2010. június 10., csütörtök

Bagett zöldfüszeres vajkrémmel töltve

Elkészült, sikerült, s olyan lett, amilyet elképzeltem. Pár éve -miután nagyon szeretjük- mindig a LIDL-ben szoktunk vásárolni zöldfüszeres, vagy fokhagymás töltött bagetteket, de azt hiszem ezen túl ez már kiamarad a bevásárló kosárból
Nem akartam hinni a szememnek, aztán meg az izlelőbimbóinknak. Nagyon régen készültem erre a zöldfüszeres töltésü bagettre, csak nem tudtam elképzelni, hogyan fog megmaradni a vajkrém a tészta közepén. Annyit azért tapasztaltam, hogy legközelebb talán csökkenteni kellene a vajat és inkább több zöldfüszert beletenni. Bár a füszerezéssel, az ízesítéssel nem volt baj, csak nekem talán töménynek tünt. Bár ez sem mérvadó, mert én alapból nem szeretem a vajat.

Először elkészítettem a vajkrémet. Jó nagy adagot bekevertem. Nem is tudom, mit gondoltam, de miután most csináltam először nem akartam, hogy kevés legyen.
25 dkg vajhoz, sót, fehérborsot, 7 füszersót, szerecsendiót, 4 gerezd zúzott fokhagymát és apróra vágott petrezselyemzöldet, 1 teáskanál száritott bazsalikomot adtam. Jól összekevertem, s ezután még 2 evőkanál réteslisztet is belekevertem. Félretettem addig, amig a bagett tésztája elkészült.

A bagett tészta összetevőit ITT lehet olvasni, s csak annyi változtatást csináltam, hogy pluszban 10 dkg réteslisztet, 1 dl tejet még hozzákevertem. A továbbiakban minden úgy készült, mint az előző bagettnél, de úgy gondoltam, hogy most fázisfotókkal fogom illusztrálni az egészet.
Kicsit összekeveredtek a képek, de sajnos csak ugy tudnám sorba rakni, ha ujra kezdeném.


Itt már a kinyújtott gombóc. Tapasztalatom, hogy legközelebb vékonyabban fogom a vajat rákenni. Vagy kevesebb vaj, és sokkal több zöldfüszer. Bár igy is tökéletes lett, csak én eleve nem szeretem a vajat.




Igy tekergettem fel. Két oldalánál kicsit behajtottam, s ugy tekertem fel, mint egy bejglit, csak minden tekerésnél jócskán rányomkodtam a tésztát a töltelékre.




Igy nézett ki, amikor megkelt a kelesztőtálban a tészta.



Öt egyforma gombócra osztottam, jócskán lisztezett felületen még kb 10 percig pihentettem, s csak utána nyújtottam, formáztam, kentem és tekertem.


Feltekerés után a két bagettsütőbe így helyeztem el. A bal oldali kettőt töltöttem meg csak zöldfüszeres vajkrémmel. Elővigyázatosságból, mert nem tudtam, hogyan fog viselkedni a vaj a tésztában. (Nem kellett volna parázni)


A jobb oldali három bagett üresen maradt, azokat csak nyújtottam, formáztam, feltekertem. S miután feltekertem, akkor még a lisztezett felületen párszor átguritottam a tenyerem alatt, mint egy nudlit, hogy a tészta alja is szépen összeérjen. Óvatosan átemeltem a sütőformába, s a két formát egymásba helyeztem. Egy óriási nejlon zacskót huztam a tetejére, s ott kelesztettem duplájára.



A sütőt 200 fokra melegitettem elő, de nekem -az én sütőmmel- a sütéshez már csak 160 fok és 30 perc kellett. Nyilván ez más sütőknél eltérhet, mert nem mindegy, hogy gázos, vagy villanysütősőrl beszélünk. (az enyém villany, és eléggé alacsony hőfokon süt)


S a végeredmény, egy fantasztikusan finom, nagyon gyorsan fogyó zöldfüszeres vajkrémmel töltött bagettet eredményezett. Sajnos már nincs belőle egy falat sem :)

14 megjegyzés:

  1. Viki! akkor nem követelőzök, hogy egy falatot csak... meg ilyenek! De tudd, hogy tényleg nagyon szépek lettek és habiszti, hogy megcsinálom, először csak zsemlét, mert még nincs ilyen speckójedno sütőformám. Szal...gratula!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek Viki. Bagett forma felkerült a kívánság listámra!

    VálaszTörlés
  3. Szia Viki! Szuperek lettek a bagettjeid. Pár hete én is vettem 2 db ilyen bagettsütőt, de sajnos egyenlőre a dobozában pihen, mert még mindig nincs konyhám, de minden nap biztatom őket, hogy már csak 2 hét kb. és élesbevetés következik nekik.
    (jó mi, nincs is konyhám, de azért sütőt veszek, de muszály volt megrendelni, mert már hónapok óta vadászok ilyen sütőre és végre találtam, én innét rendeltem: http://www.mc.hu/termek.php?id=2905) Már alig várom, hogy kipróbáljam, medvehagymás fűszervajas bagettet szeretnék sütni először. (már egy ideje a mélyhűtőben várakozik a fűszervaj rúd, remélem már nem sokáig)

    VálaszTörlés
  4. Úúúúgy irigylem a bagettsütőidet... ahhh :)))
    Csodásak lettek! ÉS a képek is!

