2011. február 2., szerda

Csíráztatunk, csíráztatunk, reggelizünk, reggelizünk ???? :)


Mustár és Retek magokat csíráztattam, illetve folyamatban vannak a többi magvak is, hogy minél előbb idézzük és érezzük  már a tavasz ízét a tányérunkon.  Elég sok mindent elolvastam a csíramagokról, s hogy mi mindenre vannak  jó hatással, s addig-addig nyüstöltem magam, amíg belevetettem az összes gondolatomat, -merthogy minden a fejben dől el- és hozzáfogtam.
Hozzáfogtam, mégpedig mult héten talán szombaton. Próba és kóstoló képpen először csak egy-egy evőkanál magot áldoztam be a csíráztatásba :) hátha nem fog ízleni.
Először is a magvakat jól átmostam, majd a retekmagot 8 árára beáztattam. A mustármag nem igényelt előáztatást: írta ezt a tasak hátulján lévő tájékoztató.

Az átmodsott (beáztatott magvakat) egy csíráztató müanyag edénybe -külön-külön- beleraktam. Az összes tennivaló velük csak annyi, hogy minden reggel és este vízcsap altt át kell folyatni rajta a vizet, tehát jól átöblíteni, nehogy a magvak beposhadjanak.
 A legalsó tálca nem lukacsos, így oda csöpög le a magvakról a víz. A legfelső edényt pedig csak úgy rátettem, de persze ennek még utána nézek, mert annak az alja is lukacsos, így elképzelhető, hogy még abba is tudnék magokat tenni.
Ha esetleg olyan magvakat csíráztatok, amelyeknek a csírázási ideje egyforma, akkor lehet keverni is a magokat.


Tegnap este, amikor leöblítettem a magokat, egy retekcsírát kivettem, bekaptam és majd elájultam a gyönyörtől. Olyan régen ettem retket - amit egyébként nagyon szeretnék enni, de nem lehet - hogy mennyei falatnak számított az az egy szál kis apró csíra. El is döntöttem -miután a csírázási idő letelt, a maghéjak leestek a csírákról, - hogy ma reggel akármi is lesz a reggeli, de bevetem első komoly étkezésnek a csírákat.
Először a zsömléből két vékonyka szeletet levágtem, "megpakoltam egy halvány vékony kolbászkával és egy tojáskarikával, s jócskán  megszórtam csírával. Na és ezután következett az, hogy a mellette lévő kistányéron lévő összes csírát bevágtam, annyira ízlett.

Ma már dupla adagot áztattam be :) :)

18 megjegyzés:

  1. Retek nálam is prömierben csírázik. Ráadásul fogyó anyag, szemmel láthatóan fogy, pedig még nőhetne 1-2 napot.
    Milyen a mustár csírázva?

    VálaszTörlés
  2. Már én is gondolkodtam ezen a csíráztatáson!
    Fini lehet és tele van vitaminnal.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is ilyen csíráztató tálam van és a felső tálkába is szoktam tenni!Más maggal is próbálkoztam,de a retekmag csíra a sláger,mivel könnyen csírázik és nagyon fonom.Vörös káposzta magom is van,most azzal próbálkozom!Ezek mind nagyon-nagyon egészségesek!Állítólag a lucerna az egyik legjobb,viszont az nem olyan finom:((((Igaz "FŐ" az egészség!

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek! Szeretettel köszöntelek nálam. Ami azt illeti nálunk már el is fogyott, bár én csak kevéssel mertem kezdeni, de már ázik a további.

    A mustár ??? pfuuuuujjjjjj --- nekem abszolut nem ízlik, de mostmár csakazért is megeszem :))
    Többet viszont nem fogok enni, pedig nem vagyok válogatós. Nem ízlik.

    VálaszTörlés
  5. Szemi ! Ami igaz, az igaz. Én is nagy erőt vettem magamhoz, hogy hozzáfogjak, de inkább, mint gyógyszert, vagy influenzát.

