2010. június 4., péntek

Kalács újra - amiből már nem folyik ki a töltelék :-)

Mondtam én, hogy addig nem nyugszom, amíg ebben a csodás kalácsban nem marad benne a töltelék. Elég szokszor megsütöttem már, de az a fránya töltelék mindíg kibújt a tésztából, a kalács megrepedt, és amikor ettük, minden és mindenki tiszta kakakósmassza volt :-) Na mára már ez is megoldódott. Előző sütésem alkalmával Moha adott egy jótanácsot, (próbáljam meg, hogy a kérmtöltelékbe teszek egy kevéske lisztet) amit meg is fogadtam, s így készítettem el a mostani igazi kalácsot, ami már nem repedt meg, s a töltelék is benne maradt. S még a tésztája is sokkal foszlósabbra sikerült. Moha !!! sikerüüüüüült :-) köszönet a jótanácsért !
Hozzávalók és elkészítés:
60 dkg liszt,
4 dkg friss élesztő,
3 tojás sárgája
4 evőkanál cukor,
4 dl tej
Töltelékhez:
25 dkg margarin,
20 dkg cukor,
3 evőkanál kakaó (sütésre alkalmas)
3 tojásfehérje kemény habbá verve
--------- 2 evőkanál liszt és 1 csapott mokkáskanál sütőpor-----------
(A margarint a cukorral és a kakaóval kikevertem, s hozzáadtam a tojásfehérje kemény habját, majd 2 evőkanál lisztbe belekevertem egy mokkáskanál sütőport, s a krémhez adtam)
Az élesztőt, csipet cukorral és 2 dl langyos tejjel felfuttattam. A kenyérsütő üstjébe helyeztem az összes hozzávalókat, s 20 perc dagasztással elkészült egy jócskán lágy, majdnem ragadós tészta.
Lisztezett kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd amikor megkelt, három egyenlő részre vágtam. Egyenként kinyújtottam, s a tölteléket egyenlő részben elosztottam a kinyújtott tésztára, majd mint egy bejglit feltekertem.
Ezután összefontam. Kihúzható formát a sütő szélességéhez mérten húztam ki. A formát sütőfóliával béleltem, a kalácsot beletettem és ujra duplájára kelesztettem.
A sütőt 170 fokra előmelegítettem, a kalácsot 1 tojással lekentem és 35 perc alatt készre sütöttem.


Hááááááááát ilyen lett, és végre bennemaradt a töltelék, és nem repedt szét a tészta sem. Isteni finom volt a vacsi :)


13 megjegyzés:

  1. Én szeretem a folyós :) Gyönyörű lett

    VálaszTörlés
  2. Olyan lett, mint ahogy a nagykönyvben le van írva.Gratulálok

    VálaszTörlés
  3. Húú, de szép! A töltelékesekkel én is megkínlódok mindig, úgyhogy ki fogom próbálni ezt a változatot! :))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett Viki! Én is azért szoktam rá erre a módra, mert nem elég, hogy kifolyt a töltelék, de még el is áztatta maga körül a tésztát. A sütőpor is jó ötlet, biztos lazított rajta annyit, hogy maga a kakaós rész sem lett tömör.

    VálaszTörlés
  5. Bianka! Mi is, csak akkor fürdőkádban kell elfogyasztani :))

    Wise Lady ! Köszönöm szépen.

    Ginko ! Köszönöm, ez már nekem is tetszik.

    Egycsipet ! Köszönöm. Érdemes igy csinálni, mert tényleg benne maradt a töltelék.

    Moha ! Köszönöm szépen. S a sütőporral is igazad van, mert nem legg össze-vissza nyúlós, ragadós. Egyszóval: isteni lett.

    Szemirámisz ! Nagyon szépen köszönöm.

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok! Szép lett a kalácsod!
    Látod mit jelent 2 kanál liszt?
    Csodákra képes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem nem tett csodát, nekem kifolyt így is

      Törlés
    2. Kedves Névtelen! Sajnálom, pedig látod a kisült kalácsot, hogy mennyire benne maradt a töltelék. Valószínű máshol kell keresnek a problémát. Rengetegen megsütötték már így és még senki sem panaszkodott arra, hogy mégis csak kifolyt. További sok sikert.

      Törlés
  7. Juci ! Köszönöm, s ez tényleg igy van, megoldotta a problémát :))

    VálaszTörlés
  8. Olyan jó a recept,de miért csak kevesen jöttek rá eddig hogy a margarin élelmiszeripari hulladék,és tilos használni!Ott van a jó öreg vaj!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Liana! ÓÓ ez már egy öreg recept. Már én sem használok margarint, mert azóta nagyot fordult a világ. Még a vajat is házilag állítjuk elő, s ennél finomabbat elképzelni sem tudok.

      Törlés