2011. február 7., hétfő

Egy könnyű napi menű


A hétvégi "csirkefeldolgozásból" maradt még egy jó pár falat nyers husi, ebből készült el egy finom kis húsos zöldségleves, ami ugyanúgy készül, mint egy hagyományos hús- vagy zöldségleves.

Egy kisebb lábasban hideg vizben feltettem főni a húsdarabkákat (comb, szárnya, darabok és egy kis csontos része is) megsóztam, pici fehér borsot tettem bele, s pár darab karikára vágott sárgarépát, fehérrépát, pár szem zöldborsót, 2 gerezd fokhagymát, 1 fej vöröshagymát, 1 karika karalábét, szerecsendióból egy-két húzás a reszelőn.
Szép lassan főztem, hogy a leve meg se mozduljon, így le sem kell szűrni. Amikor megfőtt, akkor a levéből elvettem annyit egy külön kis edénybe, hogy a csigatésztát kifőzzem.



A leveshez egy könnyű mákosgubát főztem. Összesen egy szál gubatésztát karikáztam fel egy jénai tálba. Fél liter tejet felforraltam édesítővel és 2 csomag vaniliáscukorral. Amikor felforrt, ráöntöttem a gubatészta-karikákra. Teljesen fel kell szívnia a tejet a gubakarikáknak.
Darált cukros mákkal szórtam meg. Tetejére egy parányi vaniliástejből készült pudingot locsoltam.

12 megjegyzés:

  1. Kedves Viki!
    Ez tényleg egy finom menű!
    Nézz be hozzám, kérlek!

    VálaszTörlés
  2. Jaj a mákos guba...jaj ha most itt lenne...mindjárt sírok úgy kívánom!:)
    De a levessel problémáim lennének a tészta miatt,nagyon hasonlít valamire..egy kicsit pszihopata vagyok azt hiszem,semmit nem bírok megenni ami egy kicsit is emlékeztet arra a valamire.
    De tészta nélkűl dupla porciót ,mákos gubából tripla adagot kékek:D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom ebéd! Én imádok mindent ami mákos!:)

    VálaszTörlés
  4. Nelli ! Küldöm :))))

    Hobbychef ! Köszönöm- Elballagok Hozzád :))

    VálaszTörlés
  5. Cakeni ! Értem ám, hogy miről írtál, még akkor is, ha jócskán körbeírtad.:)
    Mindjárt kiradírozom a tányérról a tésztákat, s küldöm a mákosgubával együtt a dupla-tripla adagokat :)

    VálaszTörlés
  6. Marym! Én annyira nem vagyok mákimádó, de Lacusooooom !!!! háááát neki nem lehet eleget főzni :)

    VálaszTörlés
  7. Most azonnal rendelek belőle, feltéve ha még van mit.
    Pattanáson túlfeszítette Kiffiam az idegeim, eccerűen olvasni is alig van kedvem.

    VálaszTörlés
  8. Éhes vagyok, szeretnék ebédelni. Nálad :))))

    VálaszTörlés
  9. Vikikém,jó kis menüt rittyentettél,az a leves csodás,az a szép gyöngyözése annyira szeretem,na és a mákos gubád hmmmm,de jó lenne,imádom:-)

    VálaszTörlés
  10. Lányok !!!!

    4Gyerek,
    Bianka,
    Dittusom !

    Sajna lemaradtatok, egy cseppig elfogyott minden :) hála az égnek.

    Most kezdek megtanulni 2 tányér ételeket főzni. Már néha nagy ritkán sikerül is :)))

    VálaszTörlés
  11. Vikikém,de annyi éhes száj van itt ,tessék többet főzni!!:-))

    VálaszTörlés