2010. június 10., csütörtök

Epres csokis turókrémes finomság

Már megint félre tettük a fogyókúrát. Bár ha jól megnézzük, akkor ennek az epres-csokis-turós finomságnak nagyrésze valóban turó-tejföl-krémsajt. Azt a kis csokit pedig leszámitjuk és nem figyelünk oda :-) Miért rontanánk el a jókedvünket.
Bevásárló körutunk során nagyon szép epret sikerült venni, s ennek még ize is volt elég rendesen.
Az alábbi fotón látható az én saját csurgatott tejfölöm joghurttal. (amit mascarpone helyett is szoktam használni, de ha befüszerezzük, akkor nagyon finom sajtkrémet kapunk. Vagy ha esetleg még tejszint is keverek bele, akkor egy nagyon jóizü házi krémsajtot kapunk) Ez a mennyiség 2 nagy doboz tejföl, és 2 nagy doboz joghurt 24 órás csurgatás után.
Na de kezdjük az eperrel:
2 csomag eprem volt, ami 1 kg-nak felelt (volna) meg, ha a férjuram nem ugy kérte volna, hogy az ő részére pusztán egy porcukorral hintett eperadagot készítsek. Nem is volt ebből semmi gond. Egy kistányérnyéit félretettem, megmostam, lecsurgattam, felszeleteltem, majd porcukorral jócskán meghintettem. S eldöntötte ez lesz a vacsorája. Hát ez is elhajtott egy kicsit.
Én nem engedtem a magaméból, nekem akkor is krémsajtos, turós, csokis epret fogok készíteni.
A fenti sajtkrémből jó 3-4 evőkanállal egy tálkába tettem, hozzáadtam 2 óriási evőkanál 20 %-os tejfölt, és édesítőszerből annyit, hogy éppen csak édeskés legyen.
Az eper egy részét -tisztitás, száritás után- kockára vágtam, s belekevertem a tejfölös-turós-sajtos masszába.
Tálkákba kiadagoltam, s a tetejére még pluszban szeletelt, s egészben csokiba mártott epreket raktam.


Hát azt egyáltalán nem mondom, hogy a férjem ebből nem evett, mert az első az volt, hogy egy jó nagy tányérkával lecsúsztatott a torkán, s utána még a cukrozott epreket is elfogyasztotta.
Ma megint megúszta a saját fogyókúráját :) ..... De úgy kell neki. Na meg egyébként sincs semmi baj a súlyával, csak tiszta férfiből van és őrülten hiú :) :) Én meg csak náha kuncogok magamban, hogy milyen rossz lehet az, amikor valaki fogyózni akar, teljesen fölöslegesen, és ugysem tudja betartani :) :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki! Nálunk a fiúk nem ismerik a fogyókúrát. Imádnak enni. Mind nagyon jól néz ki engem kivéve! Viszont Janim meg így szeret!
    De én szeretnék vékony lenni! Talán a következő életemben ! Haha!

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg nagyon finomságos lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Mary! Mi is csak emlegetjük, de Lacus az mindig is hiú volt. Nála nem igen lehet pocak. Persze mozognia kellene, de éjjel-nappal dolgozik csórikám, azt meg ülve csinálja :) :)
    S ami a nagyon fontos! fogadjuk el magunkat, szeressük azt ahogy kinézünk, s főleg a párunk is álljon mellettünk a témában :-)
    Én is dundi vagyok :):)

    Ami! Mi is ezt mondtuk, csak sokszor :))

    Bianka ! este még találtam pár szem epret a hütőben, s össze is kevertem magamnak egy pohárral, nehogy fogyózzak már :) :)

    VálaszTörlés
  4. Viki nem annyira mint én! Én már elfogadtam!

    VálaszTörlés