2011. február 20., vasárnap

Dühöngő II. - panírozott halrudacskák - folyt.köv........


A Dühüngő I-ben már beszámoltam a "jól sikerűlt" ebédünkről. Na de ha egyszer egy folyamat elindul............

Oldalborda imádja (de hogy miért, azt csak ő tudja) a panírozott halrudacskákat. Na de attól mentsen meg az isten engem, hogy amikor megkívánja, együtt menjünk vásárolni. Annak tuti, hogy kissé éles, esetleg tökéletesen szótlan - szemekből olvasó - végeredménye lesz. Általában azért már az utóbbi időben, ezek csendes szemkontaktusok, de azért az a nyamvadt halrudacska mégiscsak a kosárba kerül. ÓÓÓÓ pedig, hogy én azt hogy ú.........-lom. Egyenesen ki lehetne zavarni vele a világból.

Ominózus eset a hentestokánnyal  - estefele azért már korgott a gyomrom és gondolkodóba estem, mit is kellene összedobni, hogy egyszerű, finom, és gyorsan elkészüljön.
Nahát..... eszembe jutottak a halrudacskák, amelyek már egy ideje a fagyasztóban dideregtek. Nem volt nagy kedvem hozzá, de gondoltam, nem fogok belehalni ha egyszer eszek belőle, s így oldalbordának is kedvezek egy kicsit.

Irány a fagyasztó, halrudacskák (egy jó nagy hosszú dobozzal) kivéve, elektromos kütyümbe betéve, és 4 perc alatt elkészültek. Még egy pár csík hasábburgonyát is kisütöttem, ennek is csak 10 perc kellett. S a majonézt is odakészítettem.

Halrudacskák elkészültek. Dörzsöltem a tenyerem és becammogtam oldalbordához az irodájába, hogy jöhet vacsizni. Kérdezte, mit készítettem: - mondtam vigyorogva, hogy a kedvencedet, de gyere, majd meglátod.

Terítettem, szépen feltálaltam, leültünk. Minden odakészítve, én felkészítve. Gyomrilag elkészülve............

Oldalborda bejő az ebédlőbe és meglátja,  s  kijelenti: köszöni, aranyos vagyok, de ő most a megszokott gyümölcsjoghurtját müzlivel kéri.
Elkészítettem - hát tehettem mást? -

Ránéztem a rakomány halrudacskákra  és csak sajnálni tudtam magam: most ezt nekem mind meg kell enni ?? - mert ezt még a kutyámnak sem adnám oda.

Na mindegy, beleadtam minden apait, anyait az evésbe. Kés, villa, olló (vagyis olló nem, mert az nem gyerek kezébe való, s egyébként is talán vacsorázni kellene, nem uj ruhát varni)

Idétlen szokásomhoz híven a halrudakat hosszában ketté vágtam, s elkezdtem fehéredni, vörösödni. Még jó hogy nem egy cápaharcsa, vgy egy   lazac lett belőlem, de azonnal.

Nem kellett nagy tudomány hozzá, amikor kettévágtam és megláttam a közepét, hogy ez akkor látott halat, amikor én a hátam közepét.

Oldalborda már javában és jóétvággyal fogyasztotta a gyümölcsjoghurtos müzlijét, én meg hosszan merengtem, hogy most melyik ablakot célozzam meg a halrudacskákkal, hogy elérjenek a kukáig.

Egyiket sem, mert azt is nekem kell megpucolni.  Összekaptam magam, és a finom ropogósra sült hasábburgányákat megmártogattam a majonézba és egy forró tea kíséretében elfogyasztottam.

Panírozott halrudacskák úgy ahogy voltak, landoltak a kukába! - hogy miért is ??? ---- hát csak éppen azért, mert ezek nem halból készültek, hanem SZÓJÁ-ból !!!!!!!!!

Elballagtam újra a fagyasztóig, kivettem a másik doboz halrudacskákat, és hogy ne féljen az egyik csomag a kukába, mellé tettem a másikat.

