2010. június 16., szerda

Sajtos rúd

Sajtos Rúd hozzávalói és elkészítése: (1 adaghoz adom meg a receptet. Én háromszorosát sütöttem ma meg, s holnap jön a következő 3 szoros adag)
0,5 kg liszt,
25 dkg margarin,
1 kisebb evőkanál só
Ezeket összemorzsoltam egy tálban, s a közepében egy mélyedést készítettem, ahova beleraktam
3 tojás sárgáját
2 dkg (1 dl cukros tejben) felfuttatott élesztőt,
1 kis pohár tejfölt,
15 dkg reszelt sajtot.
Az egészet összegyurtam, s fél órát -tiszta konyharuhával- letakarva pihentettem, majd kétszer 10 percenként nyújtottam és hajtogattam.
A második hajtogatás után a képen látható módon kinyújtottam, tojásfehérjével megkentem. Rászórtam a köménymagot, majd jócskán (nem sajnáltam) beborítottam reszelt sajttal.


Nincs itt mit mellé beszélni. A hétvégén buli lesz, de jó nagy. Ma elkezdtem a sósrudakat gyártani, mert ez most az én reszortom. Bár az is igaz, hogy meglepi lesz, s végig is izgultam az egész sütési időt, hogy jaj csak nehogy most toppanjon be valaki a családból, mert erről tényleg nem tud senki. S még nincs vége, mert holnap legalább még egy ekkora adag megsütésére készülök.

A tüzhelyet 200 fokra előmelegítettem, s ahogy az első adag tepsire került, már indult is a sütáőbe.
Amikor betettem a tésztát, a hőfokot 170 fokra visszavettem és 20-22 perc kellett a sütésnek.
Azért 20-22, mert nem voltak egyformák a tepsik, s az egyikben papir, mig a másikban szilikonos sütőfólia volt. A szilikonos sütőfóliára rakott sajtos rudaknak kellett még a plusz 2 perc sütés.

Itt már egy adag kisült, mig a másik a tepsin várakozik, hogy bekerüljön a sütőbe.



Nekem a háromszoros mennyiségből 170 db sajtos rúd született :-)
Holnap jön a folytatás, de már csak a konyhámban, mert ugyanilyen lesz a következő is.
Amikor teljesen kihült, tálcára raktam, ráhuztam egy vastagabb nejlont és a fagyasztóban várják a hétvégét. Fogyasztás előtt kb 2 órával elég kivenni.





11 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek!!!! Sok sikert a meglepihez :)

    VálaszTörlés
  2. ahaaaaa! nekem is majdnem ez a receptem van meg (azt hiszem, talán a tojás kevesebb eggyel), és ez is finom! (milyen buli lesz már megint nálatok? )

    Jó munkát neked holnapra is!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusak lettek! Nagyon ügyes vagy Viki!

    VálaszTörlés
  4. Nekem is hasonló dolgom lesz hétvégén egyebek mellett, mert nálunk is buli lesz! Ha nem fagyasztod le, mennyi ideig friss? Keményedik?

    VálaszTörlés
  5. Csodásak lettek. Jó munkát előre is

    VálaszTörlés
  6. Ez egy nagy kedvenc nálunk is, hétvégén a nagy szülinapozáshoz megcsinálom:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek! Én is jövök sajtos rudat enni :D

    VálaszTörlés
  8. Hát amig ide érek én is, még a bulinak is vége.
    Ez a fránya net. Nagy idő van, amikor van áram nincs net. Ha van net nincs üres gép, mert mind itthon vannak.
    Szóval csak annyit akartam,hogy csodálatosan jól sikerültek.

    VálaszTörlés
  9. Livi, köszönöm szépen.

    Kata, igen én is ezt fedeztem fel :))
    BALLAGÁSRA készülünk (lehet, hogy zuhogó eső lesz? :((

    Mary ! nagyon szépen köszönöm,

    Dia ! ha eleve tudom, hogy nem fagyasztom le, akkor a tésztájába akár dupla adag reszelt sajtot sem sajnálok beletenni. Viszont még annyit nem tudtam sütni, hogy maradt volna másnapra :)
    De szerint 2 esetleg harmadik nap még nem szárad. (több sajttal a tésztában)

    Bianka! köszi, már túlvagyok a második, meg harmadik adagon is. Köszi, most pihi holnap reggelig :))

    Ginkó! örülök neki, majd súgd meg milyen lett :))

    Wise Lady ! Köszönöm, még nem késtél el :))

    Juci! hát jár igy néha az ember lánya. Köszönöm szépen, tényleg fincsik lettek, de talán ma a harmadik lett a legfinomabb, pedig a recept ugyanaz :))

    VálaszTörlés
  10. Szia
    Csak azt szeretném kérdezni, hogy a tészta milyen állagú?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nikolett! Egy nagyon könnyen kezelhető, finom, és könnyen nyújtható tészta kell, hogy legyen. Remélem nem késtem el a válasszal. Boldog Új Évet!

      Törlés