2010. június 5., szombat

Bagett - csak úgy :-)

Egy egyszerü kenyértésztának indúlt, nem is gondoltam, hogy bagett lesz belőle, de mostanában valahogy rászoktunk a hosszukás kenyérkékre, zsömlékre. Igy esett most is a választás inkább a bagettere.
Hozzávalók és elkészítés:
2 dl viz,
0,8 dl tej,
2 evőkanál olaj,
25 dkg nyanya,
50 dkg kenyérliszt
2 kk só
1 kk cukor
0,5 mokkáskanál aszkorbinsav,
2 evőkanál burgonyapehely,
2 dkg friss élesztő.

A hozzávalókat a kenyérsütőgép 20 perc alatt megdagasztotta. Utána kiolajozott kelesztőtálban kb 1 órát jó duplájára kelt.
Lisztezett deszkára borítottam a megkelt tésztát és 5 egyenlő részre osztottam, majd kis gombócokat formáztam belőle. 10 percig letakarva pihentettem.
Ezután kinyújtottam a gombócokat és hosszúkás, bagett formára igazitottam. Belehelyeztem egyenként a sütőbe a bagetteket, majd egy nagy zacskót húztam rá, s még egy órán keresztül szintén duplájára kelesztettem.
A sütőt 200 fokra felmelegitettem, a bagetteket bevagdostam, s 25 perc alatt készre sütöttem.
A sütés befejezése előtt kb 5 perccel jócskán bespricceltem a sütő alját is, és a már majdnem kész bagetteket is. Ezt még kb 3 perc múlva megismételtem.
A bagetteknek, és a zsömléimnek is ezért van ilyen szép fényük. Amikor kisült, kivettem a sütőből, de nem raktam rácsra, mert maga a bagettsütő lukacsos, igy ott hagytam kihülni.







24 megjegyzés:

  1. Viki,
    istenien néznek ki. Tökéletes forma, szín. Gratulálok!!!!!
    És milyen szuper a bagett sütőd!!!
    Szabad tudni, hol szerezted, és mennyiért merik adni?! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki. Mostanában engem is vonz a kenyérsütés, de mi aza a nyanya? Még nem hallottam róla, vagy lehet félreértettem valamit?

    VálaszTörlés
  3. CSak úgy, Gyönyörű :)))

    Irigyellek a sütőforma miatt

    VálaszTörlés
  4. Andici, a nyanya szerintem az öregtészta.
    Viszont engem is érdekelne, hogy hol és mennyiért lehet ilyen sütőformát kapni?
    Anna

    VálaszTörlés
  5. Jajj de csodásak. Mintha pékmester készítette volna :)

    VálaszTörlés
  6. Thrini ! Nagyon szépen köszönöm. Igen lehet tudni :)) Már hónapok óta vadászok rá, de sehol sem találtam. Csütörtök este beütöttem a google-ba, hogy bagettsütő :))))) Azonnal kidobott egy csomót, többek között a KOOKTA -t ! Na gondoltam, ez az a hely, ami nem az én pénztárcámnak való :)))) Hát ne tudjátok meg, hogy itt volt a legolcsóbb.
    S ha már lúd legyen kövér, mindjárt kettőt rendeltem, s milyen jól tettem, mert egymásba lehet illeszteni és egyszerre 5 bagett sülhet ki. Egyébként 3 db-os, s az ára, ami nem kevés, de most az egyszer nem érdekelt.
    Darabonként 4.400,- Ft volt.
    S most jön a lényeg: csütörtök este megrendelés !!!! ---- szombaton délelőtt megérkezett a bagett sütőm :)))
    S még annyit hadd mondjak el, semmit sem kell vele csinálni, se kikenni, se bekenni, úgy ahogy volt rátettem a tésztát, megkelesztettem. Csupán a sütés befejezése előtt a sütő aljába, és rá a tésztákra spricceltem vizet.

    VálaszTörlés
  7. Andici ! Köszi. Anna jól írta, a nyanya az az "öregtészta", itt a blogon is megtalálhatod.

    Bikanka ! Mondtam már, hogy imádlak ? :)))))))
    Tényleg csak úgy jött a bagett ötlet, mert megérkezett a sütő, amire nem is számitottam, s a kenyértésztám meg már útban volt :)))

    Araniel ! Köszönöm, ez óriási elismerés.

