2011. február 5., szombat

Rakott makaróni


Hozzávalók és elkészítés

Két személyre nem olyan sok makaróni kellett, így aztán egy félmaréknyit a kezembe vettem, lobogó sós vízbem -pici olajjal megfüszerezve a vizet-  pillanatok alatt kifőztem a tésztát.
Amíg a tészta főtt, addig elkészítettem a belevalókat is.

30 dkg darált pulykahust - kevés olajon megpirítottam - 1 közepes fej vöröshagymát megfonnyasztottam, majd sóztam, borsoztam. Egy csipetnyi piros fűszerpaprikát beletettem és felengedtem szüken 1 dl vizzel. Amikor elkezdett forrni, akkor beletettem a darálthust, s addig kevergettem egy fakanállal, amíg egy jó kis világosabb színt kapott, s közben a levét is elpárologtatta.

A kifőzött makarónit egy jénaiba leraktam, majd rákanalaztam a füszeres -megdinsztelt- darálthúst. Egy parányit utána sóztam és egy pici citromborsot tekertem rá.
Kb 3 dl tejfölbe belekevertem 2 tojást, jól összekutyultam és ráraktam a tésztán lustálkodó darálthúsra.
Tetejére reszelt sajt került.
150 fokos légkeveréses sütőben addig sütöttem, amíg a sajt a tetején szép piros lett. (kb 20 perc) 

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett. Finom egyszerű étel!:)

    VálaszTörlés
  2. Nézz be hozzám, van egy kis meglepim a számodra!:)
    http://ildygastro.blogspot.com/2011/02/dijak-ajandekok-restanciak.html

    VálaszTörlés
  3. Vikuci,imádom ezeket a rakott dolgokat,makarónit meg kimondottan,jó lett a tiéd nagyon guszta és tuti finom,de gondolom már el is fogyott,sajna:-(

    VálaszTörlés
  4. Mennyei lehet, én is szeretem az ilyen tésztás ételeket. Jó ötletet adtál, már úgyis régen volt, jövőhéten sort kerítek rá.:)

    VálaszTörlés
  5. Marym ! Köszönöm szépen. Tényleg egyszerü, de mi szeretjük :))

    Hobbychef ! Köszönöm :))

    VálaszTörlés
  6. Ildy ! Köszönöm benéztem, majd megyek mégegyszer, mert kidobott a net.

    Ezt a díjat én már megkaptam több helyről is, posztoltam is róla, de majd megyek Hozzád, addig is köszönöm :)))

    VálaszTörlés
  7. Bianka ! Köszi - az volt :))

    Dittusom ! Iiiiiiigen - mi is szeretjük nagyoooooon :) :) Csak sajnos el is fogyott, majd legközelebb............ :)

    VálaszTörlés
  8. Gizi ! Köszönöm, ari vagy. Ugye néha milyen jól jön egy egyszerü kaja is ? - s főleg ha még hamar el is készül :))


    Mónika ! Legközelebb elteszek Neked egy tányérral :) :)

    VálaszTörlés