2010. június 4., péntek

Pulykajava füszeresen

Van nekem egy egyszerü füszerkeverékem, amit elég sokszor használok. Ez nem más, mint
1 tasak szárított ROZAMARING,
1 tasak szárított LESTYÁN,
1 tasak szárított BAZSALIKOM,
1 db kisebb, lereszelt SZERECSENDIÓ,
2 teáskanál FEHÉRBORS
Ezeket összekeverem, egy jól zárható füszertartóban tárolom, s amikor szükségem van rá, akkor csak -a hús mennyiségétől függően- annyit veszek ki belőle, amennyi az ízesítéshez szükséges.
A pulykajava hozzávalói és elkészítése:
Melle és comb részeket kockára vágtam.
2 dl mézet 3 nagy evőkanál mustárral elkevertem, vékony szeletekre vágtam kb 20 cm póréhagymát, 1 nagy fej lilahagymát apró csíkokra vágtam, és 3 gerezd fokhagymát belenyomtam. A füszerkeverékemből 4 teáskanállal tettem bele. Az egészet elkevertem, s a kockára vágott húsokat hozzáadtam. Jól zárható edényben 1 napig hütőszekrényben érleltem.
Egy serpenyőben nagyon kevés olajat felhevítettem és a kockára vágott húsokat picit átpirítottam. Amikor mindkét oldaluk szép szint kapott, akkor felöntöttem a páclével (inkább pác-massza)
Fedő alatt addig puhítottam, amíg a leve teljesen besürüsödött (kb 35 perc), s ezalatt a húsok is jócskán megpuhultak.
Apróra vágott petrezselyemzölddel elkevert rizzsel tálaltam.

2 megjegyzés: