2011. február 10., csütörtök

Mini baguettek (grahamlisztes)



Hozzávalók és elkészítés:

55 dkg BL 80-as liszt.
15 dkg graham liszt,
2 dkg élesztő,
1 pupos kávéskanál só,
1 csipet cukor,
25 dkg kovász,
2 dl víz,
4 evőkanál (vagy egy kis doboz: 175 gr-os) joghurt,
2 evőkanál étolaj,

Az egész hozzávalókat a dagasztógép 10 perc alatt elkeverte, megdagasztotta. 20 percre bennehagytam a  dagasztógép edényében, s utána még egy ujabb 8 perces dagasztást adtam neki.
Grahamlisztes kelesztőtálban duplájára kelesztettem (kb 40 perc)


Amikor megkelt, szintén grahamlisztes deszkára kiborítottam és 10 db egyenlő részre elosztottam a kis cippókat. Megformáztam őket, s ráraktam a baguett sütőlemezre, Ráhúztam egy nagy zacskót és itt is 40 percig, jó duplájára keltek. Egy éles pengével bevagdostam és amíg a sütő melegedett, addig a bevágások és szépen szétnyíltak,


A sütőt előmelegítettem és légkeveréssel 150 fokon 20 perc alatt készre sütöttem. A sütő aljába egy edénybe, kevés vizet tettem,  hogy gőz képződjön sülés közben.

24 megjegyzés:

  1. Jaj nagyon kívánatosak!Jó melegen egy kis vajjal!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nem tudnék ilyent készíteni. Két nyomós okom van: képtelen vagyok kovászt készíteni (avagy dög pátyolgatni), no meg ilyen cépséges bagettsütőm sincsen.
    De vajaskiflim van. Friss.

    VálaszTörlés
  3. Viki nagyon jól néz ki ,ujra megirnád hol lehet venni bagett sütö lemezt ??? akkor nem vetem és azóta elfelejtettem :( köszike:)))

    VálaszTörlés
  4. Viki, ezek valami eszméletlen jól néznek ki! Én is arra lennék kíváncsi, hol lehet ilyen bagettsütőt venni?

    VálaszTörlés
  5. Húúú,de nagyon guszta! Nekem is be kellene szereznem, egy ilyen sütőlapot

    VálaszTörlés
  6. Kedves Viki ,mostanig fogalmam sem volt hogy létezik bagettsütö lemez.Nagyon bajban vagyok ,se kenyérsütögép ,se kovász ,se bagett lemez:(Ezek nélkül hogy lehet ilyen gyönyörü bagettokat sütni?Hát sehogy !
    Nagyon félek a köttes dolgoktól,az az érzésem hogy biztos nem fog megkelni,pedig mindig megkel ,de akkor mitöl félek?
    Az az igazság hogy a tortázás miatt ,nem marad energiám egyebet sütni,pedig nagyon szeretnék:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek! Hasonlót készítettem én is még a hét elején, hotdogként végezték. :D

    VálaszTörlés
  8. De cukik! Szeretnék egyett most rögtön felfalni :)

    VálaszTörlés
  9. Viki! ezek egyszerűen csodásak!!! Még hogy egyszerű konyha....szuperlativuszokkal teli puttony a lábtörlődön...nézd meg!!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Viki! Megint gyönyörűt alkottál!!! Nézz be hozzám kérlek!
    Üdv. Mari

    VálaszTörlés
  11. Nelli ! Adok neked belőle, de cserében vajat nem kérek, mert azt nem szeretem :))

    4Gyerek! Deeeehogyneeeem ! Kovászt készíteni a legegysuerűbb dolog a világom, s több féleképpen is el lehet készíteni.
    Ha egyszer rászámod magad, és még felétek is kapható, ne sajnáld rá az árát, megéri nagyon.
    Ugye nem baj, hogy a Te vajaskiflidet sem kérem? nem szeretem a vajat :))

    VálaszTörlés
  12. Anyuska-Mariska ! Köszömöm szépen. Én annak idején a Kooktánál vettem, de az éjjel megnéztem, most náluk nincs. Viszont beütöttem a googleba, hogy bagett sütőlemez --- s erre kidobta a gyártó céget. Már írtam is neki, - érdeklődte,. de eddig még nem válaszoltak.
    Méretre is tudnak gyártani.

    VálaszTörlés
  13. Maimóni! Neked is nagyon szépem köszömöm, s a válaszom, ugyanaz, mint Mariskámak. Ha valami bővebbet megtudok, azommal rikkantok egy jó nagyot :)

    VálaszTörlés
  14. Pedke! Köszönöm - hidd el, megéri a befektetést.

    VálaszTörlés
  15. Cakeni ! Pedig, mint látod, létezik. s én sem mostanábam vettem. Imádom is nagyon.
    Ne félj a kelttésztáktól, mert nagyom könnyű elkészíteni őket. Én meg néha a Te tortáidat "irigylem", mert én olyanmokat biztos nem tudnék csinálni. :))

    S látod itt is igazolódik a multkori "Századik"esetem, Nem tőled sajnálám, hanem a postát, hogy meggazdagszik a költségeket. Ilyenkor szeretnék sírvafakadni.

    Egyébként lehet ilyen szép bagetteket forma nélkül is sütni, csak el kell találni a tészta állagát. Nekem a grahamlisztes tészta erre -és mindn péksüteményemre- nagyon bevált.

    VálaszTörlés
  16. Bianka! Köszönöm.


    Egycsipet! Köszönöm. Ezek meg zsemlének indultak :))

    Ami! nem sajnálom, vigyél belőle.

    Mary, ! Köszönöm szépen :))

    VálaszTörlés
  17. Ginkó :)))))))) Bizony úgy ám, ez egy szerény, egyszerü komyha. S ne is tessék szíves engem félrevezetni, mert a lábtörlőmön semmi sincs, direkt kiballagtam megnézni :)))))))) Azért köszönöm, báááár a felsőfoktól még nagyom messze vagyunk :))))))

    VálaszTörlés
  18. Mari! Kedves vagy, köszönöm szépen. Megyek, meglátogatlak.

    VálaszTörlés
  19. Vikuci gyönyörűek,engem is érdekelne ez a sütő lemez,ez lesz a következő szerintem amit kifogok próbálni,addig is itt hizlalom a szemeim:-)

    VálaszTörlés
  20. De jó lenne, ha én is tudnék ilyet sütni!

    VálaszTörlés
  21. Dittusom ! Hidd el, nagyon érdemes kipróbálni.
    S a sütőlemez pedig adja a bagett finomságát. Nem véletlem ám, hogy lukacsos az alja :))))
    Csak gyerünk, gyerünk, hajráááááá !!!

    VálaszTörlés
  22. Kati! Köszöntelek a blogomom. Hidd el, nem olyan ördöngős dolog ez. Főleg nem egy makacskának :)))))) Tessék addig makacskodni, amíg nem sikerül.
    Találsz még a blogon több bagettet is, s ha majd a zöldfűszeresig is eljutsz, akkor tuti, hogy hozzá fogsz fogni. Előre is sok sikert Neked.

    VálaszTörlés