2010. június 16., szerda

Lecsó - gyorsan (van, kinek tojással) :-)

Van nekem két fajta lecsókedvencem. Az egyszerü - amikor kevés időm van - s van egy igazi (ami számomra az igazi lecsó). Na ez itt éppen a legegyszerübb és a legrövidebb idő alatt elkészülkő.
Majd egyszer, ha már igazi napsütötte paprika és paradicsom is lesz, akkor fogok igazi -hosszu órákig fővő lecsót főzni, de azt akkor egy héten legalább háromszor :) (s ami az előnye: mindhiába sokáig fő, nem kell mellette a konyhában, a tühely mellett dekkolni)
Aztán a másik megoldandó esemény a lecsófőzés alkalmával, hogy én csak natúran, míg a férjem csakis tojással hajlandó megenni e csodálatos kora nyári étket. Ilyenkor felezünk :))

Hozzávalók:

2 evőkanál olaj,
2 közepes fej vöröshagyma,
3 db zöldpaprika,
3 db paradicsom,
pár szelet császárszalonna (vagy kinek mi van a hütőszekrényében)
só,
fehérbors (egy csipetnyi)

izlés szerint felvert tojás, ha valaki csakis és kizárólag lecsót tojással, vagy netán tojást lecsóval szeretne enni :)

Az olajat felhevítem, s ahogy a hozzávalók sorakoznak, abban a sorrendben rakom az olajba, (hagymát apró kockára vágra, paprikát karikára, paradicsomot negyedelem) Megsózom, borsozom, s kb 5 perc mulva hozzáadom a felkockázott császárszalonnát.

Még kb 10 perc és el is készült a lecsó, de ha esetleg a paradicsom nagyon leveses, akkor egy kicsit tovább kell párologtatni.

Megfelezem a lecsót, a saját részemet csak úgy natúran tálalom, míg a másik adagra ráteszem a felvert tojást, és jó lágyra hagyom. (na a ház ura igy szereti) :-)))

Ehhez az ízletes kis lecsóhoz nem is illett más, mint a sokfajta lisztből sütött bagettem. Húúúú de mekkorákat tunkoltunk. Majdnem mosogatni sem kellett :)


Igérem, hogy legközelebb jövök az én IGAZI - sokáig főzött - de egészen másképp - lecsómmal. Na az az igazi lecsó számomra :-)


11 megjegyzés:

  1. Legyen az egyszerű, legyen az lassú, tojásos vagy rizses: IMÁDOM
    Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett! A zuram épp lecsót kért valamelyik nap, erre itt egy jó recept :)

    VálaszTörlés
  3. A lecsót minden mennyiségben szívesen látok! Viszont én is az "igazi paprika-paradicsomra" várok. Jómagam a tojásmentesre szavazok, hm és a bagett is szuper!:)

    VálaszTörlés
  4. Ipari mennyiségben tudnám enni...

    Tojással, ha szabad kérni :-)

    VálaszTörlés
  5. Tojásosan friss kenyérrel! Nincs is annál jobb!

    VálaszTörlés
  6. Én is tojással :)Fú de meg tudnék enni most egy tányérral :)

    VálaszTörlés
  7. Jaj de fincsi! A bagett is nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  8. Képzeld nem készítettem soha,így tojásosan. De tükörtojást szoktam rá sütni.Látta a lányom is és megkért készítsem el ezt a lecsót. Majd jelzem ,ha tetszett.

    VálaszTörlés
  9. Bianka! Mi iiiiiiiis, csak én jobb szeretem ele natúre :))

    Ami! Örülök, hogy ötletet kaptál :))

    Ginkó! Legközelebb két adaggal többet készítek a tojásosból :))

    Chef Viki, igyekszem legközelebb ipari mennyiséget legyártani :))

    Dia ! igy igaz, nincs is ennél fincsibb koranyári kaja :))

    Araniel ! Szólok Neked is legközeélebb, legalább azuram nem eszi egyedül :))

    Mary! Köszönöm mindkettőt,

    Juci ! Örülök, hogy legalább egy kis ujat is tudtam nyújtani :)) Várom az eredményt.

    VálaszTörlés
  10. Kedvet kaptam, összedobtam, mind befaltam, köszi! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ziza ! de aranyos vagy, még rímbe is foglaltad, ezek szerint jól sikerlt :) Kedves egészségedre :)

      Törlés