2011. február 8., kedd

Moha keksze - elbénázva :))))

"Csak" azért elbénázva, mert mivel nekem nincs kör alakú kiszúróm, hát hozzáfogtam egyéb minden más, sokkal kisebb kiszúrókkal. Majd az utolsó adag kiszúrásánál jöttem rá, hogy tökéletesen megfelel egy cólás pohár is erre a célra. Egyébként ezt a kekszreceptet nagyon ajánlom mindenkinek. Nagyon finom.


Most úgy látszik sorozatgyártásban készülnek a kekszek nálam. Igen, mert oldalborda a napi három kávéjához 2-2 db-ot ha elfogyaszt, akkor el lehet képzelni, hogy egy jó nagy adag keksz meddig tart. Mindíg azt mondja, "ugyan anyukám! - ne fáradj, megiszon én a kávét keksz nélkül is", na de amikor már a dobozban csak 1-2 db van, akkor enyhe célzások: hogy fogy a keksz :) 

Ezt a receptet MOHÁNÁL találtam, amit itt is nagyon köszönök neki. Moha! Köszönöm. Nagy bajban voltam, mert nekem nincsenek ilyen 7 cm-es átmérőjű kiszúróim, ezért elővettem a kisebbeket, így sokkal több darab is készült belőle. Amikor már a negyedik tepsit vettem elő, akkor jutott eszembe, hogy én balga lélek ?! hát mire való egy cólás pohár ??? - ÓÓÓÓÓ hogy ez előbb nem jutott eszembe. Igy aztán az utolsó tepsire rakott keksztészta pontosan megfelelt a MOHA által megadott méreteknek :) Na már megint kell írni a télapónak, hogy mit hozzon nekem karácsonyra :)
Na de ennyi duma után jöjjön a recept. MOHÁ-ban annyaira megbízom, hogy én abszolut nem változtattam a recepten és a leírást is ugyanúgy követtem, ahogy nála olvastam. Igaz, nem lettek olyan szépek, mint Moháé, de oldalborda mondta a délutáni 3 órás kávéjánál, hogy ez ISTENI !!!!

Hozzávalókat azért leírom, mert ha legközelebb sütöm -márpedig fogom- akkor ne kelljen visszakeresgetni.

Hozzávalók


a tésztához:

40 dkg finomliszt
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
csipet só
10 dkg vaj
10 dkg mascarpone
15-20 dkg cukor (nekem elég volt 15) - én is 15 dekát tettem bele !!!
1 tojás
1 kávéskanál mandulaaroma (ez véletlenül kimaradt) --- én beletettem !!!

a töltelékekhez:

1 dl tejszín

15 dkg étcsokoládé

Elkészítés (ez is ugyanúgy készült, ahogy MOHÁNÁL) ezen sem változtattam. Csupán a sütési időm és a hőfok volt kevesebb. 155 fokon 5-5,5 perc

A lisztet elvegyítem a szódabikarbónával és a sóval. A puha vajat habosra keverem a mascarponéval, a cukorral és a tojással, majd hozzáadom a lisztet. Alaposan összegyúrom és 2 részre osztva, folpackba csomagolva hűtőbe teszem 1-1,5 órára.

A sütőt előmelegítem 170 fokra. Sütőpapírral kibélelek két tepsit.

Lisztezett felületen nagyjából 3 mm vékonyra nyújtom a tésztát és 7 cm átmérőjű korongokat szaggatok ki belőle. A tepsin 1 cm távolságot hagyok köztük, majd 8-10 perc alatt világossárgára sütöm őket. Figyelni kell, ne barnuljanak meg!

Amíg hűlnek, elkészítem a csokoládés tölteléket. Kis lábosban felforralom a tejszínt, majd a tűzről levéve beleteszem a kockára tördelt csokoládét. Kézi habverővel keverem, amíg teljesen el nem olvad.

A sűrű krémmel töltöm a kekszeket.
Hűvös helyen hagyom állni néhány órán át, majd dobozban tárolom a kekszeket.




Ezeket a formákat ajánlom Valentin napra, felturbózva egy kis díszítéssel. Azt még majd kitalálom, hogy mi is legyen rajta a dísz :) :)








23 megjegyzés:

  1. Miért lennének bénák?
    Nagyon is el vannak találva!
    Biztos finomak is!

    VálaszTörlés
  2. A tieid is nagyon guszták, én is kinéztem Mohánál. Remélem hétvégén sikerül elkészíteni.

    VálaszTörlés
  3. Vikuci,nagyon fincsit készítettél már megint,és oldalborda,meg nagyon megérdemli,hagy egyen finomakat,amit az Ő kedveskéje készít Neki:-)

    VálaszTörlés
  4. Juci ! Köszönöm és örülök, ha csak én látom bénának :))

    VálaszTörlés
  5. Thrini ! Köszönöm. Ajánlom csináld meg, mert nagyon könnyen elkészíthető, alíg van vele munka, nagyon hamar sül és nagyon finom.

