2010. június 27., vasárnap

Uborkasaláta - ami lemaradt :)

Életem? vagy esetleg az epék megrontója ? - lehet így is mondani, de én akkor is imádom, s még akkor is, ha utána nyögök órákig :) --- de hogy biztos legyek a dolgomban és minél kevesebbet szenvedjek az uborkasaláta hiánya miatt: a következőképpen készítem el.
Két jó nagy uborkát megmostam, vékony karikákra szeltem. Lobogó vizzel leforráztam, hagytam kihülni.
Elkészitettem a levét. Vizbe édesítőszert, pici sót, és 10 %-os ecetet tettem. Mennyiséget azért nem írok, mert mindenkinek a saját izlelőbimbója határozhatja meg a mennyiséget.
Egyéb esetekben még, pár szelet vékony karikákra szelt fokhagymát, picike fehérborsot, no és aki még ezt is felül akarja múlni, az még tejfölt is rak a salátára. Ezek most elmaradtak.
Jócskán lehütve került az asztalra a grillhúsok mellé. Na ebből, és igy elkészitve jól be lehet lakmározni belőle. Garantált a görcsmentesség :) :)


4 megjegyzés:

  1. Pucold meg, öntsd nyakon rengeteg sóval, hagyd állni, majd mosd át, csavard ki, és már nem is bántja az epédet..:)

    A héj a gáz, meg a leve, amit a só kinyom belőle!

    VálaszTörlés
  2. Az enyémek nem eszik meg ha nincs meghámozva, én is lesózom hagyom úgy 15 percet, kicsavarom és elkészítem hozzá az ecetes levet.

    VálaszTörlés
  3. Szepyke ! Tündér vagy. Olyan jót rötyögtem, amikor olvastam a javalatod, s akkor koppant az egész, hogy a sózás az elején kimaradt. Na de ekkora felfordulásban ?? ...........

    Bianka ! Ez nekem is, de tényleg forrázva szokam készíteni. Nem veszít semmit az értékéből és igy nem is árt (a már nem létező epémnek) :))


    Juci! Hát ez az ! nekem is kell a héja is (főleg, mert igy olyan guszta is). Én is sózni, kicsavarni, plusz előtte leforrázni szoktam, s igy tökéletes. Csak most a nagy sietségben az első fázis - a sózás - kimaradt. Én meg nem ismertem határokat az evésben :))
    Az a kis "epehisztéria" meg megérte :))

    VálaszTörlés