2010. június 30., szerda

Császárszalonna kicsit másképp

A múlt vasárnapi buli-kajából (amit grillezésre szántunk, de a nyárban lévő kora téli idő közbeszólt) maradt még egy jó adag a hütőszekrényben és pácolódtak még egy kicsit. Hétfőn, amikor bevásárló körutunkat jártuk, az egyik üzletben csodálatos grillgombát találtam, amit azonnal be is raktam a kosárba. Olyan gyönyörü óriási gombafejek voltak, hogy ritkaság manapság találkozni ilyennel. Nem is volt kétséges, hogy a hütőszekrényben még pácolódó császárhushoz (s még 1-2 db csirkeszárny is maradt) ezt fogom elkésziteni. Az idő azonban még hétfőn sem engedte a szabadtéri sütkérezést, ezért aztán kiskonyhámban készült el ez a finom falat.
A pácolt császárszalonnák alatt sülés közben (mindez egy jókora pataki tálban) istenien csipős füszerezett szaft keletkezett, s meg is maradt.
Nem kellett mást tennem, mint a fincsi szaftot egy óriás serpenyőbe rakva, a gombákat megtisztitva, felszeletelve, a szaftban átpárolni.
Egy tasak előfőzött rizst főztem mellé, amit megforgattam a husi szaftjában, s igy egy újabb finomságot fogyaszthattunk.
Majdnem ugyanazt ettük, mint vasárnap, de ez azért egy egészen más fogás, más iz volt és nagyon fincsi :))

3 megjegyzés:

  1. Szeretem így a hús szaftját felhasználni én is.Grillgombát mostanában nem látok sajnos.:-(

    VálaszTörlés
  2. Nelli ! nálunk is ritkán látnik grillgombát, de ma nem tudom mi volt a LIDL-be - volt a férjem bevásárolni - és amikor hazajött mesélte, hogy milyen csodás grillgombák voltak. Na de persze nem hozott ám :)))) Holnap meg mire esetleg odajutnánk, már tutik hogy nem lesz.

    VálaszTörlés