2010. június 30., szerda

Tejberizs és az őszibarack befőtt :)

Ez azért borzasztó ám !!!!! hogy nekem soha semmi sem jó, se a hideg, se a meleg :):)
Tegnap, amikor feltettem eme gyönyörüséget, valahogy végig éreztem, hogy valami hibádzik a leirásban. Hát igen !!!
Szóval: bóklászva a gasztroblogokon és a sok-sok finomságok között Mohánál találtam egy málnás tejberizses tortát. Az ötletet tulajdonképpen Moha csodájának köszönhetjük :) Azért is írtam -utólag- előre ezt a kis módosítást, hogy vegyem tudomásul: nem illik elfelejteni, kinek köszönhettük ezt a tényleg hamar elkészülő és nagyon fincsi tejberizst :) :) Moha köszi, és bocsi a "feledékenységem"-ért, de betudtam a rámszakadó hőségnek :)
Mára teljes húsundoritisz uralkodott rajtunk. Mindent lehetett készíteni ebédre, csak húst ne, ne, és neeeeeee !!!
Valami könnyüt: mondta a férjem, s nekem pedig halvány fogalmam nem volt mi lenne az a könnyü, ami a hirtelen beköszöntött közel 30 fokos melegben -az elmult napok alig 10-12 fok melegéhez képest már kánikulának számít- még jól is esik. Elég sokat agyaltam, mire aztán arra az elhatározásra jutottam, hogy nosza rajta, tejberizs. Na de csak úgy tejberizs? ááááá az nem lett volna olyan egyszerü, s a hütőszekrényben árválkodott egy fél doboz őszibarack befőtt. Először gyümölcsrizsre gondoltam, de ahhoz meg túlságosan melegem volt.
Igy aztán a következőket csináltam:
25 dkg rizst megmostam.
1,5 dl vizbe pici sót tettem, majd bele a rizst
Állandó kavargatás mellett hozzáadtam
9 dl tejet,
3 csomag vanilia cukrot, s
1 dl őszibarack befőtt levét, majd egy kevés édesítőszert.
Azért kellett kevés, mert maga az őszibarcklé is édes.
30 percig kevergettem, ezalatt adtam hozzá a rizshez a tejet. Amikor már majdnem beszivta a rizs a tejet félre húztam a lábasomat.
Fedőt raktam rá, s legalább 3 db komoly konyharuhával betakartam. Igy gyönyörüen megpuhultak a rizs-szemek és egy picit ki is hült.
Ezalatt az idő alatt a dobozban lévő 4 fél őszibarack befőttet a maradék levével, késes botmixerrel összekevertem.
A rizsgombócokat vizes merőkanállal tányérra raktam, díszítettem pár szelet barackkal és az összeturmixolt barackot melléöntöttem a tányérra.
Hosszabb ideig tartott talán leírni, mint elkészíteni. Nagyon fincsi lett és mégsem gyümölcsrizs, de meg volt a kívánság, egy nagyon könnyü kis ebéd kerekedett ki :)

9 megjegyzés:

  1. Jajj de nagyon guszta, most szívesen benyomnék pár gombócnyit belőle!

    VálaszTörlés
  2. Én is eleszegetnék egy ilyen tányérnyit, imádom a tejberizst!

    VálaszTörlés
  3. Szóval így lopakodott be a tejberizs hozzátok:) Jó lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Ilyesmit én is szoktam gyártani :)
    Jaj, olyan finom.

    VálaszTörlés
  5. Rég készítettem tejberizst, adtál egy jó ötletet. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is volt tejberizs, úgy tűnik, Moha adta a tippet mindkettőnknek:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, szereteeeeeeeeeeeem :)

    VálaszTörlés
  8. Yldyco !! ha gondolod ? küldenék, de most meg mán akkora a meleg, hogy nem tudom mi lenne belőle, mire megkapnád :))

    Egycsipet ! Azt azért ne tudjátok meg, hogy nekem nem maradt ám belőle :))

    Moha ! Tudtam, tudtam, és tudtam, hogy visszahúz a tejberizs Hozzád ma reggel, de már ki is javítottam magam, mert ennek a csodának az ötletéért azért Te vagy ám a felelős :)

    Jucy ! meg vagyok nyugodva, mert sokan csak legyintenek néha a tejberizs hallattán :)

    Juci ! Gyorsan csináld is meg, mert isteni :)

    Kata! Hát ez valahogy tényleg úgy néz ki, de nem bántam meg még akkor sem, ha nekem nem jutott ennyi :)

    Bianka ! A férjed is ??? :) :) Mert vigyázni kell ám a ház urának igényére :) :)

    VálaszTörlés