2010. június 3., csütörtök

Zabpelyhes - kókuszos - narancshéjas keksz

Ime itt a harmadik variáció, ami már majdnem mindenben változott egy kicsit a hozzávalók tekintetében.
Hozzávalók és elkészítés:
10 dkg vaj,
7,5 dkg méz,
mikróban összeolvasztottam őket, s addig összeállítottam a száraz hozzávalókat:
10 dkg apró szemü zabpehely
20 dkg rétesliszt,
10 dkg barna nádcukor,
1 mokkáskanál szódabikarbóna
5 dkg kandírozott narancshéj,
4 dkg kókuszreszelék,
60 ml tej.
A kandírozott narancshéjat botmixer késes részével összeaprítottam, s a többi száraz anyagot hozzáadtam, elkevertem.
Hozzáadtam az összeolvasztott vajas-mézes anyagot.
Csodálatosan formázható kis golyókat, tenyerem között ellapítottam, s most már arra is odafigyeltem, hogy ezt a mennyiséget két tepsire téve sütöttem ki. Meg is lett az eredménye. Nem nőttek össze, szép kerek formára sültek.
160 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sültek.
Azt figyelembe kell venni, hogy az én sütőm (villany) sokkal alacsonyabb fokon és sokkal rövidebb idő alatt süt, mint más sütők. Más blogokon olvasgatva -akár Biankánál is- a sütőt 175 fokra melegitik elő és 10-12 perc sütési idő szükséges.
Itt az eredmény ! Ezért érdemes volt a mai délelőttön ezt a három fajta zabpelyhes kekszet megsütni, mert az én férjem a kávéját valóban csak így tudja elképzelni. Óriási sikert könyvelhettem el magamnak, s nekem ez a legfontosabb.


7 megjegyzés:

  1. Nehéz a választás. Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  2. Ez a bizonyos keksz nálam is nyerő,igaz nem kávéba mártogatva.
    Köszi a receptet,már én is nézegettem ilyet,mert kicsit sokallottam az árát.

    VálaszTörlés
  3. Viki, és melyik ízlett nektek a legjobban? :)) Nekem mindhárom tetszik, tényleg nehéz választani közülük. :)

    VálaszTörlés
  4. Mekkora ötleteid vannak. Ki fogom próbálni ezt a variációt is

    VálaszTörlés
  5. Viki, ez a variáció is nagyon finom lehetett! Narancs és kókusz, mindkettőt imádom, ezek kombinációja csakis szuper lehet!

    Recept mentve, köszi!

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikus munka bírásod van!
    Eredmények meg csoda szépek lettek!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  7. Juci ! Köszönöm :))

    Belly ! Nálunk is "csak" a férjem kéri a kávéjához :) Én meg kávé nélkül is elcsipegettem egy jó nagy adagot :)) Veszélyes, mert nem lehet abbahagyni :))

    Egycsipet ! Nem tudnám megmondani melyik a legfinomabb, Mind a három szuper ! Ajánlom kipróbálni. Mindegyik más, és másképp finom :))

    Bianka !! Hát nem mondhatod, hogy rossz tanítványod vagyok :))
    "Elrontottál" de ezt pozitiv értelemben :)) A férjem még most is dícséri és soha többet nem kér bóóóóóti zabpelyhest :)))

    Szemirámisz ! Ez tényleg így van, s tényleg tiszta véletlen volt, hogy ezek kerültek bele :))

    Mary! Köszönöm szépen, de ez olyan hamar kész van, hogy tovább tartott leírni, mint megsütni :))
    Vágj bele, isteni finom és ráadásul egészséges is :))

    VálaszTörlés