2010. január 5., kedd

Tejszines karfiolleves

Ma már igazán egy nagyon könnyü kis ebédre vágytunk, ami természetesen megint csak a szinte félórás ebédkészítés kategóriába tartozik. Szeretem, ha körülöttem szines minden, nem vagyok kibékülve az egyhangú, szintelen dolgokkal. Kertünket is azért ültettük tele olyan -télen is piros bogyókkal teli- bokrokkal és örökzöldekkel, mert az ablakon kinézve milyen gyönyörüség, ha nem csak a hó fehér szinét látjuk a hosszú téli napokon. Nem szeretek egyhangú lenni :-) én sem, de körülöttem is legyen színes a világ. Még a madarak is sokkal szivesebben járnak télen kertünkbe, mert a piros bogyók vonzzák őket.
No ez a tejszines karfiollevesem igencsak hófehérnek indult, amikor még csak a gondolat határáig jutottam el, de gyors átvizsgáltam körülöttem mindent, s mindjárt kapott egy kis szint is a leves.
Betétnek nokedlit tettem bele és itt amikor a tojást felvertem, akkor egy kk piros füszerpaprikát, s egy csipetnyi borsot tettem bele, s igy lett nekem piros nokedlim.
Hozzávalók és elkészités
A leveshez:
1 közepes fej karfiol rózsáira szedve, amit kb 1 liter forró vizbe feltettem főni, s a következőket raktam bele:
só ízlés szerint
2 evőkanál (só és tartósítószermentes) szárított füszerkeverék
1 csipet reszelt szerecsendió
kb 15 perc alatt puhára főtt.
Ezalatt az idő alatt elkészítettem a Tejszines habarást, és a nokedlit.
Habaráshoz:
2 dl főzőtejszínbe
1 evőkanál lisztet beletettem és simára kevertem, majd hozzáadtam a leveshez.
A nokedlihez:
1 egész tojás
csipet só
csipet bors
1 kk. piros füszerpaprika
liszt annyi, hogy egy jó kis lágy nokedli tésztát kapjak.
Amig ezt kikevertem, addig a tejszines habarással felöntött levesem felforrt (kb 3 perc) s nokedli szaggatóval a levesbe szaggattam a piros nokedlijeimet.
Tálaláskor a tetejére friss -apróra vágott- snidlinget szórtam.
Isteni finom egyálételnek szántuk, de a tegnap sütött croissant-ból még pótoltuk egy picit :-)

2 megjegyzés:

  1. Szia Viki!
    Még sosem gondoltam arra, hogy piros nokedlit készítsek. Azt hittem, sárgarépa pirosodik a levesben.

    VálaszTörlés
  2. hi hi :-) ugye milyen csalóka? - Én csak csinyán mertem bánni a nokedlibe tett pici borssal, de legközelebb többet teszek bele, no meg a snidlingből is vagdosok hozzá. Nekem is csak azért jött az ötlet, mert olyan fehér volt a leves :-)

    VálaszTörlés