Naaaa ezen azért már mérgelődtem egy kicsit,  nem azért, mert én nem szeretem a halrudacskákat, és oldalborda sem kérte, hanem legalább írták volna rá a dobozára, hogy ez kérem szépen egy kímélő halfajta, amely soha életében vizet nem látott, pusztán a földön termett szójából készült.



Csak nézzétek meg nyugodtan, hát hol van ebben az a szépséges hófehér halszelet ? - hát sehol..... tiszta szója az egész. Na és az ííííííze --- háááát azt nem írom le.......
Ez még nem volt elég.... ujra kimentem a kukához, kivettem a dobozt és elolvastam mi van ráírva, hát nem az volt rajta, hogy szója...... Egyet sajnáltam, hogy a blokkja már nem volt meg, mert indultam volna vele vissza a bevásárlóközpontba............
Jaj de nagy szerencséjük volt, hogy nem találkoztak velem :) :)

Minden jó, ha jó a vége, oldalborda is belátta, hogy ezután burkolt szójadarabok, halrudacska képében  nem jönnek a házba, mert ezzel még a kutyám gyomrát sem terheltem volna meg .

Egy tanulságot levontam azért belőle. Ha ne adj isten oldalborda mégegyszer megkivánná, ott az üzletben fogom kibontani a dobozát és széttörni egy darabot, s megvizsgálni, hogy a belseje hófehér, vagy éppen sérga :)))))) - de tuti, erre nem kerül sor ha rajtam múlik :))

folyt köv..... mert van méééééég, van mááááááááásik ........ de az már egy kicsit vidámabb lesz :)





24 megjegyzés:

  1. Teljesen megértelek :( Én is szeretem a halrudacskát, ha nagyon ráérek, csinálok magam pangasius-filéből, tojásból, zsemléből, fűszerekkel. Na, az tuti nem szójás :)

    VálaszTörlés
  2. A halrudacskákkal nekem is ugyanilyen tapasztalatom volt. Azóta nem veszek! Inkább részesítjük előnyben a ropogósra sütött keszeget, kárászt amit apósom vagy a férjem fog.:)
    Nagyon jó a blogod új arca!!! Sokkal vidámabb! Nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  3. Vikikém csodás az új külsőd!
    Körülbelül olyan lehet mint a panírozott pulykamell!
    Amúgy amikor Tiborom született a kórházban kaptunk "hús" levest na az is tele volt szója kockával!

    VálaszTörlés
  4. Mary a kórházi koszt mit sem változott azóta. Én később szültem, mégis ugyanazt a finom és tápláló húslevest próbálták meg felszolgálni nekem is mint neked. Hát köszöntem nem kértem, én egy falatot sem ettem a szülészeten.

    VálaszTörlés
  5. Viki ez borzalmas... én is vettem már hasonlót, csak épp nem jöttem rá, mi a frászból van... most akkor már tudom..
    Viszont ha Oldalborda mégis szereti és jót akar enni, ezt nyugodtam veheted, nagyon finom és tényleg 100% halból van:
    http://www.iglo.hu/vila/hal/halrudacskak.html

    VálaszTörlés
  6. Vikuci,ezek a fagyasztottak,tényleg olyanok mint a fűrészpor a legtöbb esetben:-))Nagyon tetszik az új dizájn!:-)

    VálaszTörlés
  7. Viki: az új design miatt most nem illik nekem is elmondanom a véleményem a panírozás alatt rejlő borzalmakról. De ahogy Latsia írta: kivétel erősíti a szabályt.
    Ellenben Erinacea megoldásában sosem csalódni.
    Kíváncsian várom, mi van/lesz még ezután-.

