2011. február 15., kedd

Sajtos sonkás csigák vacsorára-reggelire


Késő délután (5 óra körül) döbbentem rá, hogy sehol semmi kenyérféleség, se zsömle, se bagett, s akkor most mi is lesz a vacsora ? Kicsit meglepődtem, pedig nem is vagyunk igazán nagy kenyér evők. Sőt!!!!
oldalborda vacsorája általában kenyér nélküli. Nem kellett volna pánikba esni, de arra is gondoltam, most hozzáfogni bármilyen kenyérféleséghez, abból sem vacsora, sem esti pihenés nem lesz.

Egyik nap kedves FÓRUMTÁRSAM - ANCSI !!! sajtos-sonkás-tejfölös csiguciját láttam meg és elemeztük ki. 
Na de !!! volt ám még más problémám is. Én az élesztőt is fagyasztóbam tartom, s mindig sütés előtti este veszem ki. Na erre sem volt semmi megoldás, ami eszembe juthatott volna, bár olyat már csináltam, hogy a fagyasztott élesztőt egy zacsiba jól betekertem és meleg vízben pillanatok alatt feloldódott, merthogy az élesztőt SOHA sem kell felfuttatni - mondta ezt egyszer egy másik FÓRUM-TÁRSAM - IZABELLA - mert a futtatás csak arra való, hogy megnézzük, éle-e még az élesztőnk :) Egyszer már kipróbáltam és tényleg működött a fagyasztott élesztő zacsiban és melegvízben felolvasztása és tökéles kenyér sült vele. 

Most viszont még ez sem jutott eszembe, de az igen, hogy ott pihen egy kiskosárban pár csomag porélesztő, amit én nem szoktam használni, nem is nagyon merek vele sütni, de most elő kellett venni a tasakos porélesztőt és a bátorságot is. 

S micsoda meglepetés ért !!!!!! - Elolvastam a tasak hátlapján a tájékoztatót, s azt írta, hogy nem kell vele hosszú ideig keleszteni a tésztát, csak rövid ideig pihentetni. (bár ez kicsit elgondolkodtatott)

És, és, és....    bejött !!!!!! ----- ilyen jólsikrűlt tésztát rég csináltam. 

S akkor most ennyi dumcsi után jöjjön a recept, mert ez megér egy misét/- mesét. Iszonyatosan finom, és nagyon hamar elkészül. 
Azt hiszem, hogy kb fél 7-kor már vacsoráztunk, de a csigák hamrabb kisültek
  

Hozzávalók és elkészítés !

 a tésztához:
0,5 kg liszt,
1 dl tejföl,
1 tojás,
só,
1,5 tasak porélesztő, 
1 dl tej,
kevés cukor
7,5 dkg margarin.
kb 10 dkg házi húsos szalonnát halvány vékony csíkokra vágtam és elősütöttem

s miután a tészta készítés közben láttam, hogy ez nem éppen a megfelelő állagú, mindjárt az elején 2  teáskanál kacsazsírt belenyomtam :))) húúúúú de jóóóól tettem !!!!


A töltelékhez:
15-20 dkg tejföl (esetleg egy 175 gr-os kispohár) 
ízlés szerint zúzott fokhagyma,  4 kisebb gerezdet tettem bele, s ezt mindjárt a tejfölbe nyomtam és elkevertem. (legközelebb kihagyom) - bár így is nagyon finom. A tésztában nagyon fincsi, de sülés közben nagyon intenzív az illata. Epések nyitott ablak mellett süssék :) :)
20 dkg selyemsonka hosszú csíkokra vágva (most nekem csak ez a sonka volt itthon, de fincsi lett)
15 dkg, enyhén füstölt sajt (nekem most enyhén füstölt pizza sajtom volt)




A lisztben jól elkevertem a porélesztőt és hozzáadtam a többi anyagot.  A robotgép 10 perc alatt elkészítette. Kivettem a tésztát, meggömbölygettem, majd 20 percig pihentettem, s mint a fenti képen látható egy gyönyörű sima anyag született. (A fenti fotó még kelés előtti) Amíg a tészta pihent, addig elkészítettem a tölteléknek valókat.



