videót nézted, ott csak éppen egy-két tekerés sót tesz bele, ehhez képest én sokkal többet.

    A másik: a tojást amivel megkentem, amikor felvertem picit megsóztam.

    Sajtnak most pl egy enyhén füstölt pizzasajtot tettem rá.

    Igy nekünk éppen megfelelő ízű volt.

    VálaszTörlés
  21. Igen, mert nem mertem jobban sózni.Ahogy mondod a videón is épphogy megsózta a srác a tésztát,ezért nem mertem én sem.Legközelebb kicsit bátrabb leszek,de attól függetlenül nagyon finom lett.A többit meg majd úgy csinálom ahogy mondtad.
    Én elég vékonyra nyújtottam a tésztát és a duplájára nőtt sütés közben,akkor csak jól csináltam.
    A többi még várja a sorsát a fagyasztóban.

    VálaszTörlés
  22. Juci ! Nyugodtan sózd. Én majdnem meg is ilyedtem, amikor belepottyantolttam egy teáskanálnyi sót, de nem bántam meg.
    De az is jót tett neki, hogy a felvert tojást, amivel megkentem, abba is tettem egy csipetnyit.

    S valóban jó vékonyra kell nyújtani.

    Én nem sajnáltam az időt a hajtogatásra, mert ez adja meg annak az alapját, hogy jól szétnyíljon sülés közben a tészte, és sok rétegü legyen.

    VálaszTörlés