2010. június 9., szerda

Kelkáposzta főzelék egyszerüen


Itt most először is a fotó minőségéért kell elnézést kérni, mert nem éppen a legjobbak közé tartozik.
Nagyon főzelékesek vagyunk, de valahogy ezt mostanában ritkán gyakoroltunk. Én már régen füzöm a családom egy jó kis kaporszószra, de mindig lebeszélnek róla. Hát igy lett a kaporszósz helyett egy egyszerünek azért nem mondható kelkáposzta főzelék.
A főzelékkel nem is lenne semmi baj, mert az tényleg nagyon egyszerü, na de ami rajta van !!! Hát az aztán nem éppen fogyókúrás :-)
A főzelék:
1 nagyon kicsi fej kelkáposzta
köménymag,
kevés fokhagyma,
3 szem krumpli,
Mindezeket megtisztítottam, s pillanatok alatt -fedő alatt- megpuhítottam a hozzávalókat.
Egy parányi olajon 1 pupos evőkanál liszttel egy világos rántást készítettem, nagyon kevés piros füszerpaprikát kevertem bele, hidegvizzel felengedtem, majd egy szürőn keresztül belecsurgattam a főzelékbe.
Ezzel kész is volnánk. (kb 10-15 perc)
S a rávaló:
Egy szelet sonka, száraz serpenyőbe téve, egy tojás ráütve, nem megforditva, hogy a tojás sárgája jó folyós legyen.
Mit tegyek, ha az én férjem igy szereti :) :) már megint nem fogyókúrázott :) :)

5 megjegyzés:

  1. Mindig felmegy a vérnyomásom ezen a "pillanatok alatt" kifejezésen. Tudom, az idő relatív, de nekem a pillanatok alatt mondjuk kb. 10 másodperc. Vagy ti ropogósan szeretitek? Mert én inkább a puhára főttet preferálom. Lehet, hogy ez a baj.

    VálaszTörlés
  2. Nekünk is kéne valami főzelék is! Ma lecsó lesz! Guszta az egész főzelék sonka tojás!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Viki!
    Nem olyan rossz ez a kép ;), nem is könnyen fotózható a főzelék. A bagettes képek meg szuperek lettek.


    /Csilla, igazából semmi közöm, csak én is szoktam használni a pillanatok alatt kifejezést a főzésben, abban az értelemben, hogy gyorsan kész, és nem pedig feltétlenül 10 másodperc alatt kész. De az idő tényleg relatív-én ezen húzom fel magam: Gordon műsor, leadják, hogy tök gyors kaja, majd kb 3 órát eltöltök vele a konyhában, mert egy csomó "mellékművelet" "előkészület" "főzési idő" stb van még. Igaz, lehet én vagyok a béna... :) /

    VálaszTörlés
  4. Szeretjük, jó, hogy eszembe jutattad, hogy készíthetnék
    Guszta

    VálaszTörlés
  5. Csilla! pedig ez igy van. Én imádom a konyhát, de rabja nem vagyok. Vannak praktikáim a főzés során, amikkel szinte tényleg pillanatok alatt elkészülnek ételek.
    S ezek nálam az előkészülettől a tálalásig általában fél óra. Na persze szervezés - és főleg edényfajta- kérdése minden.

    Mary! Júj mari ne izgass a lecsóval, mert egyszerüen imádjuk. :))

    Ami! Köszönöm, de tényleg azt vettem észre, hogy főzeléket nem igazán lehet normákisan fotózni, legalábbis én nem tudok :)

    Köszi a Csillának adott kiegészítést, s nálam tényleg -ahogy irtam is- ezek összevissza mindennel együtt félóra alatt elkészült ételek.

    Bianka ! Mi is imádjuk, s végre bekerült egy főzelék is. Én egész nyáron ezt ennék :))

    VálaszTörlés