A tésztát kettévágtam, egyenkén kinyújtottam. A fokhagymás tejföllel megkentem, tetejére szórtam a laskára vágott sonkát, s még TITOKBAN kb 10 dkg házi húsos szalonnát elősütöttem, és azzal is megtunkoltam.
Az egész tetejére rászórtam a sajtot, majd feltekertem, mint egy bejglit és kb 2 cm vastagság-ra felszeleteltem. Sütőlappal bélelt tepsire raktam. Mindegyik tetejére még tettem reszelt sajtot.


Előmelegített sütőben légkevréssel, 155 fokon 10-12 perc alatt megsült. Vigyázat !!!! ---- mert őrülten finom. és ebből a mennyiségből nekem 26 db csigám sült. Nekem kettő vacsorára egy jó finom forró teával tökéletesen elég volt. Ma reggel is azt reggeliztünk, s ami maradt, elmentek a fagyasztóba. Pár nap kihagyás és ujra elővesszük :)))))


Háááááát, ilyenek lettek, isteniek, finomak, kívánatosak és fogyaszhatók /na és fagyaszthatók/ :))))))


S most akkor erről az élesztőről. Nem illik, nem is szoktam márkákat reklámozni, de ezt most kell, még akkor is, ha én nem használok porélesztőt, mert azért  tegnap este ez mentette meg a vacsoránkat, meg bennünket az éhenhalástól :)))))
Hihetetlen, hogy milyen gyönyörű lett a tészta tőle. Egy ilyen csomag élesztő, azt hiszem 375 gr liszthez elegendő, ez rá is van írva a hátuljára. Csak már megnézni nem tudom, mert hideg van ahhoz, hogy kimenjek kukázni :)))

Legközelebb ha kenyeret, vagy sima péksüteményt fogok készíteni ujra kipróbálom, mert nagyon lerövidíti a kelesztési időt, Sőőőt azt írja, hogy nem is kell keleszteni, hát erre kiváncsi leszek :) !!

25 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta tekercsek lettek! A tészta is gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom vacsitok lett!Nekem is lapul ilyen élesztő a szekrényben, de még nem mertem kipróbálni, de most, hogy látom milyen lett a végeredmény kipróbálom!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis ételt varázsoltál. Igazából az a legjobb benne, hogy egyszerű alapanyagokból áll, amik általában mindig megtalálhatók otthon.
    Várom a további élesztős tapasztalatokat!

    VálaszTörlés
  4. Jaj Viki kedves ez csodálatos ,már rég motoszkál a fejemben egy ilyesmi tekercs,csak én valami leveles tésztával képzeltem,de ez a variáció még jobb ötlet.Az a baj hogy rengeteg ötletem van ,de mivel majdnem minden nap tortát sütök,nincs energiám másra is ,annak örvendek ha nem kell sütni.De ezt muszáj lessz kipróbáljam:)

    VálaszTörlés
  5. Viki: csigák rendel. Így ahogy van.

    Azt szépen megsúgom, hogy én is a fagyóban tartom az élesztőt, fél kilós kockákat veszek, azt osztom, tálcán lefagyasztom, s utána mennek zacsiba. Mivel dekásakra szabom, max 1-et kell vágni ha pl 2,5 dkg kell.
    Felhasználáskor meg a folyadék teljes mennyiségébe zuttyantom, s mindig bejön. Nem veszem ki előbb. Majd egyszer így is próbáld ki. Tudod, cseresznye.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó lehetett ez a csiga, úgyhogy "elraktároztam" az ötletet.

    Én mindig tartok "szárított" élesztőt itthon, mert sose tudom mikor jön rám a süthetnék. Ez bármikor használható. Friss élesztőt nem is szoktam venni.

    VálaszTörlés
  7. Vikuci,hú de baromi finom lehetnek ezek a tekercsek,ezt nekem is el kell valamikor készíteni,nagyon guszták lettek!:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon gusztusosak lettek ezek a csigucik. Jó, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat az élesztővel kapcsolatban, nekem is van itthon, így bátrabban fogom majd használni.

    Vikikém, a linzer tésztánál a zsír mennyiségét javítottam, mert véletlenül elírtam. 3 evőkanál helyett, 3 dkg kell bele.

    Üdv: Nea

    VálaszTörlés
  9. Viki, nagyon guszták lettek a csigák, viszem is a receptet!
    Egy kérdésem lenne hozzá: másnap reggel is ugyanolyan finom? Nem lesz szíjas, vagy száraz a tésztája? Csak azért kérdezem, mert most nekem egy ilyen alkalomra kellene készítenem, hogy este sütném, és másnap lenne fogyasztva.

