2010. június 2., szerda

Spárga ---- a MUMUS !!!

Imádom a zöldségféléket. Bár meg kell jegyezzem, hogy csak óvatosan fogyaszthatok belőlük, s nem akármilyen mennyiséget, de most nem is erről szeretnék itt Nektek mesélni. Inkább arról, hogy van kettő zöldségféle, ami a mai napig is, mint MUMUS jelenik meg az életemben. S ezzel együtt a konyhámban is.
Az egyik a SPÁRGA, a másik a PADLIZSÁN ! A padlizsánnal már évekkel ezelőtt egyszer próbálkoztam, de olyan szerencsétlen valamit rittyentettem össze, hogy szerencsétlen a kukában végezte, s én azóta is csak sóvárgok egy igazi Padlizsán után, akármilyen elkészítésben. Most újra elővettem a bátorságom, s a másik MUMUST: A SPÁRGÁT - s hozzáfogtam az elkészítéséhez. Őt is nagyon imádom, mint spárga krém levest, de szerettem volna kipróbálni egyéb formában is. Hát így kezdődött:
Volt 3 csomag zöld spárgám (75 dkg). Annak rendje és módja szerint megtisztítottam, fás részeit eltávolítottam, majd enyhén sós vízben roppanósra főztem. Kiszedtem a léből a spárgákat, s a főzővízben 3 db tojást megfőztem. Fogalmam nem volt, mi fog kikerekedni belőle, csak csináltam, és csináltam.
Amíg a tojások keményre főttek, addig egy serpenyőben a főtt császárszalonnát összevágtam és üvegesre sütöttem, majd ezt is kiszedtem egy kistányérra.
A szalonnából kisült kevéske zsíradékra rátettem a nagyon apróra összevágott petrezselyemzöldet, megsóztam, fehérborssal megszórtam, 2 gerezd zúzott fokhagymát adtam hozzá, s még egy kis száritott bazsalikommal, szerecsendióval ízesítettem. Kevertem-kavartam rajta egy-kettőt, s 3 dl tejszínnel besürítettem. A spárgafejeket külön tányérra tettem, szárukat hozzáadtam a serpenyőben lévő füszeres tejszines masszához és egy botmixerrel összekevertem.
A tojásokat belekarikáztam, összekavartam.
Tányérra tálalva, valahogy így nézett ki. Hát nem mondom, hogy a kedvenceim közé fog tartozni, pedig úgy vágyom a spárgára, amit nem is tudok elmondani. Lehet, hogy sokkal többet kellene fogyasztani belőle? Nem tudom.
Nem szeretném, hogy a spárga is a padlizsán sorsára jusson, mert nagyon-nagyon szeretem (szeretném) őket, de valahogy nem tudunk végleg összebarátkozni.
Viszont már azt is szeretném elkerülni, hogy csak olyankor fogyasszam (fogyasszuk), ha esetleg egy arra alkalmas étteremben helyettem megfőzik, elém rakják.
Pedig ez a spárgaakármi nekem nagyon-nagyon ízlett, de annyira nem tudott lenyügözni, hogy újra hozzáfogjak ! Pedig !!!!!!! még egy fél kiló a hütőszekrényben arra vár, hogy elkészítsem. Majd belesütöm valamibe, de hogy mibe? azt még én sem tudom, csak azt, hogy már nincs sok ideje a felhasználásig.........................

9 megjegyzés:

  1. Viki, ha a "MUMUS" azt jelenti nálad, hogy ilyen isteni dolgot tudsz csak úgy kirázni a kisújadból, akkor le a kalappal előtted!!!! Ez isteni finom lehet!!! Húúúú, mit nem adnák most ha egy tányérkával kaphatnák belőle. Na még egyszer szemügyre veszem.:))

    VálaszTörlés
  2. Jaja, azért jót tudsz alkotni belőle :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nekem így nagyon tetszik :D
    Ma használtam a recepted alapján készített medvehagymás fűszervajat, isteni volt :)
    Holnap én is spárgázni fogok, most csinálok először, szóval meglátjuk mi sül ki belőle^^"

    VálaszTörlés
  4. Ritkán jutok hozzá friss spárgához, azt is csak egyféleképpen tudom elkészíteni: hús mellé köretnek sajtmártással.
    Szerintem nagyon finomat alkottál!
    Megkostolnám én is!

    VálaszTörlés
  5. Mumus na persze :))))
    Nagyon guszta, finom lehet.

    VálaszTörlés
  6. Bár Nekem sem nyerte el a tetszésemet élatam első spárgás étele, ezt szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  7. Guszta!
    Nálam a göngyölt spárga a nyerő egyébként,ha minden nap azt kellene készítenem és ennem, boldog ember lennék! :D

    VálaszTörlés
  8. Gizi! Tündér vagy, de tényleg még ma is MUMUS a spárga és a padlizsán, s minden nagyképüség nélkül mondhatom, hogy ez még izlett is. Pedig hidd el, hogy amikor hozzáfogtam, azt sem tudtam mi lesz belőle! hát ez lett :))

    Jucy! Én csak raktam bele, ami a kezem ügyébe került :))

    Araniel ! Köszönöm szépen, még a végén tényleg beleszeretek a spárgába.
    Örülök, hogy izlett a medvehagymás füszervaj.
    Majd ird meg, milyen lett a spárgád, mert még nekem is van egy jó nagy adag :))

    MaryM! Köszönöm, tényleg jó volt, csak bele kellene szeretnem :))

    Juci! Ha nem laknál ilyen messze, küldenék Neked szívesen egy jó nagy adagot. Nálunk most van a spárga dömping :))

    Bianka! tényleg mumus még mindig :) s ha megemberelem magam, akkor holnap ujra csinálni kellene valamit a hütőben lévő spárgaköteggel :))

    Dia! Hát én is igy vagyok vele valahogy. Nem biztos, hogy örökszerelem lesz közöttünk. Bár ez még izlett is :))

    Petrus! köszönöm. Na erre a göngyölt spárgára rákeresek, mert a meglévő kötegből még el tudnám képzelni. Gondolom Bacon volt a göngyöleg :)) -az meg van itthon-
    Még a végén megszeretteted velem a SPÁRGA elkészitését :))

    VálaszTörlés