    VálaszTörlés
  5. Vikikém, ez fantasztikus!!! Bagettsütő nélkül is neki fogok ugrani :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Viki!
    Gyönyörűek! Ezt feltétlen megsütöm!Igaz nincs formám, de ez nem akadály! Szerinted a házi készítésü krémsajt is jó lenne bele? Kipróbálom azzal.

    VálaszTörlés
  7. El kell készítenem, és hihetetlenül irigy vagyok a bagett formázó miatt :)

    VálaszTörlés
  8. Húúú, de jó lehet! És már megint ez a tuti forma! :))

    VálaszTörlés
  9. Ginkó! de jót rötyögtem ! Akkor én most mondjam, hogy seckojedno ??? Köszönöm az elismerést.

    Mary! Előrehozni minden születés- és névnapot, karácsonyt, meg szilvesztert :) Nagyon fogod imádni.

    Yldyco ! Rengeteget gondolok Rátok, de Iza irt a helyzetről. A bagettsütők pedig elfeledtetik a mostani helyzetet. (mi 3 éve csináltuk ezt igy végig, húúú de gáz volt)

    S akkor itt mondom el a többieknek, hogy ahol Yldyco vásárolta a bagettsütőt, ott még egy picivel olcsóbb is.

    Ami! Vágj bele, annyira jó vele dolgozni. Nem tudom, hogy mikor fogok kenyeret sütni, mert a férjem nem is akar egyelőre mást enni :))

    Chef Viki ! Jaj de ari vagy. Olyan jóleső érzés NAGYOKTÓL, PROFIKTÓL kapni egy ilyen dicséretet :):) Köszönöm :))

    Bianka ! Neked is azt tudom mondani, hogy vágj bele. S most már harmadszor használom a sütőt egy hét alatt, de csakis örömöm van benne !

    Egycsipet! Köszönöm :))

    VálaszTörlés
  10. Már elmondtak előttem mindent, de akkor is!:-)
    CSODASZÉPEK és nagyon finomak lehetnek, ügyes vagy és kreatív!

    VálaszTörlés
  11. Megkönnyezem, olyan szép T_T
    Biztos isteni finom is :)

    VálaszTörlés
  12. Húúúúúúúú....hogy ez mennyire szuper! Ezt most én fogom engedelmeddel vinni!!
    Off:
    a padlizsános hozzászólásodhoz mindenképp jelezném, hogy ha mumus ez a zöldség, akkor mindenképp szánd rá az alapos besózás után a fél, de inkább 1 órás csepegtetést. Ezalatt ronda, barna lének kell belőle kifolyni-ha lassan megy, akkor egy kicsit szabad kinyomkodni is. Ez veszi el a keserű ízt. Az első próbálkozásomnál még régebben én itt hibáztam, azóta ügyelek erre. Akkor nem lesz mumus:)) Sok sikert-épp ezzel a bagettel is passzolnának ám!!

    VálaszTörlés
  13. Most irigyellek, de nagyon!
    Fantasztikusan jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  14. Latsia ! Nagyon szépen köszönöm. Tőled ez a megjegyzés felér egy óriási kitünttéssel !

    Araniel! Hát nem mondassz valótlanságot, mert én is majd megsirattam őket olyan gyönyörüek és finomak, s az elkészités pedig sokkal könnyebb, mint bármilyen péksütemény.

    Trinity ! Nagyon szépen köszönöm, vidd csak nyugodtan.

    A padlizsánhoz adott jótanácsod pedig nagyon-nagyon elfogadom, mert úgy imádnám. Meg is fogom próbálni. Sok-sok türelmem van/- lenne hozzá, csak már egszer legalább olyan lenne, amit el is képzelek. Azért egy picit bízom magamban :) Mégegyszer köszönöm a tartalmas segitségnyujtást !

    Juci ! Én is csak most tudom -amióta birtokosa vagyok ennek a sütőnek -, hogy ezt kihagyni a konyhából az maga a bün.

    Már nem is merem elmondani, megmutatni, hogy azóta napi szinten kerül az asztalra, s egyre jobban sikerülnek.
    Én mindenkinek ajánlom, aki megteheti és nagyon szeretne nagyon finomat, szerezze be, mert sok-sok öröme lesz benne. "Csak" az ideje lesz kevesebb, mert én eddig kenyeret is hetente kétszer sütöttem, most a bagett előlépett, mert ez már napi szintü, s nem lehet megunni ! Kenyér helyett is ezt fogyasztjuk.

    VálaszTörlés