    VálaszTörlés
  6. Dittusom, de aranyos vagy :) Meg is adok mindent az "öreg"-nek. Tiltakozik Ő, mert engem akar kímélni, de azért ha már fogyóban van, vagy ürül a doboz, akkor látszik rajta, hogy bajban van :)

    VálaszTörlés
  7. Viki, ezek nagyon is jól néznek ki! Én is készülök megcsinálni Moha kekszét. Csak az a baj, hogy ha ilyen finomság van itthon, akkor sajnos gyengül az akaraterőm, és lőttek a diétámnak. :)

    VálaszTörlés
  8. Miért mondod, hogy bénák??? Szerintem nagyon gusztán néznek ki!

    VálaszTörlés
  9. Én sem tudok rájönni,hogy ezek miért bénák.
    Szerintem guszta kis töltött kekszek és nincs a világegyetemben törvényszerűen leírva,hogy csak kerek lehet.
    Így izgalmasabb.

    Nagyon guszták,az én kekszes dobozom is feltölthetnéd :-D

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszták ezek a kekszek Vikike, mi a gondod velük. Na és ha több lett, legalább tovább tart.:))
    Miért várnál karácsonyig??? Írj a nyuszikának, az hamarabb meghozza neked a formát.
    Oldalbordádnak jó kávézást és kekszezést kívánok!!!!

    VálaszTörlés
  11. Szerintem is nagyon jók.
    A receptet elmentettem, mert az én párom is nagy kekszfogyasztó.
    Van egy kis kekszgyűjteményem, ha gondolod nézd meg:
    http://gesztenye.blogol.hu/?tag_id=37459

    VálaszTörlés
  12. Szerintem Viki szépek lettek!:)

    VálaszTörlés
  13. Belly megelőzött, de azért küldöm a sütisdobozom. Csak mindig ilyen béna keksz lenne benne

    VálaszTörlés
  14. Szerintem is szépek, sőt Moha ugye nálam találta a tészta receptet, amit én a Land'o Lakes-en találtam, eredetileg csokis töltelékkel, ahogy Moha ia csinálta és nézd csak: http://www.landolakes.com/recipe/1469/mascarpone-cookies-with-ganache-filling
    http://izmorzsak.blogspot.com/2010/12/turbokeksz-vagy-oromszendvics-kinek.html
    Nem kerek! :) Szóval csak tetszés kérdése a forma. Egyébént én is örülök, hogy ízlett és ilyen felkapott is reci lett vagy lesz. :)

    VálaszTörlés
  15. Elnézést a hibákért, fél ezemben gyerkőc.:)

    VálaszTörlés
  16. Szerintem egyáltalán nem bénák, nagyon is guszták

    VálaszTörlés
  17. Szemi ! Köszönöm, nálunk is csak férj eszi, de nagyon! Ajánlom ! :)

    Mézeskalács! Aranyos vagy! Lehet, hogy azért, mert én nem ehetek belőle ? :)))

    VálaszTörlés
  18. Belly ! Olyan aranyosak vagytok, már meg is barátkoztam velük.
    Dobd a dobozod és telerakom. Igaz, akkor ujra kell sütni, de sebaj :)

    VálaszTörlés
  19. Gizi ! Köszönöm Neked is, már tényleg megbarátkoztam velük, csak olyan nyomiknak láttam ÉN!!!!

    ÓÓÓÓÓÓ de jó hogy mondtad, látod: eszembe sem jutott, hogy a nyuszikának is lehet írni. Szerintem már elkezdem a cetliket felsorakoztatni :) :)

    VálaszTörlés
  20. Gesztike ! Aranyos vagy és köszönöm. Megyek Hozzád is, mert egyre több kekszet kell süssek. (oldalborda, unokák, gyerekek) Én csak a sütő vagyok :) - de boldogan !!

    VálaszTörlés
  21. Marym ! Köszönöm Neked is :))

    4Gyerek! dobd a dobozod. Ha igy haladunk, én leszek a kekszgyáros :))))

    VálaszTörlés
  22. Elif! Nagyon kedves vagy és köszönöm a bátorítást. Sietek is Hozzád a többi receptért és a leírásért.
    Nem tudom miért nem tetszett, de valahogy olyan kis nyomiknak néztek ki. Ma reggel,amikor dobozba raktam, már nem is nagyon volt mit berakni, mert oldalborda már nemcsak a kávéjához fogyasztotta, hanem este egy jól megrakott kistányérral meg is ette :)


    Nálunk óriási sikere van !

    VálaszTörlés
  23. Bianka ! Neked is köszönöm, Tőled peig tuti elfogadom, mert Te is nagyn sok, fincsi és szép kekszeket szoktál sütni :)))

    Már nem is látom bénáknak a kekszeimet :))

    VálaszTörlés