2010. június 5., szombat

Spárga-sonka-sajtmártás

A végén még egymásba szeretünk: én és a spárga :-) Itt lapult már vagy 3 napja fél kg nagyon üde zöldspárga. Ma újra nekirugaszkodtam. No persze megint nem tudtam -még amikor hozzáfogtam- hogy mi is lesz a végeredmény.
Aztán egy gyors gondolat, bekukkantás a hütőszekrénybe, s máris a konyhapulton várakoztak a hozzávalók.

0,5 kg zöldspárgát -ott ahol saját magától engedte- kettétörtem. Vigyáztam arra, hogy a spárga fejek egészben maradjanak. A letörött végek alját leválgtam, meghámoztam, s enyhén sós vizben jó puhára főztem. Levét leöntöttem, de annyit hagytam rajta, hogy botmixerrel összeturmixoltam, majd hozzáadtam 2 dl tejszint, 2 gerezd fokhagymát, s picit utánsóztam, majd belereszeltem 10 dkg sajtot. Összeforraltam, s ezzel kész is volt a spárgás sajtmártás.




Egy jénai edénybe négy kisebb szelet előfőzött sonkát leterítettem. A spárgákat enyhén sós vizben pár perc alatt roppanósra főztem, majd szürőkanállal óvatosan alányúltam és lecsurgattam őket. (30 db spárgám volt)
2 db főtt füstölt császárszalonna szeletben 10 db megfőtt spárgát belegönyöltem (ezt ismételtem még kétszer, igy összesen három csomagom született) s ráraktam a sonkaszeletekre. kb 5 dkg vajat eldarabolva ráraktam a tetejére. A jénait lezártam és a sütőben kb 20 perc alatt készre sütöttem. Éppen csak hogy átpirultak a sonkánk.


Tálaláskor először a spárgás-sajtmártást tettem a tányérra, és szépen elhelyeztem rajta a sonka szeleteket, és a császárszalonnába göngyölt spárgacsomagokat.
Azt hiszem kezdek beleszeretni a spárgába :) :)

6 megjegyzés:

  1. Fú, tényleg nagyon guszta :) Remélem most már nem mumus :) Szívesen csipegetnék belőle :)

    VálaszTörlés
  2. Bianka ! Kösziiiii :)))

    Aramniel ! Most már abszolút nem mumus :-) Tegnap összeszerelmesedtünk :):)

    VálaszTörlés
  3. Mary! tényleg fincsi volt. Bár a férjem az egészben a sonkát dicsérte a legjobban :):) Én már jóbarátságban vagyok a spárgával :))

    VálaszTörlés