    VálaszTörlés
  8. Szép az új profilod!Nagyon tetszik!
    A halrudacskákból szerintem is tényleg az Iglo a nyerő és van még egy fajta Orly módra elkészített, az is finom és tényleg halból van.
    Várom a vidámságot!:-)

    VálaszTörlés
  9. Viki én is zsoktam venni halrudat ,de leginkább a drága spenótos haldaradokat ,az fincsi fiam szereti :))

    VálaszTörlés
  10. Te szegény :)))
    Jobban jártál volna egy szelet vajas kenyérrel :)))
    Kíváncsi vagyok a köv. történetre

    VálaszTörlés
  11. De jó, hogy ezt is leírtad, én sem tudtam eddig, miért volt olyan furcsa íze, pedig régebben a gyerekek imádták! Többet én sem veszek! Köszi!

    VálaszTörlés
  12. Fúj... Ha szabad ilyet mondani... Ekkora átverést, és hozzá milyen reklámja van!

    Mutizom az én verziómat :-)
    http://thechefviki.blogspot.com/2009/12/halfasirt.html

    VálaszTörlés
  13. Eri ! Én kifejezetten kerülöm az üzletekben kapható halrudacskákat. Férjem imádja (vagyis imádta eddig, legalábbis remélem) Ha hal! - az nálunk pangasius. Igy aztán egyetértek Veled.

    VálaszTörlés
  14. Mézeskalács ! Hááát nekem csak a kerti tó áll rendelkezésemre, igaz közel 100 halacska van benne, de lehet, hogy nem laknánk vele egyszer jól. S inkább kívánok hármat az aranyhalaktól, mint mégegyszer halrudacskák vásárlására adjam a fejem :)

    VálaszTörlés
  15. Marym! Köszönöm. Kénytelen voltam egy ilyen csúfos eset ujtán ujruhába öltözni :)

    Lehet, hogy a szója -egyesek szerint- egészséges, de én köszönöm nem kérek. Csak miért nem irják rá a dobozára, hogy mi van benn ? - na ezt nem értem én :)

    VálaszTörlés
  16. Yldycó ! a korházi koszt ma sem változott jobbra. Hétfőn megfőznek egy kondér levest, akkor még van benne valami, ahogy haladunk a hétvége felé a lé még mindig ugyanaz, csak már péntekre üres vizet adnak. :) pfuuuujj

    VálaszTörlés
  17. Latsia :))) ÓÓÓ hát igen, ha megkivánja, de én nem fogom neki engedni, hogy kivánós legyen.

    Igen, az Igló halrudacskák azok halból vannak, de sajnos ez nem is igló volt, és nem is hal.

    Amolyan hirtelen "felindulásból" kívánta meg, aztán meg már nem is kérte. Na ná, hogy nem, amikor a gyümijoghurtja még ennél is finomabb volt :))

    VálaszTörlés
  18. Dittus ! Köszönöm. Az éjjel varrtam :)))

    VálaszTörlés
  19. 4Gyerek! --- húúúú van ám még az aznapból egy kis történet. Igaz, hogy az is dühöngős volt az elején, de nem mondom el, mert akkor lelövöm a poént :))

    Az uj ruhámat, pedig fájdalomdíjul vartam magamnak az éjjel :)) ennyi nekem is kijár :)

    VálaszTörlés
  20. Nelli! Köszönöm. Jön majd a csattanó is. Az ujruhára meg már régen fájt a fogam, csak nem volt időm rá :))

    VálaszTörlés
  21. Anyuska ! Halrudacska lemondva, tőlem bármilyen drága, vagy olcsó, szép, vagy finom lehet, én nem szeressssssseeeeemmm :))))

    VálaszTörlés
  22. Bianka! ugy nem vagy az ellenségem ???? háááát az amásik: a vaj, amivel ki lehet zavarni a világból. azon kivül minden jöhet. Egy jó nagy szelet zsíroskenyér is :))

    VálaszTörlés
  23. Ritmus ! Az IGLÓ nagyon finom, de a franc se nézte, hogy ez nem az volt, mert már eleve én nem akartam megvenni :))

    VálaszTörlés
  24. Chef Viki ! Hát ez az, már a reklámnak sem szabad hinni.

    Megyek megkuksizom Nálad, az tuti nem látott szóját :))

    VálaszTörlés