    Száraz élesztőt én is tartok itthon, de inkább csak végszükség esetére, ha épp elfogyna a friss.
    De ilyen express élesztőt még nem is láttam, majd körülnézek legközelebb egy kicsit jobban az üzletben. :)

    VálaszTörlés
  10. Zsiri ! Köszömöm szépen !

    Nellikém ! Köszi. A porélesztővel most már én is bátrabban fogok dolgozni.

    Ms.Poppy ! Köszömöm Neked. Tényleg nagyon finom. Tényleg idegenkedtem eddig a porélesztőktől, de ez adott egy lökést :))

    VálaszTörlés
  11. Cakeni ! Fogj hozzá gyorsan, nem bánod meg. S ezzel az express élesztővel, amivel én készítettem tökéletesen lerövidült a kelesztési idő.
    Szeretni fogjátok.

    VálaszTörlés
  12. 4Gyerek ! Na végre egy másik bátor csajszi itt mellettem :)
    Van azért egy kérdésem: fagyott állapotban teszed a többi hozzávalóhoz ?

    Ez érdedkes lehetne :)

    VálaszTörlés
  13. Marcsi ! Neked is köszönöm !
    Ezek után én is barátkozom ezzel az élesztőfajtával.
    hosszu ideig a LIDL-ben volt kapható a LINCO élesztő, azzal nagyon meg voltam elégedve, de már az sem kapható. S olyan híreket is hallottam, hogy nemcsak a LINCO-t, de még a BUDAFOKI-t is ki akarják vonni a forgalomból.

    VálaszTörlés
  14. Dittus ! Nem fogjátok megbánni. Emlegetni fogsz érte - remélem pozitiv irányban :))))))))

    VálaszTörlés
  15. Nea Drága ! Neked is csak azt tudom mondani, mint amiket már leírtam, hogy nagyon boldog voltam, amikor megláttam a kikevert tésztámat, s főleg, hogy még egy rövid ideig álltis. Gyönyörű sima volt, s nőni igazán a sütés alatt kezdett.

    Köszönöm a Linzer infót, valamit sedjtettem, de most már ki is javitottam :))

    VálaszTörlés
  16. Szemi ! Nugyodt szívvel tudom ajánlani.
    Amikor kisültek és már ki is hültek, én félretettem annyit, amennyit megvacsorázunk, s a többit bezacsiztam, hogy mennek a fagyasztóba. S ott felejtettem a konyhapulton, mert már elég késő éjszaka volt. Másnap (tegnap) a férjem már elő is készítette a reggelihez, azán meg már úgy elkehzdett fogyni, hogy nem raktam fagyasztóba.


    S most figyuzz ! Még ma reggel is az volt a reggelink. Valami isteni finom.

    Az igaz, hogy (4 db-onként volt csomagolva) 30 másodpercre betettem a mikróba, és olyan, mintha akkor jött volna ki a sütőbhől.

    De ettem én tegnap délután is belőle hidegen, az is istenki finom.
    A tésztája abszolut nem szíjas.
    Én tettem egy kevéske kacsazsirt bele, lehet, hogy attól ? - nem is tudom, csak azt, hogy nagyon finom.

    Az élesztőt Penny áruházban vettem.

    VálaszTörlés
  17. Lányok, bocsánat a sok-sok hibáért - kegyetlen ez a sok dupla betü, de egy olyan hülye klaviatúrája van ennek a gépne, hogy a büdös életben nem tudom megszokni.

    A másik pedig, hogy most már rohamosan romlik a szemem és hiába olvasom vissza, amit írtam nem veszem észre a hibákat, csak amikor már elküldöm és kinagyítom :((((

    VálaszTörlés
  18. Viki! csigát mindenkinek!!! nagyon szuper csigeszek!!!

    VálaszTörlés
  19. Ginkó drágám ! Neked, de csakis Neked, mindíg, minden körülmények között és bármikor :))))) Inkább Neked sütök, mint a valóvilágot nézzem mindíg, minden körlmények között :):)

    VálaszTörlés
  20. Na, még az eszembe jutott, hogy mi lenne, ha este bedagasztanám, megformáznám, és a hűtőben várakoznának reggelig a sorukra. Aztán reggel frissen kisütném...
    Mint a hibernált kenyeret. Talán ennél is működne. :)

    VálaszTörlés
  21. Szemi, szerintem ez ugyanugy müködik. Bátran megcsinálhatod.

    VálaszTörlés