2010. január 20., szerda

Krémsajt - zöldekkel

Hát, eme nap is eljött. Tegnap már ott tartottunk, hogy most egy óriási szünet a sok-sok disznóság után (na persze ez azért nem olyan biztos, de legalábbis megigértük magunknak. - hogy be tudjuk-ééééé tartani???? --- majd írok róla).
Jócskán van mindíg itthon, tejföl, joghurt, kefir, merthogy ezeket a könnyü finomságokat szoktuk elég sürün vacsorára bevetni, s főzni is imádok velük. Most azonban kicsit (vagy nagyon is?) változtatni kellett újra az étkezéseinken. Kicsit félre tesszük a zsíros dolgokat, s már nagyon vágytunk valami finomságra. Most azonban kicsit másképp készítettem a krémsajtomat, mint ahogyan szoktam. Korábban mindíg: először a tejet altattam meg, de ez a nyári változat, télen inkább igy, ahogyan most készült. És nagyon fincsi.
Hozzávalók: (a poharak 450 gr tartalommal bírnak)
1 nagy pohár joghurt,
1 nagy pohár kefír,
2 nagy pohár tejföl

Szükséges még hozzá egy nagyobb csücskös zacskó (én házilag varrtam óriási dupla gézlapból), amibe beleborítottam a tejtermékeket. Aláraktam egy jó nagy müanyag kancsót, a zacskót felakasztottam, és egy jó bő éjszakán keresztül hagytam lecsöpögni.
A kicsöpögő savót gyorsan hütőbe raktam, ezt majd felhasználom kenyér, vagy péksüti készitéséhez.
A zacsiból kiborított -nagyon jó állagú- krémsajtot megsóztam, fehérborssal, és apróra vágott zöldségzöldjével, aprított snidlinggel ízesítettem. Jól összekevertem, dobozba raktam, és irány a hütőszekrény, de előbb egy vacsora-kóstoló jött. Isteni finomra sikerült.
Ebből a mennyiségből 75 dkg natur krémsajtom született, amit ha összehasonlítanánk a "legolcsóbb" multi árakkal, akkor is óriási a különbség mind árában, mind ízében. A hozzávaló füszerek ára nem tett ki 100 Ft-ot. Ugye, hogy érdemes számolni? - na és hát nem beszélve arról, hogy ebben a krémsajtban az van, amit én beletettem. Jócskán elkerültük a tartósítószereket és egyéb E-összetevőket.

3 megjegyzés:

  1. Loptam belőle egy kicsit! Nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Ne tartsátok be!:))) Én nem tenném!:)))

    VálaszTörlés
  3. Mary - egészségedre )))

    szepyke ! elég a zsírosból, de csak egyelőre, mert még legfogyunk :))

    VálaszTörlés