2010. január 4., hétfő

"Az" én igazi fűszerpaprikám

Ami azt illeti, így kezdődött valamikor kora ősszel. Persze itt még csak a kezdeti lépések, azaz a paprika felfűzése volt a feladatom, de nem ám ennyi, hanem "kicsivel" több. Igy jár az, aki szereti tudni, hogy mivel főz, mit eszik és mi van abban amivel főz és amit megeszik :-) Tudom, hogy nagy munka, de én mégis azt szeretem, ha az egész évre szükséges -no és a disznóvágás idején a kolbászkészítéshez szükséges - paprikamennyiséget én készítem el. Nem történt ez most sem kásképp, csak egy kicsit késve, mint előző években. Mozgalmasan telt az új év első hétvégéje, no és sok-sok tüsszentéssel, mert ugyan az édespaprika már a jó kis öreg zománcos vajlingban -őrölten- szárad, de az erőspaprikák darálására holnap kerül sor. Ezért is igyekeztem ma megírni ezt a postot, mert holnap nem biztos, hogy látni, hallani, tudok, no és sürün mellé ütnék a billentyüknek az óriási tüsszentésektől :-)
Folyamatban a darálás.............
S itt a végeredmény, a gyönyörű édes -házi- fűszerpaprikám, jöhet a kolbászkészítés, ami hamarosan be is következik :-)




4 megjegyzés:

  1. Ugyanbiza milyen darálóval darálod meg a szárított paprikát, hogy ilyen gyönyörű por lesz belőle?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Hajni és Zoli ! Na most ezt nem fogjátok elhinni.

    Egy porszívó (ami egy irtó otromba méretü és színű volt, s ezért nagyon utáltam is) motorjára rászerelt a villanyszerelő egy olyan eloxált -magas falú - kb másfél literes orosz teafőző edényt. (amit már szintén nem használtunk) Nos ezek méretre éppen passzoltak egymáshoz. Igy a porszívó is eltünt és a teafőzőnek is hasznát vettük.

    Ugyanezzel az eljárással lehet készíteni másik fajtát.
    Szintén porszívó motorja + egy aluminium csatos "csajka" amolyan ételtartó féle -nem tudom másképp hogyan hívják- ezeket is csak össze kell szerelni, hozzáépíteni egy nyomógombot és máris lehet darálni :)

    Köszönöm a dícséretet. S még csak annyit, hogy az a paprika, amit én készítek két évig PAPRIKA !!!!!

    S ha még további kérdésetek is lenne. kb 10 kg csöves paprikából minimum 1,35-1,50 kg őrölt paprika lesz.

    Érdemes elkészíteni.

    VálaszTörlés
  3. Most vettem észre, hogy a háttérben a vájling mögött ött áll a daráló :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper! A paprikát apró karikákra kell vágni -ollóval- szárítás előtt és nem penészedik, ráadásul hamarabb szárad és a gép is könnyen töri. Tehát nem akad meg. Daráló edénynek pedig jobb az alumínium kukta mert nagyon melegszik, a porszívó motor pedig takarító gépből aminek van saját ventillátor hűtése.

    VálaszTörlés