2010. június 27., vasárnap

Éljenek a Lászlók és a születésnaposok

Még soha életemben nem sütöttem oroszkrémest, vagy oroszkrémtortát. Hát éppen itt volt az ideje. Ugyanis ma ünnepeltük a László napot és Kriszta lányunk picit előrehozott születésnapját. Eszembe jutott, hogy hajdanán az én férjem állandóan az oroszkrémes, vagy az oroszkrémtorta szerelemese volt.
Lógtam is a neten minden felé, hogy valami jólsikerült receptre találjak. Nem akartam felsülni, s valahogy valami finomsággal akartam meglepni az ünnepelteket. Miután -rajtam kivül- mindenki nagyon édesszájú, elhatároztam, hogy nincs mit tenni: OROSZKRÉMES, vagy oroszkrémtorta lesz. Igenám, de a gyerekek nem szeretik a mazsolát, rumot nem tehetek bele, mert azért még egy 7 éves gyereknek bujtatva sem adhatok alkoholt, valamit ki kellett találnom. Édes szájúak igényét figyelembe véve, és azt is, hogy hatan leszünk, nem tehettem meg az sem, hogy csak egy aprócska kis sütemény, vagy tortácska kerüljön az asztalra. Ki is nevettek volna érte :)
Igy alakult, hogy háromszori nekirugaszkodásra sültek ki a lapok, a szokásos piskóta receptem alapján.

8 tojás (kettéválasztva a fehérje és a sárgája)
8 evőkanál kristálycukor
8 evőkanál rétesliszt,
1 csomag sütőpor.
egy nagyon picike só a tojásfehérjébe

A nyolc tojásfehérjét a robotgép a kristálycukorral 2 perc alatt kemény habbá verte, majd egyenként hozzáadtam a tojássárgákat. Ez még kb fél percet vett igénybe.
A réteslisztbe elkevertem a sütőport és a kevert lisztet már egy szilikon kanállal óvatosan hozzákevertem a felvert habhoz.
Sütőpapirral kibélelt tepsire öntöttem a masszát, elsimítottam és a 170 fokra előmelegített sütőben, 20 perc alatt kisütöttem.

Amig a piskóták sorban kisültek, addig elkészítettem a vaníliás tejszínhabos krémet, amihez
4 csomag főzős vaniliapudingot 8 kanál cukorral + annyi édesítőszerrel elkevertem, hogy kellemes édes ízt kapjak.
2 liter tej kellett ehhez a vaniliapuding mennyiséghez.
1 liter tejet feltettem forrni, mig a másik egy literben simára kavargattam, a cukorral, édesitőszerrel elkevert pudingport. Amikor a tej felforrt, hozzácsurgattam a pudingot és amikor már az egész benne volt a lábasban, még 2 percig, állandó kevergetés mellett összemelegítettem.
Félretettem kihülni, s addig a tejszinhabokat felvertem.
Most a munka leröviditése miatt hulalát használtam. (3 csomaggal, ami dobozonként fél liter volt)
A langyosra hült pudinghoz óvatosan belekevertem a kétharmad kemény tejszinhabot és a kisült lapokat egyenként megkentem a tejszinhabos krémmel.
Az oldalát és a tetejét a megmaradt tejszinhabbal diszítettem, s hogy ne legyen az egész hófehérke, és mindenki ízlésének is megfeleljen: őszibarack szeletekkel, s pár szem meggyel szineztem ezt az óriás tortát.
Ime az ünnepeltek, s az édes-szájúak :) :) Nem kis örömükre elkészült a várva várt tejszinhabos oroszkrémes, vagy oroszkrémtorta. Ki minek nevezi. Az "éhesek" csak annyit mondtak, hogy isteni finom volt :)

Azt már be sem merem vallani, hogy ebből a mennyiségből mennyi maradt, de azt igen, hogy több, mint a fele elfogyott :)
Én egyetlen szeletet ettem, de már ránézni sem bírtam, mert amíg készült, már azalatt az idő alatt jóllaktam a nyalakodással és az összeállitás látványával :)
Isten éltesse a Lászlókat és a születésnaposokat :)



12 megjegyzés:

  1. Gratulálok, nagyon szép lett! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez nem semmi...nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett Viki! Lacusodnak boldog névnapot! Szülinaposnak meg boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok! Szép munka! :-)

    VálaszTörlés
  5. Sok Boldogságot az Ünnepelteknek
    Nagyon szépséges lett a torta

    VálaszTörlés
  6. Azta...hogy ez milyen jól néz ki. Én is nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos a tortád !
    Boldog szülinapot és névnapot az ünnepelteknek!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett! Biztosan finom is... :-)

    VálaszTörlés
  9. Ez igen kérem, ez teljesítmény!

    Gratula az ünnepelteknek!

    VálaszTörlés
  10. Nagyokat nyelek ! :)
    Gratulálok az ünnepelteknek !
    Kedves Viki ! Azt áruld el nekem légyszíves hogy milyen habzsákkal dolgozol, és nem törik benne össze a hab ?
    Eddig egyikkel sem volt szerencsém. :(

    VálaszTörlés
  11. Eperlány ! Köszönöm szépen

    Kata! meg is izzadtam vele egy kissé :)

    Mary! Köszönöm Neked is, átadom mindkettőnek az üdvözletet :)

    Dia! Köszi :))

    Bianka! Köszönöm, még a habverőm is elfáradt :))


    Araniel! Köszi. Én még soha sem sütöttem ilyet, de hogy előtte mit össze paráztam ??? -- tök fölösleges volt.

    Juci ! Köszönöm szépen Neked is. Átadom nekik :))

    Kati! Köszi, már már egy falat sincs :)

    Thrini ! erre még én is azt mondtam, mire elkészültem vele :))

    Judit ! Köszönöm, de ne tudd meg, hogy a habzsákom a legvégén a kukában landolt. Hát még nekem sem volt szerencsém egy normálishoz. Igaz, hogy ez már elég öreg volt, massziv zsákkal.
    Most gondolkodom egy saját gyártmányuba, ha elkészül megmutatom :))

    VálaszTörlés