    VálaszTörlés
  6. Juccantó ! Köszönöm szépen. Jó hogy említed, Lucernám nekem is van. Elképzelhető, hogy holmap azzal folytatom. Nagyon sok jót olvastam róla. Szerintem a mustárnál nem rosszabb, nekem az "pocsék". A RETEK pedig fenomenális.

    VálaszTörlés
  7. Azt szeretném kérdezni, ezek a magvak, speckó direkt csiráztatáshoz vannak, vagy egyszerű,zacskós vetőmag?

    VálaszTörlés
  8. Pedke ! Kifejezetten csíráztatásra való étkezési csíramagvak. Bioboltokban lehet kapnik, vagy nagyobb városokban pl akár egy mezőgazdasági boltban is. Lényeg, hogy kifejezetten étkezési csíramagok legyenek. A zacskójára rá van írva.

    VálaszTörlés
  9. Remek ötleteid vannak, és nagyon guszta az a szendvics. Már én is több helyen találkoztam a csírákkal, de még nem próbáltam ki. Lehet most megkaptam hozzá az utolsó lökést.:))

    VálaszTörlés
  10. Én már évek óta csiráztatok. Bioboltban veszem a csiráztatásra alkalmas magvakat, most tönkölybúzát vettem, állítólag ez a legegészségesebb. Minél több fajtát csiráztatunk annál egészségesebb. Amióta csirákat eszünk még véletlenül sincs influenza vagy megfázás a családban. Bori

    VálaszTörlés
  11. Gizi ! Örülök, hogy "fájdalommentesen" megböktelek :)) Valamikor régen mi elég sok csírát fogyasztottunk, de az bolti volt és üvegben. Most tudok igazán különbséget tenni a kettő között. Nagyon finom.

    VálaszTörlés
  12. Kedves Bori ! Először is üdvözöllek a blogon. Nagyon örülök, hogy Te is kifejtetted a véleményed, ezzel is erősítve azt, hogy valóban hasznosak a csírák.

    Nálam is nagyon erős volt az a tudat, hogy ne kapjuk el az influenzát, és inkább egészségesen együnk, s ne gyógyszerre költsünk. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  13. Jajj, akkor a legfinomabbal kezdtem?
    Most mi tévő legyek?
    Egyrészt örülök, mert nem vettem el a saját kedvem a folytatástól egy sikertelen ízzel, másrészt akkor mit vessek be következőnek?

    VálaszTörlés
  14. Viki kérlek nézz be hozzám, van ott számodra egy kis meglepetés!!!!

    VálaszTörlés
  15. 4Gyerek Szia ! ÁÁÁÁ nem olyan vészes a helyzet, mint ahogy azt gondoltam. S ha most meglátnád mennyi van a mustárcsírából, hát jót nevetnél.

    Egyszóval most már változtatok saját megjegyzésemen: a retek után kicsit furcsa a mustár, de hát már abból is csak egy evőkanálnyi van.

    Talán azt kell elfogadnunk, hogy mindegyiknek más-más íze van.

    Én már bátran fogok hozzá ezekután mindegyikhez.

    Most búzát, retket, és lucerna került a tartályokba.

    Nyugodtan vágj bele a mustárba is nem rossz, csak a retek sokkal finomabb :):)

    VálaszTörlés
  16. Gizi ! Felcsigáztál, rohanok :))))

    VálaszTörlés
  17. hú-ha.
    duplán is kellett jönnöm.
    az a helyzet, hogy pillanatnyilag csak retekmag van itthon készleten. abból csírázik a következő adag, de holnap megyek valami mást is venni. ezentúl azt hiszem sűrűn lesz csíra nálunk. egészséges, én készítem, kell ennél több?
    ja, azért megnyugtató, hogy ehető a mustárból készült is. max nem magára csipegetjük mint a retkeset.

    VálaszTörlés
  18. 4Gyerek! Nyugodtan vágj bele a mustárba is, már rájöttem, hogy nem is olyan rossz :) :)

    VálaszTörlés