    Lányok ! Olyan öröm volt ezzel a bagettsütővel dolgozni. Tudom, hogy nagyon drága, de ez még engem is túl fog élni. S a doboz hátulján még receptek is vannak. (Sajna nem magyarul, de majd megfordítom a dobozt) :)))))

    Már agyalok a füszeres bagetteken, remélem összejön egyszer, ugyanis a férjuram már megrendelte, merthogy végtelenül imádja.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek! Ilyen bagettsütőt szeretnék már én is régóta. Olyan jó, hogy most már tapasztalat is van mellé tőled, akkor ez egy jól használható konyhai kütyü:)

    VálaszTörlés
  9. Jaj de szépek lettek Viki! Tuti lehet a bagett sütő!

    VálaszTörlés
  10. Moha ! Köszönöm szépen. Igen, ez egy igazi jó kis konyhai kütyü. Nagyon fogom szeretni.

    Mary! Köszönöm. - Nagyon tuti :))

    VálaszTörlés
  11. "Kicsit" sárgulok...
    Egyrészt, mert gyönyörűek lettek a bagettjeid, másrészt pedig mert ilyen szuper sütőd van hozzá. :)
    Gratulálok, csodaszép kenyérkéket sütöttél!

    VálaszTörlés
  12. Egycsipet ! Nagyon szépen köszönöm. Ne sárgulj :))) én is hónapok óta kerestem :))

    VálaszTörlés
  13. gyönyörű! Látom a forma sokmindenkit felcsigázott, engem is!

    VálaszTörlés
  14. Milyen hosszú bagettek sűlhetnek benne amúgy?

    VálaszTörlés
  15. Kiskuktám! Szia! 37 cm hosszu a sütő és végig érhet benne a tészta. Ez a mennyiség, tulajdonképpen kenyéradagnak készült, csak közben megérkezett a bagettsütő. Ha 5 db-ot sütnék legközelebb is, akkor egy kicsivel több tésztából készíteném..
    Igazából szerintem ebből a mennyiségből 4 db lett volna a legjobb. De hát ez volt az első -és örömteli- próbálkozás.
    Szélessége egyenként 6 cm.

    VálaszTörlés
  16. Viki, nagyon klassz ez a bagett-sütő forma! Tudtam,hogy létezik valami ilyesmi, de még sosem láttam! :))

    Ami ettől is jobb, azok pedig konkrétan a bagettek. Csodaszépek lettek, gratulálok!

    VálaszTörlés
  17. Viki, amíg nem szerzek én is egy ilyen szerkenytyűt, addig marad az, hogy partedliben nézegetem ezt a bejegyzést. Tényleg szuperül néznek ki, a fűszeres változatot nagyon várom:)

    VálaszTörlés
  18. Kati ! Köszönöm szépen :))

    Szemirámisz ! Hát bizony létezik, bár én is már jó fél éve köröztem, de most rácsaptam, amikor megláttam. S ujra csak azt tudom mondani, hogy öröm benne sütni.

    Ginkó ! Nagyon szépen köszönöm. Varrhatok Neked egy gyönyörüséges kis partedlit, ami bagettmintás lesz :))) de jobban jársz, ha valóságban élvezed a vele a sok-sok örömet. Tényleg agyalok a füszeresen, csak majd először kisebb adaggal próbálkozom :))

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szép lett,de a sütő ára tényleg húzós,mondjuk igaz,hogy tartós.
    Gondolkodok......

    VálaszTörlés
  20. Eszméletlen jól néz ki. Én is a Lidl-ben szoktam ilyet venni és nagyon szeretem, de nem olcsó. Úgyhogy ki fogom próbálni! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  21. Este 10 órakor itt olvadozom a bagettek előtt! Gyönyörűek, guszták, fincsik! Nem szabadna itt bóklásznom :))

    VálaszTörlés
  22. Szia Viki!
    Az lenne a kérdésem, hogyha én szerda hajnalban akarom ezt megsütni, akkor csinálhatom-e már hétfő este az öregtésztát, összegyúrhatom-e a bagettet kedd este és akkor az első kelesztés éjszaka lenne a hűtőben. Csak, hogy ne kelljen 3kor felkelnem már hozzá. Köszi szépen!
    Maya

    VálaszTörlés
  23. Szia Maya !
    Természetesen elkészítheted az öregtésztádat már jóval hamarabb is. Kedden este megdagasztod a tésztát, egyszer megkeleszted, majd megformázod a bagetteket, és igy formázva beteszed a hűtőbe. Természetesen húzol rá egy óriási nejlon zacsit. (én óriási szemetesnek való zacskóba szoktam tenn).
    Ezt nevezik hibernálásnak.

    Reggel sütés előtt egy órával kiveszed, hogy átvegye a konyha melegét.
    Bemelegíted a sütőt és mire a család fel kel, addig ki is sül a bagetted.

    Köszönöm az érdeklődésed. Sok sikert.

    VálaszTörlés